Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: kkrinne - 09.04.2017, 14:13:27
-
Nonii, palasin vajaan parin vuoden VAG-harhailun jälkeen takaisin Kartanon puikkoihin. Viikon ajelun jälkeen (2500 km) tuli mieleen muutama kyssäri. Ohjatkaa tietämätöntä oikeaan suuntaan. Autona V70 D4 vm. 2014 (FL).
DRL:
Saako ajovalokytkimen 0-asennossa palamaan myös takavalot? Nyt palaa vain päiväajovalot edessä.
Takalasinpyyhin:
Vaatiiko ohjelmointia (marmoria tai jotain osaavaa) saada takalasin pyyhkijän kaikki automatiikka pois päältä? Pikkuisen rasittaa pakittaessa kuraisen ikkunan naarmuttaminen, jos sadetunnistimen mielestä on märkää.
Kaistanvaihtovilkku:
Onnistuuko mitenkään ohjelmoida kolme vilautusta neljäksi?
Kahta viimeksi mainittua jäin erityisesti kaipaamaan Skodasta, johon helposti pystyin itsekin VCDS:llä nuo ohjelmoimaan.
Bonuskysymys:
Autossa on 8-vaihteinen automaatti. Onko sille öljynvaihtosuosituksia ja minkä km-määrän välein? Ja kuinka se oikeaoppisesti tehdään?
Siinähän näitä aluksi. Lisempää tulee varmaan jossain vaiheessa. Kysymyksiä näes.
-
Eikö "auto"-asennossa pala myös takavalot? Vai mikä sulla oli tässä pointtina?
Takalasin pyyhkijän automatiikan saa ohjelmoitua Volvon Vidalla. Ei tarvii mitään softan latausta ja yhteyttä tehtaaseen, vaan riittä, että on ko. ohjelma.
Epäilen, että vilkun toimintaa ei pysty muuttamaan.
Onko autossasi 8-vaihteinen laatikko ja Volvon uusi nelipyttyinen kone, vaikka on 2014 mallia? Eikö se tullut vasta 2015?
-
Auto -asennossa taitaa palaa mutta 0-asennossa vain päiväajovalot edessä. Saisi minun mielestä silloinkin palaa takavalot.
Joo, 2-litrainen, 4-pyttyinen ja 8-vaihteinen on.
Tuo Vida on ilmeisesti vähän niin kuin VAGien VCDS? Olisko Oulun seudulla jollain vai onko se Wetterikeikka edessä?
-
Auto -asennossa taitaa palaa mutta 0-asennossa vain päiväajovalot edessä. Saisi minun mielestä silloinkin palaa takavalot.
Joo, 2-litrainen, 4-pyttyinen ja 8-vaihteinen on.
Tuo Vida on ilmeisesti vähän niin kuin VAGien VCDS? Olisko Oulun seudulla jollain vai onko se Wetterikeikka edessä?
Hieman typerä idea koska ei 0 asennolla ajeta vaan Auto asento on liikenteessä
-
Hieman typerä idea koska ei 0 asennolla ajeta vaan Auto asento on liikenteessä
Vai niin. Olen kyllä vuosikymmenet pitänyt S70 valokytkimen kesäaikana 0-asennossa. Säästyy monta wattia sähköä ja hukkalämpöä, eikä kalliit polttimot kulu suotta ;D.
-
Varsinkin kun hämäräkytkin on säädetty todella herkälle Volvoissa. Saattaa varjopaikoissa sytyttää turhaan lähivalot ja siitä räpsimisestä xenonit eivät tykkää.
-
Vai niin. Olen kyllä vuosikymmenet pitänyt S70 valokytkimen kesäaikana 0-asennossa. Säästyy monta wattia sähköä ja hukkalämpöä, eikä kalliit polttimot kulu suotta ;D.
