Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kuski - 04.05.2017, 15:57:13
-
Terve.
Kertoisiko joku että miten tarkastetaan otsikon mukaisen kulkuneuvon venttiilinvarren kumien kunto ja se että ovatko kumit hyvin paikoillaan?
Vaihdejarrutuksissa ruvennut puskemaan sinistä savua aika voimakkaasti.
-
Anyone?
-
Ei kai siinä muuta keinoa ole kun purkaminen ja silmämääräisesti tarkastella ja käsin kopeloida...
Avaamatta voi vain arvailla...
-
Joo ylempi kansi irti, se on selviö mutta siitä eteenpäin on itselle hieman kysymysmerkki kun en ole koskaan toimenpidettä tehnyt eikä googlailulla löytynyt mitään DIY sarjaa.
Ilmeisesti ei tarvitse kuitenkaan mitään erikoistyökaluja?
-
Ei tarvitse, mutta helpottavat hommaa. Mitäs sitten kun toteat, jotenkin, kumien olevan vaihtokunnossa? :)
-
Eiks oo vanha konsti että puhalletaan tulpan reiästä ilmaa ja sit puretaan venttiililukot ja jouset pois... sitten vaihdetaan kumit pytty kerrallaan... ainakin teoriassa ilmansyöttö estää venaa putoamasta...
En tosin itse ole kokeillut... eli omalla vastuulla. Ja kai näin vois yhden pytyn hoitaa mutta jos kaikki niin varmempihan se on vaan ottaa koko kansi irti.
-
melkein ostaisin, vaikka täältä foorumilta(näkyy olevan moisia 50€ nurkilla täydellisenä), toisen kannen ja kunnostaisin sen. Ei tarvitse autoa seisottaa, jos on kulkemisen tarve? Samalla menee jakopää yms jutut
Jotain hintoja ulkomuistista
Kannenoikaisuun 100€
Kannenpultit 30€
Kannentiiviste,ohjurinkumit,tulppakaivojen o-renkaat olisko ollut 150€ kintaalla ? Siniseltä tiskiltä
Joku Esim INA jakopääsetti vesipumppuineen/rullineen/hihna yms 180€ nurkilla
Huohotin osasto(öljyloukku tiivisteineen)+ öljykorkin ja öljytikun tiivisteet alle 70€ Siniseltä
Liimat 50€
Aivan helvetisti ruuvaamista priceless :D
Ja jos jotain muuta on rikki, niin lisempi rahaa
-
Autoon on edellinen omistaja teettänyt käytönnössä täydellisen kansirempan ja siksi tiedän että kumit on sinällään kunnossa mutta siitä en ole varma että voiko nuo kumit lähteä jotenkin pois paikaltaan tai vastaavaa.
Katson nyt vielä ton toisen turbon ekana täysin kuntoon. Olen siis huomannut että toinen noista ahtimista vähän tihkuttaa öljyä välillä tuosta pesän liitoksesta.