Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jojeli - 02.05.2017, 18:44:27
-
Moro,
Ongelmana volvossa, täyskaasukiihdytyksellä n. 3500-4000 kierroksilla veto häviää kokonaan ja nykii todella rajusti. Silloin kun veto häviää kokonaan niin pa-paineet laskee n. 2-2,5bar. Kun nostaa jalan kaasulta paineet nousee yli 5bar ja alkavat seilaamaan ihan miten sattuu. Muutenkin ajossa voi havaita nykimistä. Välillä sammuilee ja lähtee käyntiin pitkällä startilla. Vikakoodit, P0087 polttoaineen paine - liian matala, P0089 polttoaineen paineensäädin alue/toiminto ongelma. Autoon vaihdettu polttoainepumppu (tankkivaruste kokonaisuudessaan), polttoaineen paineanturi, polttoaine suodatin, pa-pumpun ohjainlaite PEM (käytetty), johdot on mitottu ja ne ovat OK. Polttoainelinjat on myös puhallettu läpi paineilmalla eikä mitään vaikutusta. Välillä saattaa olla että 10km toimii ihan oikein mutta alkaa taas vikomaan.
-
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?158212-Fuel-woes!-Stuttering-at-highway-speed-eventual-stalling-P0087-P0089-and-P0090-codes | Tuolta ainakin luettavaa, ilmeisesti näihin R-malleihin on jenkkilässä tullut takaisinkutsu koskien tuota "tankkilaitetta", menikö sun tapauksessa sinne volvon tankkilaite, vai joku tarvike?
-
Ihan alkuperäisvaraosa volvon tankkilaite. Lisäyksenä vielä, että auto on jenkkituonti ja bsr softalla (Liekkö mitään merkitystä)
-
Painemittari jakotukkiin, ajamaan tienpäälle ja parametreista vertaa näyttääkö ecm samaa painearvoa kun fyusinen mittari ja mikä tärkeintä niin pumpulta pyydetty tuoton tarkastus ja ilmamassa jos ja kun paine alkaa laskemaan
-
Tässä viikonloppuna vähä testailin, ilmamassa näyttää täyskaasulla siinä 3500 kierroksen kohdalla kun alkaa röpeltämään n. 130-140 g/s. Bensapainetta ei päässyt vielä testaamaan ku mittari oliki täys susi.
-
Sain testattua ehjällä mittarilla, obd kautta luettu paine on sama mitä suutinkiskon päästä mitattu. Mitä tuolla "pumpulta pyydetty tuoton tarkastus" tarkoitat?
-
Se pa pumppu on ns. tarveohjattu eli parametreistä näet että pyydetäänkö pumpulta tuottoa minkä verran... eli jos pyyntö on kiihdyttäessä esim.90% ja jakotukista mitattu paine jää alhaiseksi niin siitä voi päätellä että pumppu ei silloin fyysisesti pysty tekemään tarpeeksi suurta tuottoa mitä pyydetään. Jos kiihdytyksessä pyyntö ei nouse yli 60% on silloin vikaa pumpun ohjaukseen liittyvissä parametreissa.