Oliko tässä keskustelussa kyse sun ikivanhasta s70? :)
-
Voin sen verran auttaa että kyseessä on -14 vm auto jossa kuuluu liikenteessä käyttää joko Auto asentoa tai Ajovalot asentoa. :)
-
Nonii, palasin vajaan parin vuoden VAG-harhailun jälkeen takaisin Kartanon puikkoihin. Viikon ajelun jälkeen (2500 km) tuli mieleen muutama kyssäri. Ohjatkaa tietämätöntä oikeaan suuntaan. Autona V70 D4 vm. 2014 (FL).
DRL:
Saako ajovalokytkimen 0-asennossa palamaan myös takavalot? Nyt palaa vain päiväajovalot edessä.
Takalasinpyyhin:
Vaatiiko ohjelmointia (marmoria tai jotain osaavaa) saada takalasin pyyhkijän kaikki automatiikka pois päältä? Pikkuisen rasittaa pakittaessa kuraisen ikkunan naarmuttaminen, jos sadetunnistimen mielestä on märkää.
Kaistanvaihtovilkku:
Onnistuuko mitenkään ohjelmoida kolme vilautusta neljäksi?
Kahta viimeksi mainittua jäin erityisesti kaipaamaan Skodasta, johon helposti pystyin itsekin VCDS:llä nuo ohjelmoimaan.
Bonuskysymys:
Autossa on 8-vaihteinen automaatti. Onko sille öljynvaihtosuosituksia ja minkä km-määrän välein? Ja kuinka se oikeaoppisesti tehdään?
Siinähän näitä aluksi. Lisempää tulee varmaan jossain vaiheessa. Kysymyksiä näes.
mutta joo jos joskus joku muukin päätyy lukemaan tätä:
DRL 0 asennossa ei saa takavaloja palamaan. Se asento ei ole tarkoitettu tieliikenteeseen. Joihinkin volvoihin on jopa ohjelmoitu että jos lähdet ajamaan 0 asennossa tai parkeilla se huutaa niin kauan että käyttäjä palauttaa asennoksi AUTO tai Ajovalot.
Takalasinpyyhkimen automatiikan saa pois Vidalla, Vdashillä tai vaikka P3toolilla.
Kaistanvaihtovilkun vilkutuksen määrää ei voi vaihtaa
automaatin öljyssä kannattaa tietenkin käyttää volvon omaa autom öljyä ja tarkempia suosituksia kannattaa kysyä lähimmältä volvo huollolta.
-
Ei ole enää tuota Volvoa mutta kyllä siihen Vdashilla sai ohjelmoitua drl+takavalot toimimaan ajovalokytkimen 0-asennossa.
Samoin kuin Orbitilla SPA-Volvoon sama juttu.
-
Oliko tässä keskustelussa kyse sun ikivanhasta s70? :)
Säie on vuodelta -17 ja taitaa tuo Ford-sukupolvi olla jo paaliin menossa ;D.
SPA-Volvossakin tuo 0-asento säästää ”ikuisia” ledejä :). Omassani takavalot toimivat tehdasasetuksilla ELK.
-
DRL 0 asennossa ei saa takavaloja palamaan. Se asento ei ole tarkoitettu tieliikenteeseen. Joihinkin volvoihin on jopa ohjelmoitu että jos lähdet ajamaan 0 asennossa tai parkeilla se huutaa niin kauan että käyttäjä palauttaa asennoksi AUTO tai Ajovalot.
Höpsis. Täysin sallittua ajella pelkät päiväajovalot (DRL) päällä hyvissä olosuhteissa. Takavalojen palaminen kun ei ole pakollista eikä edes hyödyllistä auringon paistaessa.
Parkit päällä ajelu on laitonta ja typerää. Takavalot palaa tarpeettomasti ja edessä palaa pelkät "pysäköintivalot" (etuvalot tai päiväajovalot pysäköintivaloiksi himmennettyinä), jotka ovat niin himmeät, etteivät päivävalossa erotu.
Vesisateella tms pitää saada takavalot päälle -> AUTO. Edelleenkään ei kuulu parkeilla ajella. Eikä ikinä lähivalot + etusumuvalot päällä (aina ja poikkeuksetta laiton yhdistelmä).