Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: epeli80 - 22.08.2011, 21:14:10
-
Autossani on jokin merkillinen startti ongelma.
Kesäkuussa uusin startin ja ongelmat poistuivat aina tähän päivään saakka.
Eli startatessa kuuluu onton oloinen rahina kun startti pyörii.
Välillä tuntuu että moottori lakkaa pyörimästä ja stratti kuitenkin pyörii ja sitten ottaa taas kiinni kuin ei mitään edes starttausta ei tarvi lopettaa.
joskus lyö yli?
Mikä on vialla?
-
ettei hammaskehässä olisi sanomista? vaatii startin irrotuksen jotta pääsee näkemään onko hampaat ehjät.
tuo tuli mieleen kun olet startin vaihtanut.
-
Sitä samaa itsekin pohdin.
Se on laatikon pois ottaminen ja uuden kehän vaihto.
Onneks on automaatti auto niin se kehä puolet halvempi ostaa. Manuaaliin maksaa uus kasoismassakehä n.1000€ kun vastaava osa automaattiin maksaa n.400€
-
Sitä samaa itsekin pohdin.
Se on laatikon pois ottaminen ja uuden kehän vaihto.
Onneks on automaatti auto niin se kehä puolet halvempi ostaa. Manuaaliin maksaa uus kasoismassakehä n.1000€ kun vastaava osa automaattiin maksaa n.400€
Ostitko täysin uuden startin, vaiko käytetyn/korjatun ?
Jos käytetty/korjattu, niin epäilisin että startti ei aina lyö tarpeeksi pitkälle hammaskehään.
Kattele nyt ensin se startin toiminta, ja ota se pois että näät hammaskehän kunnon, sitte tiedät enemmän.
-
Ostin Hämeen autosähköstä korjatun startin hinta oli 185€ ja vanha meni vaihdossa.
Nyt kävi sillain että viimeviikolla keskiviikkona auto ei enää lähtenyt käyntiin ja auto vietiin hinurilla Riihimäen HF-autohuoltoon.
Alustava vika arvio on että vääntiöpelti on tullut tiensä päähän. Ensi keskiviikkona saan auton pois sieltä niin kerron sitten lisää siitä mikä oli vikana.
-
Sitä samaa itsekin pohdin.
Se on laatikon pois ottaminen ja uuden kehän vaihto.
Onneks on automaatti auto niin se kehä puolet halvempi ostaa. Manuaaliin maksaa uus kasoismassakehä n.1000€ kun vastaava osa automaattiin maksaa n.400€
ja minulla oli automaatin hammaskehä jonka heitin kaatopaikalle kun tyhjensin autotallia, meinasin että tuolla en tee mitään. tuli vaihtomoottorin mukana.
-
Nyt on auto iskussa.
Vetolevy 235€
startti 340€
stefa 24€
pultteja ym sälää n20€
työn osuus n.450€
yhteensä 1070€
Tämä oli automaatti auton korjaus
-
näyttivätkö mitä oli hajonnut?
-
En nähnyt luotin vaan heidän sanaansa.