Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Axu85 - 23.08.2011, 21:29:07
-
Eli omassani on vaihdeltu osia ja haluaisin varmistaa onko kaikki oikein laitettu.
Etuiskarin yläpuolelle tuleva siipimutteri (pitää jousen yläpuolista kumia paikoillaan nro.8 ), pitääkö sen olla ihan niin pitkällä kuin menee?
Sen päälle tuleva kumi kuuluu tulla sitä laakeria ( nro.9 ) vasten kiinni, vai siihen siipimutteriin kiinni?
Kuvassa punaisella ympyröidyistä osista kyse.
(http://img196.imageshack.us/img196/8580/frontsuspensioncomponen.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/196/frontsuspensioncomponen.jpg/)
-
Itte vaihtelin viime viikolla jouset vastaavaan pakettiin. Siipimutteri oli tehtaan jäljiltä pohjassa ja tukee nimenomaan jousenkuppia nro. 8. Laakeri lepää tuon jousikupin "booreissa" ei siipimutterin päällä ja siipimutteri minusta tulee laakerista kirkkaasti läpi, jolloin erehtymisvaaraa ei ole. Jos purat jousia pois niin muista että niiden suunnalla on väliä. Jousi jää vinoon jos laitat väärin päin.
-
Itte vaihtelin viime viikolla jouset vastaavaan pakettiin. Siipimutteri oli tehtaan jäljiltä pohjassa ja tukee nimenomaan jousenkuppia nro. 8. Laakeri lepää tuon jousikupin "booreissa" ei siipimutterin päällä ja siipimutteri minusta tulee laakerista kirkkaasti läpi, jolloin erehtymisvaaraa ei ole. Jos purat jousia pois niin muista että niiden suunnalla on väliä. Jousi jää vinoon jos laitat väärin päin.
olin varmaan huonosti selittänyt asian aikasemmin, mutta...
Tarkoitin sitä kumista osaa joka tulee siipimutterin ja ylämutterin väliin. pitääkö sen olla kiinni laakeria vasten vai sitä siipimutteria?
-
Vulkaaniprikan laitoin vastaamaan laakeria ja kiristin mutterilla tiukkaan. Prikka nousee irti laakerista kun lasket auton omille renkailleen. Prikka pitää laittaa oikeinpäin. Muistaakseni tekstipuoli näkyville.
-
Tänään aamulla meni kuskinpuolelta toinen alapuolinen pultti oli kadonnut jonnekkin. (se alempi)
Oli just päässyt työpaikan parkkipaikalle kunnes kuului kolahdus.
Rengas vanteineen otti iskariin kiinni ja siin kohtaa en tiennyt pitikö itkeä vai nauraa.
Nyt auto on taas kotona ja toivottavasti huomenna voi käydä hakemassa uudet molemmille puolille Siniseltä.
4kpl Pultia ja mutterit yhteishinta 12,80€ (1,60€/kpl) <--- taas on hyvät hinnat.
Paljon noissa pulteissa muuten pitäisi olla momenttia?
-
Paljon noissa pulteissa muuten pitäisi olla momenttia?
Vaihe 1 > 65
Vaihe 2 > 90o
-
Vaihe 1 > 65
Vaihe 2 > 90o
Kiitos. :)
-
Kiitos. :)
Volvon omat pultit ja litistetyt mutterit on hyvät tuossa, normaali rautakaupan lukkomutteri ei pysy kireällä.
-
Volvon omat pultit ja litistetyt mutterit on hyvät tuossa, normaali rautakaupan lukkomutteri ei pysy kireällä.
Nyt on Volvon omat paikoillaan, vanhat oli "vähän" venähtäneitä.
Parhaimmillaan tullu pituutta alkuperäiseen 5mm. :o
-
Terve,
Olettekos te iskarit vaihtaneet huomanneet mitään muutosta autonne sisämelussa? Meikäläisen Vollessa (850 vm.-94) on iskari alkuperäiset (eivät kuitenkaan vielä yhtään löllöt) ja mieleen on tullut, että laskisivatkohan rengasäänet iskareita ja niiden gummeja vaihtamalla. Uutena auto oli mielestäni hiljainen, vaan eipä sitä voi enää sellaiseksi kehua.
-
Jos kunnolla tekee ja vaihdat iskareiden kanssa koiranluut niin pitäis vähentyä kopinat/kolahdukset.
Omastani on edestä vaihtunut nyt: Iskarit, alatukivarret, Powerflex puslat laitettu, ylätukilaakerit, koiranluut, kallistuksenvakain.
Niin ja tärkeintä omasta mielestä. ne Iskarin alapultit on venyvää tavaraa joten tarkkana niiden kanssa.
Muuten ne menee poikki ja käy meikäläiset.
Renkaat vaikuttavat enemmän siihen meluun. ;)
-
Terve,
Olettekos te iskarit vaihtaneet huomanneet mitään muutosta autonne sisämelussa? Meikäläisen Vollessa (850 vm.-94) on iskari alkuperäiset (eivät kuitenkaan vielä yhtään löllöt) ja mieleen on tullut, että laskisivatkohan rengasäänet iskareita ja niiden gummeja vaihtamalla. Uutena auto oli mielestäni hiljainen, vaan eipä sitä voi enää sellaiseksi kehua.
Ei sisämelussa, mutta vapinat ja tutinat lähtivät tai ainakin vähenivät. 70:n ja 850:n etupäät on todella herkkiä vapinoille. :-[ Renkaita vaihtamalla se melu vähenee. Pirellin Cinturanto P6:t nyt alla ja ei voi kuin suositella,