Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: inin23 - 23.04.2017, 20:32:12
-
S60 bensa 2004
Elikkä ongelmana on, että moottorin vikavalo syttyy vähän väliä palamaan...
Valo syttyy useinmiten vakionooeudensäädin päällä n. 80km/h vauhdissa.
Valo saattaa sammua itsekseen tai sitten nollaammalla se testerillä. Omistan halvan lukijan, joka antaa vikakoodiksi p0106. Hieman tutkin asiaa ja ymmärsin, että vika voisi olla viallisessa MAP-anturissa. Ostin uuden anturin(motonetistä), nollasin valon ja se oli poissa useamman päivän, kunnes jälleen syttyi vakkari päällä ajaessa... Valon syttyessä auton käynti ei muutu ollenkaan eikä muutenkaan mikään tunnu poikkeavan auton normaalista toiminnasta.
Mistähän tämä valon syttyminen voi johtua?!
-
https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=21031&start=10 | Tuossa lueskeltavaa jos lontoo taipuu. Voisihan toki olla ettei tuo volvon moottorinohjausyksikkö pidä tuollaisesta "piraatti" osasta, näitäkin joskus nähty.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=131177&p=1132960&hilit=p0106#p1132960 | Ja tässä topicci vielä toisella kotimaisella. Täällä oli vika korjaantunut kaasuläpän puhdistuksella.
Muista myös tarkistaa anturilta lähtevä letku, on kuulemma herkkä haurastumaan hajalle.
-
Kaverilla oli samanikäisessä bensa S60:ssä map-anturiin viittaava vikakoodi ja sekin uusiutui vähän väliä, vaikka nollattiin se. Vian aiheuttaja oli kuitenkin ilmavuoto muistaakseni jossain alipaineletkussa.
-
Vuoto alipaine letkussa imusarjalla aika todennäköisesti fairy vettä vaa kehiin ni näkee mistä kuplii
-
Kaasuläpän ja läppärungon puhdistus voi myös auttaa.
-
Mulla oli samanlaisia ongelmia. Yritin tarvikeanturilla mutta sama homma. Tilasin käytetyn alkuperäisen niin rupesi toimimaan.