Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: far960 - 15.04.2017, 09:39:19
-
95ll 965 kiinni.Tietääkö kukaan,Onko mahdollista vaihtaa apparin puolelle tiivisteitä ylipäätään?
-
Kyllä purkamlla koko hammastanko
-
Okei,Ja se ei ole helppoa,eikä kannattavaa,luulisin.
Haitarikumin-apparin puoli- alla on valkoinen muovihäkkyrä,mistä hammastanko tulee läpi,sieltä on aina tihkunut.Sen takana joku tiiviste.
10 baria tankoon sisään,ei sieltä mitään vuotanut.Ehkei ollut oikeassa asennossa?
Jostain nyt vaan puhalsi öljyt mäelle.(pitäis tukkia suojapahvin valumisreikä ;D)
Mikään ei näytä selkeästi revenneen tai muuten pettäneen :(
Uutta on ilmastointikompuran letkujen päällä tehostin öljyä,mutta yläpuolella oleva pumppu päältä,kuten letkuliitokset sekä banjot aivan kuivia.
Jotain en nyt taida huomata?
Jos laittaisi öljyt sisään,auto pukeilla ,kattomaan mistä öljyt valuu?
Eli parasta ja pakko kait vaihtaa kaikki romut-varmaan normi toimenpide.
Niitäkin on jo tarjottu.
Kertoilen tänne mitä tän kanssa kävi.
-
10bar on pieni paine hammastankoon. Ei sillä vielä vuodot näy, jollei ole ihan seula.
-
10bar on pieni paine hammastankoon. Ei sillä vielä vuodot näy, jollei ole ihan seula.
Tuo on totta.Kasasin samat romut kiinni ja käyntiin,jo näkyi vika,paineputki vuoti ,vapaana olevasta kumiosuudesta.
Ehkä 22 vuotta ja "vähän"kilsoja vaikuttaa..
Viime viikolla oli joka paikka öljyssä,pohjasuojapahvi vielä näkyvyyttä estämässä.
Hifexin pojille jos näyttäisi putkea.Tai Sininen
taikka jollain Volvomiehellä pääkaupunkiseudulta?
Onkohan ne kiekurat alapäässä putkea välttämättömät,kait jäähdytystä?
Sitten siinä on vielä metalliholkki kumiletkussa,jostain syystä;onkohan alkuperäinen?
-
Letkussa olevassa metalliholkissa on kiinni letkun sisällä kulkeva pitkähkö spiraali. Vaimentaa tehostimen ääntä. Ilman spiraalia pitää todennäköisesti pientä vaikerrusta. Muuten letkun vaihto vanhoihin päihin ei ole ongelma hydrauliikkatarpeilla.
-
Letkun vaihtoon halukasta yritystä kun täältäpäin (lounaassa) ei löytynyt niin sinisellä taisi maksaa jotain 150 € joitain vuosia sitten. Hyvä kun huomasit tuon letkun pintavuodon "ajoissa". Omani petti ajossa ja pystyyhän sillä tietysti jotenkin ajamaan ilman nesteitäkin.
-
Onko noi jotkut spesiaalimmat liittimet Volvon tehostajissa kun porukka teettää vanhoihin päihin ???
Ainakin yhteen relluun tekivät uusilla palikoilla letkun...
Vai kustannuksiako tällä säästetään?
-
Onko noi jotkut spesiaalimmat liittimet Volvon tehostajissa kun porukka teettää vanhoihin päihin ???
Ainakin yhteen relluun tekivät uusilla palikoilla letkun...
Vai kustannuksiako tällä säästetään?
Banjopään voi vaihtaa uuteen, mutta esimerkiksi pumpulta lähtevän putken kierteet on eri mitä hydraulijutuissa, sen takia niitä tehdään vanhoihin päihin jos ne on ehjiä
-
Esim polar-parts.de löytyy tuo paineletku 71€ toimitettuna, ebaysta katsoin
Tässä vielä linkki http://www.ebay.de/itm/Schlauch-Servolenkung-Servoleitung-Volvo-960-S90-V90-/302220897136?fits=Make%3AVolvo&hash=item465dc4eb70:g:dZAAAOSwdGFYnc6H
-
Letkun vaihtoon halukasta yritystä kun täältäpäin (lounaassa) ei löytynyt niin sinisellä taisi maksaa jotain 150 € joitain vuosia sitten. Hyvä kun huomasit tuon letkun pintavuodon "ajoissa". Omani petti ajossa ja pystyyhän sillä tietysti jotenkin ajamaan ilman nesteitäkin.
okei,tosin ajossa alkoi pumppu ääntämään,ehkä tyhmänä,aika näyttää,ajoin3 kilometriä kotipihaan,hiljeni heti kun kaadoin öljyä,mitkä toki tuli pihalle.Apulaitehihna pois,kun on sopiva neliöavain,puolen tuuman ja kolmen vartin väliltä,niin akulla voi ajaa?
