Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: TunturiPappa - 23.08.2011, 21:33:54

Otsikko: V70 -97 TDI ongelmia kylmäkäynnistyksessä
Kirjoitti: TunturiPappa - 23.08.2011, 21:33:54
Kovemmilla pakkasilla saattaa vaatia pitkää sahaamista, ja lähtee nikotellen käyntiin. Hehkutus on vain muutamia sekunteja, pikkupakkasilla ei hehkuta ollenkaan. Voiko olla että osa hehkuista on pimeänä?

Olen ajatellut myös lohkolämmittimen asennusta käyttöiän pidentämiseksi. Olen ymmärtänyt että kone on VAG -yhtymän tuote. Jos haen lohkolämmittimen vastusta, onko helpompi kysellä johonkin Volkkariin sopivaa osaa? Mihinpäin lohkoa vastus tulee? Onko hankala asentaa?

Kaipailisin myös mikä Alfamerin korjauskäsikirja koskee juuri tätä konetta.
Otsikko: Vs: V70 -97 TDI ongelmia kylmäkäynnistyksessä
Kirjoitti: pomo - 23.08.2011, 21:45:39
Kovemmilla pakkasilla saattaa vaatia pitkää sahaamista, ja lähtee nikotellen käyntiin. Hehkutus on vain muutamia sekunteja, pikkupakkasilla ei hehkuta ollenkaan. Voiko olla että osa hehkuista on pimeänä?
Voi olla hehkuja pimeenä ja pumpun ajoitus olisi syytä olla kunnossa.
Normaalisti  se tuntuis hehkuttavan.
Oletko kokeillu tupla hehkutusta koskaan ennen starttausta?

Olen ajatellut myös lohkolämmittimen asennusta käyttöiän pidentämiseksi. Olen ymmärtänyt että kone on VAG -yhtymän tuote. Jos haen lohkolämmittimen vastusta, onko helpompi kysellä johonkin Volkkariin sopivaa osaa? Mihinpäin lohkoa vastus tulee? Onko hankala asentaa?
Sama vastus vag ja volvo.
Tulee aika lähelle turboa.

Kaipailisin myös mikä Alfamerin korjauskäsikirja koskee juuri tätä konetta.
Transporter ja joku Audi mistä löytyy. Volvon opas ei käsittele dieseliä.
Otsikko: Vs: V70 -97 TDI ongelmia kylmäkäynnistyksessä
Kirjoitti: peeki - 25.08.2011, 08:47:07
Haynesin Audi A6/Audi 100.. siinä on dieselit
Otsikko: Vs: V70 -97 TDI ongelmia kylmäkäynnistyksessä
Kirjoitti: pakettivolvo - 25.08.2011, 21:17:35
Mulla oli samaa vikaa pakkasilla. Käytin pumpun ajoitettavana + jakopään ja kampuran välissä oli muutaman asteen heitto. Sen jälkeen kone lähti käymään -36 pakkasellakin virta-avainta koskemalla samantien.

Lohkolämmitin tulee niin lähelle lämpötila-anturia, että kone ei juurikaan hehkuta lohkoa käytettäessä, mutta eipä se niitä hehkuja tarvii.

Lämpötila-anturille voi myös tehdä ohituksen startin ajaksi, hakusana on hehkumodi.
Otsikko: Vs: V70 -97 TDI ongelmia kylmäkäynnistyksessä
Kirjoitti: TunturiPappa - 28.08.2011, 22:02:03
Kiitos vastauksista.
Kyseinen auto on italian tuontia. Voiko olla että näissä italialaisissa on vakiona pienempi akku kuin pohjolan malleissa? Minkä kokoinen on vakio akku?
Otsikko: Vs: V70 -97 TDI ongelmia kylmäkäynnistyksessä
Kirjoitti: Nercs - 29.08.2011, 07:27:18
Kuten tiedät  noista akkuissa ratkaisee mikä mahtuu sinne akkukoteloon akun kylmäänä antama ulostuloteho ja muut seikat,Joku 100Ah  sinne kun laittaa ja latauspuoli kunnossa niin eiköhän talvesta selvia(mikäs akku siellä nyt on).Tuossa on akku keskustelua siellä on myös D5 omistajien kommenteja http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=40903.0

Ps se startti ajan myötä väsyy jolloin se pyörittämisnopeus ei enää ole hyvä.Noissa bensakoneissa menee siinä 350tkn nurkillaa noita startteja.