Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: novelle - 22.08.2011, 12:35:11
-
Elikkäs meidän v70 -00 2,4 bensakone esitteli mulle taas ets valoa, kaasuläppäkotelo vaihdettu ja on toiminut ok.
Nyt viikonloppuna ja tänä aamuna käynnistettäessä lähti laakista käyntiin, mutta kierrokset seilas ja tuntui kuin dieseliks olis auto muuttunu. Annoin vähän aikaa kaasua ja sammutin auton ja starttasin auton, ei ongelmia, käynti normaalia. Ajossa ei mitään outoo, mutta ets valo mittarissa näyttää pysyvän. Käytin vikakoodin luvussa voffelin ja tulos oli, että ei ole mitään aktiivista vikaa, koodit on tullut akulta, kaasupolkimelta ja ajonestosta, onkos kellään tällaista esiintynyt ja mistähän tuota vikaa nyt sitten etsis? Kai akun vaihto ekaks?
-
Kone ilmeisesti ei pyöri kaikilla pytyillä jos vika päällä vai kuinka.Akku kunnollinen ja tarkista se latausjännite(13.5-15v) että siellä kaikki ok.Muutenkin auton huoltohistoria kunnossa eli milloin on kone huolettu oiken kunnolla?Oliko uusi kaasuläppä joka vaihdettiin ja ne ohjelmat on päivitetty ajantasalle
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6486.0
-
No, nyt sitten jarrutettaessa kierrokset putoo 500, mutta paikallaan kierrokset normaalit. Voiskohan olla lambda? Vikakoodeja ei vielä taulussa pala...vianetsintä jatkuu.
-
Ei ole lambda vaan se kaasuläppä joka on vaihdettu tarkista tuo ilmamassamittarii kanssa.
Sama ongelma tuossa vastailin siihen joskus.
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=57394.0
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=66133.0
-
Täytyypä viedä volvo takaisin huoltoon, jos ongelmat jatkuu ja nehän taitaa jatkua...Kaasuläppäkotelo on uusi ja softat päivitetty, vanhalla läpällä ei koskaan tällaista tehnyt.
-
Miksi vaihdettiin jos ei ollut ongelmia,varmaakin koodit ottavat niin muistista näkee mikä aiheutta kierrosten laskua.Oletko vilkaisut siihen ilmamassamittariin miltä se näyttää??
-
Vaihdettiin, koska ets valo+moottorivalo paloi, vaihtoi hitaasti ja nykien, samoin moottorin tehot ei ollu ihan kohdillaan. Huollossa todettiin tuo kotelo vialliseksi ja sen jälkeen nuo ongelmat hävis ja reilu kuukauden vaihdosta pelitti kuin unelma. Täytyy viikonloppuna tarkstella tuota ilmamassamittaria.
-
Taas huollossa käyty, kaasuläpältähän sitä vikakoodia tulee. Nyt kaikki mahdollinen putsattu, kun vaikuttaa huollon poikien mielestä kosketushäiriöltä. Katsellaan taas mitä tekee, jos oireilut jatkuu niin vaihtavat takuuseen koko läpän uusiks, koska on myös mahdollista että se olis ollu kuulemma viallinen...tiedä sitte. Käynnistys ongelmaan myös selvisi syy, virtalukko pitää pistää uusiks jossain vaiheessa...löytyi myös vikailmoitus siihenkin. Eli katsellaan...