Tänään Sinisellä hinta 183€ putkelle.
Lankku tuossa aiemmin kertoi että vanhoihin päihin alan liikkeet tekisivät.
Miten sitten tämän äänenvaimennus spiraalin kanssa käynee?
Taannoin Hiflex ei pystynyt tekemään 900-93 volvon ilmastoinnin putkea,volvossa erilaisia päitä ja ja..
-
Esim polar-parts.de löytyy tuo paineletku 71€ toimitettuna, ebaysta katsoin
Tässä vielä linkki http://www.ebay.de/itm/Schlauch-Servolenkung-Servoleitung-Volvo-960-S90-V90-/302220897136?fits=Make%3AVolvo&hash=item465dc4eb70:g:dZAAAOSwdGFYnc6H
Kiitos☺nyt alkaa vaikuttaa..71€ vs bilia 183€.
-
Mietin kanssa tuota ilman nestettä ajon mahdollisia vaikutuksia. Tulin tuolloin muutama vuosi sitten noin 20 km ilman nesteitä enkä vielä ole huomannut sen vahingoittaneen mitään? On tuossa pumpussa? jotain sanomista kun pidemmän ajon jälkeen kuuluu tyhjäkäynnilä pientä ujelluksen tapaista. Muistaakseni tuo oli jo kyllä ennenkin äännellyt ennen tuota letkun hajoamista? Kävin juuri katsastuksessa eikä sielläkään ilmennyt mitään noissa.
-
aika matka?Stetoskoopilla kuunnellut?Öljynvaihto kierrättämällä?Voisi ääntää myös alla oleva muovisen ohjainrullan laakeri,laturikin..Hihnan mahdoliset äänet huomaa vaihtamalla.
-
Ei ole tullut sen tarkemmin tutkittua kun vaatii aina ehkä vähintään 30 min ajon ja sitten esim liikennevaloissa odotellessa tyhjäkäynnillä tuo hyvin vaimea ujellus kuuluu. Kylmänä ei koskaan. Eikä tuo ole vuosien kuluessa muuttunut miksikään. Vähän vaan joskus mietityttää. Radio jos on päällä niin eipä tuota kuule.
-
Muutama huomio tähän asiaan liittyen.
Öljynvaihto on niin helppoa, että sen tekee ihan ilokseen. Ei niillä vetisillä vanhoilla öljyillä mikään kestä! Paluuletku vain johonkin keräilyastiaan/muovipussiin(siis semmoiseen kestävään, ei hedelmäpussiin :D) sen muovipussin saa konehuoneeseen yleensä nätisti.
Öljynlaadusta ei kannata tinkiä, kun vaihtelee huuhtelemalla, ei ne nyt niin kalliita ole. Redlinen tehostinöljy on väritöntä ja toimivaa lisäyksissä, kun haluaa pitkittää öljynvaihtoa. Ja jos perse kestää huuhteluvaihdon sillä tehdä, niin voi sitä käyttää tietysti, melko turhaa kuitenkin. Varmasti löytyy muitakin kohteita sille rahalle :D
Redlinella on "tiivisteitä" elvyttävää tavaraa, poskettoman hintaista, mutta helvetin hyvää. Sitä voi kuitenkin "lorautella" myös koneeseen/lootaan/perään ja on kohtuullisen riittoisaa.
-
Esim polar-parts.de löytyy tuo paineletku 71€ toimitettuna, ebaysta katsoin
Tässä vielä linkki http://www.ebay.de/itm/Schlauch-Servolenkung-Servoleitung-Volvo-960-S90-V90-/302220897136?fits=Make%3AVolvo&hash=item465dc4eb70:g:dZAAAOSwdGFYnc6H
Laitampa vielä tänne että polarparts/posti.fi toimitti 5 päivässä paineputken,joka on aivan samanlainen kuin alkuperäinen.
Hinta oli juuri tuo Orlovin mainitsema.
Osa kiinni ja taas rokkaa ohjaus.
Bilteman elvytysaineen kaadoin öljyn sekaan.Ainakin vielä on vuotamatta.
Motonet myi liian lyhkäsen haitarikumin,narisi luultavasti.Vanhan laitoin takaisin,kun olikin ehjä,ainut kiinnityskohdasta kovettunut,no pölysuoja.
-
Repsikan puolen olen purkanu ja kasannu tanko oli pöydällä.. soikeasta reiästä pitää tonkia lukkolankan pää ja muoviholkista kääntämällä lukkolanka tulee ulos ja pääty lähtee vetämällä pois. Uudet tiivisteet kaupasta ja kasaus. Kuskinpuolenkin saa purettua mutta tarvii porata lukitukset auki ja kasatessa hitsattava. Tai laitettava lukkopulttia ohueen runkoon.
Tiivisteet on valittava itse myyjän avustuksella. Ne jotka myyjä antoi piti ihan hyvin.