Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: harald - 04.04.2017, 19:18:12
-
Moikka
Onkohan tuohon kaasupolkimen löysyyteen/tunnottomuuteen muuta vaihtoehtoa kuin
lisätä vetojousi polkimeen? ( kaasuläppäkotelo on kunnossa )
Askarruttaa vaan tuon jousikikan tekeminen että hajoaako vakionopeussäädin tai joku
muu kun kaasupoljin on jäykempi kun en tiedä että liikkuuko kaasupoljin automaattisesti vakionopeussäädintä käytettäessä?
Jos vakkarin haluaa kokonaan pois käytöstä niin mikä on paras tapa?
-
Siellä polkimessa on jo jousi valmiina mikä pistää hieman vastaan kun kaasupoljinta painaa. Ja mitään vaijeriahan siellä ei ole, vaan ihan sähköisesti menee tieto kaasuläpälle, eli ei mene mitään myöskään rikki.
Millälailla tunnoton?
-
Siellä polkimessa on jo jousi valmiina mikä pistää hieman vastaan kun kaasupoljinta painaa. Ja mitään vaijeriahan siellä ei ole, vaan ihan sähköisesti menee tieto kaasuläpälle, eli ei mene mitään myöskään rikki.
Millälailla tunnoton?
Hei
Kiitos vastauksesta
En kyllä nähnyt mitään jousia siellä
Tarkoitan tunnottomuudella liian herkkää / liian pientä vastavoimaa polkimessa.
Ymmärsinkö oikein,että vaikka tuon jousipatentin sinne tekee niin vakkarin voi jättää
toimivaksi ilman vauriomahdollisuutta?
,,,tämä on ensimmäinen kärry minulla missä on sähköinen kaasupoljin enkä vielä
3 vuoden harjoittelun jälkeen ole sen kanssa sinut,liekö minulla liian raskas jalka :-)
-
liikkuuko kaasupoljin automaattisesti vakionopeussäädintä käytettäessä?
ei liiku
-
Hei
Kiitos vastauksesta
En kyllä nähnyt mitään jousia siellä
Tarkoitan tunnottomuudella liian herkkää / liian pientä vastavoimaa polkimessa.
Ymmärsinkö oikein,että vaikka tuon jousipatentin sinne tekee niin vakkarin voi jättää
toimivaksi ilman vauriomahdollisuutta?
,,,tämä on ensimmäinen kärry minulla missä on sähköinen kaasupoljin enkä vielä
3 vuoden harjoittelun jälkeen ole sen kanssa sinut,liekö minulla liian raskas jalka :-)
Joo sitä vastavoimaa ei ole läheskään niin paljon kuin autoissa joissa tuo kaasu on vaijerilla. Loppupeleissä melkoisen tunnotonhan se on, eikä se kyllä omasta mielestä kerro yhtään "jalkaa pitkin" kuinka paljon sitä kaasua/kierroksia on. Taitaa olla enemmänkin tottumiskysymys.
Joo vakkari toimii ihan normaalisti vaikka kuinka kaasupoljinta kiristelet, ei vaikuta millään tapaa koska se ei liiku tippaakaan vaikka vakkari nostaa/laskee nopeutta. Ei vaijeria > ei tarvetta liikutella kaasupoljinta. Kaikki on sähköistä. :)
-
Joo sitä vastavoimaa ei ole läheskään niin paljon kuin autoissa joissa tuo kaasu on vaijerilla. Loppupeleissä melkoisen tunnotonhan se on, eikä se kyllä omasta mielestä kerro yhtään "jalkaa pitkin" kuinka paljon sitä kaasua/kierroksia on. Taitaa olla enemmänkin tottumiskysymys.
Joo vakkari toimii ihan normaalisti vaikka kuinka kaasupoljinta kiristelet, ei vaikuta millään tapaa koska se ei liiku tippaakaan vaikka vakkari nostaa/laskee nopeutta. Ei vaijeria > ei tarvetta liikutella kaasupoljinta. Kaikki on sähköistä. :)
Kiitoksia vastauksesta
Taidan kokeilla tuota jousiviritystä,laitan kokemuksia tänne kunhan olen sen testannut
-
Hei taas
Nyt on kaasupedaalia jäykistetty jousikikalla ja jää kyllä käyttöön täällä,paljon helpompija mukavampi on ajella kun pystyy tarkasti pitämään kaasupolkimen juuri siinä asennossa missä sen pitää olla+liikkeelle lähtö on huomattavasti mukavampaa kun poljin reagoi tarkasti eikä kone pääse vahingossa ryntäämään ym.
Vakkaria en ole koittanut kun olen testaillut tuota kaupunkiajossa,tuli vähän semmonen
tunne ajellessa että täähän on eri auto.
Mitä lie katsastuksessa tuosta virityksestä sanovat ? Sen näkee sitten.
Tämä kaasupolkimen "liiallinen" herkkyys taitaa olla totuttelu kysymys,mutta meikäläinen sekä varsinkin vaimo emme ole siihen kolmessa vuodessa tottuneet :-)
Päivitys 13.04.2017
Vakkari toimii niinkuin pitääkin,homma OK