Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: tig - 19.04.2017, 19:29:07

Otsikko: B5234T Huohotinsysteemi takavetoasennuksessa
Kirjoitti: tig - 19.04.2017, 19:29:07
Elikkäs minkälaisia huohotinjärjestelmiä on käytetty näissä T5 koneissa. Itellä RN moottori ja alkuperäinen huohotinsysteemi käytössä, mutta kovassa vedossa nostaa mittatikun ylös ja roiskauttaa öljyä sieltä. Toimiiko ihan kerääjäsäiliöllä venttiilikopasta ja lohkon kyljestä vai pitääkö saada jostai alipainetta/imua. ainakin venttiilikopan huohotinputki näyttää aika pieneltä. Konetta piristetty jonkuverran, ahtopaineet n.1,5bar.

Huomenna ois penkkiin aika säätämään ja jotai pitäs keksiä.

Niin ja onko siellä ulunperin joku sähkösolenoidi tms. siinä imuputkelle menevässä letkussa. Nyt vaan suoraan laitettu ennen ahdinta. ei ole oikein tietoa miten on alkuperäisessä.
Otsikko: Vs: B5234T Huohotinsysteemi takavetoasennuksessa
Kirjoitti: Raid - 20.04.2017, 09:40:37
Kokeile nostaa öljytikku  koneen käynnissä hiukan ylös jos alkaa viheltämään niin kierrätyskotelo tukossa tai menossa tukkoon.
Otsikko: Vs: B5234T Huohotinsysteemi takavetoasennuksessa
Kirjoitti: Turbo 242 - 20.04.2017, 15:23:21
Kokeile nostaa öljytikku  koneen käynnissä hiukan ylös jos alkaa viheltämään niin kierrätyskotelo tukossa tai menossa tukkoon.

S40 T5 teki toisinpäin, öljykorkki ja mittatikku paikoillaan vihelsi niin vietävästi ja jompi kumpi auki vihellys loppui. Jäätävän kova alipaine moottorissa. Huohotinpöntöstä oli kalvo puhki.