Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: tema - 08.05.2017, 11:48:26
-
Kaverin vm. 1988 740:stä meni kytkinvaijeri poikki. Tapahtumapaikalta löytyi kytkinhaarukkaan tuleva vastakappale, mutta korjausoppaan kuvassa on myös vastakappaleen alle tuleva kumi. Tekstissä sanotaan "Mikäli vaijerin päässä on kumi, ...". Mahtaako kyseessä olla sama kumi ja onko se ehdottoman tarpeellinen? Jos on, niin tiedossa lisäetsintöjä tai viikon odotus...
-
Jos ei löydy, niin tekee vaikka roiskeläppäkumista korvikkeen. Kaksi siivua on aika lähelle yhtä paksu kuin alkuperäinen. Keskelle reikä, josta saa vaijerinpään juuri läpi ja ulkomitat siten, että uppoaa haarukkaan.
-
Kaverin vm. 1988 740:stä meni kytkinvaijeri poikki. Tapahtumapaikalta löytyi kytkinhaarukkaan tuleva vastakappale, mutta korjausoppaan kuvassa on myös vastakappaleen alle tuleva kumi. Tekstissä sanotaan "Mikäli vaijerin päässä on kumi, ...". Mahtaako kyseessä olla sama kumi ja onko se ehdottoman tarpeellinen? Jos on, niin tiedossa lisäetsintöjä tai viikon odotus...
Onkos tämä muuten sattumoisin se punainen Tiinan farkku Espoosta ;)
Tuosta turistiinkin ja en päässyt tutkimaan onko tuossa vuosikerrassa minkälainen kytkin. Jos Tiinan, niin tarjosin jo myynissä ollutta V90:iä, mutta nyt kun katselin mobile.de:stä miten noiden pyyntihinnat on "kehittyneet" sitten viime tutkailun, niin olen onnitellut itseäni, että en kolmella tonnilla myynytkään ::)
Ja vaikka täällä ei kuvia olekaan niin kauheesti, niin lontoonkielellä lähes kaikki tarvittava korjausinfo löytyy Brickboardista ;)
https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/TransmissionManual.htm#ClutchReplacement
-
Kiitos vinkeistä! Lisäetsinnät tuottivat tulosta eikä tarvitse ryhtyä ylimääräiseen askarteluun...