Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Bleach - 28.04.2017, 18:01:40
-
Mistä kannattaisi lähteä tuollaisessa -06 1.6 bensa vehkeessä etsimään vikaa, kun tuntuu että tasakaasulla ja moottorijarrutuksessa auto nykii. Huomattavan vähän kylläkin, mutta sen verran ärsyttävästi että tuon huomaa. Eniten ehkä tuossa 1-2 -vaihteella ajettaessa.
-
Sytytystulpat aluksi vaihtoon.
-
Sytytystulpat aluksi vaihtoon.
Vaihdettu jo. Ei muutosta.
-
Voisi johtua kaasuläppäkotelon karstaisuudesta.Aikoinani omistamassani 1.8 moottorilla varustetussa Volvossani joutui putsaamaan silloin tällöin.
-
Voisi johtua kaasuläppäkotelon karstaisuudesta.Aikoinani omistamassani 1.8 moottorilla varustetussa Volvossani joutui putsaamaan silloin tällöin.
Pitääkin koittaa tuota. Joskus oli Fiestassa itsellä samaa vikaa, että kaasuläppä karstoittui, mutta silloin ainoastaan tyhjäkäynti aaltoili.
-
Olihan tuo suht karstainen.. Ensituntuma on, että kiihdyttäessä auto vaikuttaa "kevyemmältä." Silti moottori jarrutuksissa tuota pientä nykimistä esiintyy edelleen.
(https://s11.postimg.org/no409fb9b/IMG_0657.jpg) (https://postimg.org/image/no409fb9b/)
(https://s11.postimg.org/lktl1rbgf/IMG_0668.jpg) (https://postimg.org/image/lktl1rbgf/)
(https://s11.postimg.org/o3fa2fx6n/IMG_0669.jpg) (https://postimg.org/image/o3fa2fx6n/)
-
Itsellä S40 1.6 nyki myös. Käyttöauto tarkasti ja kaikki oli kunnossa. Työnvastaanotto totesi että semmosia nykijöitähän ne on kaikki. Taitaa olla polttoaineensyötön, moottorijarrutuksen ja moottorin tuennan kombinaatio se nypytys 1-2 vaihteella.
-
No nyt löytyi vikaa. Kaasuläppäkotelon alla olevassa huohotin/imuilma letkussa oli pari sormen mentävää reikää.
Kuului suhinaa moottorista kun oli pelti auki ja antoi kierroksia. Reikä oli letkussa moottorin puolella. Ilmeisesti lämmennyt ja sulanut puhki, oli sen verran pehmeäksi mennyt.