Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ana - 25.04.2017, 13:05:49
-
Eilen kauppareissulla lakkasi volvo lataamasta(radiosta huomasin kun ei antanut nostaa äänenvoimakkuutta ;D). Sammutin auton ja uudestaan käynnistäessä huomasin että mikään varoitusvalo ei syttynyt kun virrat käänsi päälle. Nyt aamulla kokeilin uudestaan niin kaikki toimi normaalisti, ja latasi hienosti yleismittarilla mitattuna. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan niin nyt varoitusvalot toimi mutta lopetti lataamasta ja jännite oli 11.7 laturilta ja akulta. Eli onko laturi tiensä päässä vai onko nyt jotain häikkää muualla? Laturi, moottori, kori ja akku on maadoitettu 50 kaapelilla keskenään ja laturilta tulee 30 +kaapeli suoraan akulle ja akulta lähtee 50 +kaapeli startille.
-
ota säädin irti laturin perseestä(2 ristipääruuvia)näät onko hiilet loppu,jos on niin uusi säädin vaan!
-
(https://s23.postimg.org/ynszdhx0n/149313029479065018336.jpg) (https://postimg.org/image/ynszdhx0n/)
Onko se normaalia että on kulunu noin epätasaisesti? Nooh huomenna hakia uus osa ni josko kävis rokkaamaa :D
-
(https://s23.postimg.org/ynszdhx0n/149313029479065018336.jpg) (https://postimg.org/image/ynszdhx0n/)
Onko se normaalia että on kulunu noin epätasaisesti? Nooh huomenna hakia uus osa ni josko kävis rokkaamaa :D
noin siinä monasti käy,uusi paikalleen ja taas lataa! ;)
-
Säädin se oli. Nyt lataa hienosti! :)
-
Onko se normaalia että on kulunu noin epätasaisesti? Nooh huomenna hakia uus osa ni josko kävis rokkaamaa :D
Siten tiedä onko normaalia, mutta mulla orgislaturi ehti syödä kahdesta säätimestä toisen hiilen samanlailla loppuun.
-
Nepä kupariset liukurenkaat on nykyisin niin ohuet että menevät puhki. Toivotaan että niissä on vielä tarpeeksi paksuutta.
-
Jatkan tähän kun osuu hyvin. Eli 5v seissyt 740 b200e:llä ja saatiin käymään ja sitten yhtäkkiä hävis lataus. Laturi on ehjä (sähkökorjaamo mittas) ja säädin on ehjä.
Ehdotuksia?
-
Heräte tai maatto vois olla mahdollisia. Yksi mittarivikainen on tullut vastaan, jossa lataus on kiinni mittariston liittimien (ja kuun) asennosta. Tuo pätkii siis herätettä, joka on näissä kierrätetty mittarissa merkkivalon kautta. Helppo tarkistaa yleismittarilla, että tuleeko laturilla olevaan herätenastaan +12V.
-
Tarkistan vielä, mutta mielestäni mitattiin se ja kylmä oli. Seuraavana siis mittariston maat? Akun ja kopan ja kopan koneen on nyt 35m2 uusi kaapeli
-
Tarkistan vielä, mutta mielestäni mitattiin se ja kylmä oli. Seuraavana siis mittariston maat? Akun ja kopan ja kopan koneen on nyt 35m2 uusi kaapeli
Kannattaa kattoo myös se lyhyt maapätkä laturista koneen kylkeen. Itellä hukkasi joskus se alkuperäinen karva huomattavasti voltteja.
-
Kannattaa kattoo myös se lyhyt maapätkä laturista koneen kylkeen. Itellä hukkasi joskus se alkuperäinen karva huomattavasti voltteja.
Laturin perästä kannattaa katsoa myös tuon maajohdon kireys.
-
Laturin perästä kannattaa katsoa myös tuon maajohdon kireys.
Juu, toki liitoksineen kaikkineen.
Silloin paremman kaapelin puutteessa putsasin liittimet ja lisäsin ensiavuksi toisen samanvahvuisen karvan rinnalle, akkujännite tais nousta 1,5 V...
-
Osa ongelmasta korjaantui noilla uusilla 35m2 maakaapeleilla. Mutta vieläkin jäi mittariston varoitusvalot palamaan vaikka nyt lataa kun katsoo yleismittarilla akulta. Mittariston maadoitus?