Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: wolmari - 24.04.2017, 22:15:57
-
Eli alkanu ilmetä esim risteykseen tullessa, ihan jo hiljaisessa vauhdissa kevyesti jarrutettaessa ABS:n mukaan tuloa, vaikka kuiva asfaltti.
Talvella alkoi aluksi vakkari päällä tien kaartaessa oikealle vilkuttelemaan luiston valoa ja katkaisi usein vak.nop.säätimen pous päältä.
Ratin kulma-anturi vaihdettu talvella, jolloin ratin ääriasennosta tulleet hälyt jäivät pois. Em. mainittu jutun tämän aloitusvika alkoi jo ennen kulma-anturin vaihtoa.
MUTTA: Mitä voi olla vaihtoehtoja? Viimeviikolla alkoi 70-80km/h vauhdissaki mielestäni etujarruja "absamaan", vaikken koskenut jarruun.
-
Eli alkanu ilmetä esim risteykseen tullessa, ihan jo hiljaisessa vauhdissa kevyesti jarrutettaessa ABS:n mukaan tuloa, vaikka kuiva asfaltti.
Talvella alkoi aluksi vakkari päällä tien kaartaessa oikealle vilkuttelemaan luiston valoa ja katkaisi usein vak.nop.säätimen pous päältä.
Ratin kulma-anturi vaihdettu talvella, jolloin ratin ääriasennosta tulleet hälyt jäivät pois. Em. mainittu jutun tämän aloitusvika alkoi jo ennen kulma-anturin vaihtoa.
MUTTA: Mitä voi olla vaihtoehtoja? Viimeviikolla alkoi 70-80km/h vauhdissaki mielestäni etujarruja "absamaan", vaikken koskenut jarruun.
Kuulostaa kovasti että abs:n hammaskehä poikki ja sen vuoksi herjailee luistonestoa yms.
-
Risteyksissä kääntyessä ja samaan aikaan jarruttaessa minullakin oireili V70 -04 samalla lailla. Oli abs:n kehä poikki.
-
Risteyksissä kääntyessä ja samaan aikaan jarruttaessa minullakin oireili V70 -04 samalla lailla. Oli abs:n kehä poikki.
Onko fixuja keinoja esim vidalla yrittää löytää kuka nurkka se on?
Nimittäin juurikin useimmin jurisee risteykseen tullessa, oikealle loivasti kääntäessä..
-
Kurvaile molempiin suuntiin ja katso milloin vika tulee. Itsellä oli oikealta puolen edestä poikki, ja vika oli päällä kun kaartoi vasempaan, ts. Paino tuli risan kehän puoleiselle pyörälle.
Itse kyllä löysin vian heti, kun tunkkasin pyörän ilmaan, irroitin abs- anturin ja siitä reiästä tiirasin lampulla ja pikku meisselillä vääntelin.
Uuden hain biltemasta, muistaakseni 7€ hintaan :2funny:
-
Kurvaile molempiin suuntiin ja katso milloin vika tulee. Itsellä oli oikealta puolen edestä poikki, ja vika oli päällä kun kaartoi vasempaan, ts. Paino tuli risan kehän puoleiselle pyörälle.
Itse kyllä löysin vian heti, kun tunkkasin pyörän ilmaan, irroitin abs- anturin ja siitä reiästä tiirasin lampulla ja pikku meisselillä vääntelin.
Uuden hain biltemasta, muistaakseni 7€ hintaan :2funny:
Hyväksi havaittu menetelmä, samallalailla itsekkin löysin katkenneen hammaskehän. Itsellä tuossa hammaskehässä oli hiushalkeama jota ei meinannut nähdä millään abs:n anturin reijästä. Hyvä lamppu ja paineilma auttaa tuohonkin.
-
Kehän näkee navan etu- ja takapuolelta. Ei tarvitse edes pyörää irrottaa jos tunkkaa ylös ja menee alle katsomaan.