Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kaziganth - 22.04.2017, 11:56:44

Otsikko: V70 Msa 15.8 0011
Kirjoitti: Kaziganth - 22.04.2017, 11:56:44
Eli kohteena tdi, jolla oireena on ahtopaineiden säätö. Säätösolenoidi nakuttaa jatkuvasti ja ahdot seilaa täyskaasukiihdytyksessäkin huomattavasti. Vikakoodit luettu autocomilla, ja antaa 0011 esiasetuksen säätö katkonainen. Vikakoodi kun on päällä, näyttää turbon säätöventtilille arvoa 69%. Vikakoodin kun nollaa eikä päästä käymään tyhjää vaan pumppaa kaasua, arvo vaihtelee järkevästi, sekä pyydetty ja toteutunut ahtopaine vastaa toisiaan. Tyhjäkäyntiä ~10sek ja vikakoodi regeneroituu ja nakutus alkaa uudestaan. Solenoidin letkut ehjiä, imusarjan nippa putsattu ja hukkaportti todettu liikkuvaksi. Ahtoletkut näyttää ehjältä. Mikä olisi seuraava toimenpide? Joku oli toisessa topikissa arvuutellut pumpun säätöä, mutta uskoisin sen kulutuksen ja käynnistyvyyden perusteella olevan kohdallaan.
Otsikko: Vs: V70 Msa 15.8 0011
Kirjoitti: Kaziganth - 22.04.2017, 12:24:59
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/18056216_10212752444947465_8153650158738927897_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=75b384fb4107c683dfa9957e65188f4c&oe=599411BA)

Siinä on solenoidin toimintaa täyskaasukiihdytyksessä, noin sekunnin mietti alussa ennen kuin alkoi tapahtumaan.

(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/18056338_10212752445107469_727542705668014123_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=3f297353f5e66487427872f0e63ecc4e&oe=5977FACA)

Ja ahtopaineista sama homma. Tosin eri kiihdytys.