Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Jamppas98 - 14.05.2017, 23:05:35
-
Volvo 240 -88vm b230k kaasari kone ei käy tyhjäkäyntiä kannenvaihdon jälkeen alle 1000 kierroksilla ryyppyä kun pitää vähän päällä niin käy vähän korkeemmilla kierroksilla ja sillonkin rökii, mitään muita muutoksia ei tullut muitakuin että vaihdettiin A nokka. Ajotusmerkit on kohdallaan ja kaikki letkut on kiinni. Egr letkut on poistettu kun uudessa kannessa ei ollut reikiä niille, sytkäennakko on katottu lampulla ja siihen kampiakselin hihnapyörän yllä oleviin numeroihin näyttää jotain 17 astetta ennakko, jakajaa on koitettu käännellä suuntaan ja toiseen ja nyt tarvis vinkkejä pikasesti että mistähän johtuu??? :o
-
Katoppa ettei olis imuvuoto imusarjan tiiviste aika yleinen paikka tai sit kaasarin ja imusarjan välinen muovi laippa
-
Imusarja on tiivistetty ja en usko että olis kaasarin ja imusarjan välissä vuotoa koska kaasaria ei oo irti otettu imusarjasta. Tulpat on uudet ja tyhjäkäyntisolenoidikin toimii. Autosta löytyy pendix eli voiko ne mehupillien paikoilla olla väliä jos joku on väärässä paikkaa? :-\
-
Tuliko samanlainen kansi? Ettei 631 tilalle esim 530
-
Kansi on sama 631vaan A nokalla. Vanhaan kanteen meni näitä joitain lämpöantureita johon meni 2 niitä pillejä ja sit imusarjan alla 2 napainen joku anturi mutta en usko että niistä johtuis. ::)
-
Vanha nokka paikallaan ja käy paremmin tyhjää mutta edelleenki käy aika laihalla ja ei vedä kunnolla ilman ryyppyä. Seosruuvia on väännetty, ampuu välillä takaspäin kun kaasari on ihan noessa ja ajotukset on kohdallaan. Ollu jo mielessä ettei olis venttiileissä mitään häikkää kun niitä ei tarkistettu kun on ajosta otettu kansi kuitenkin. Ideat loppuu kesken joten hyvät neuvot olisivat tarpeen, käyttöauto kuitenkin ja pitäis kuntoon saada!? 8)
-
Vanha nokka paikallaan ja käy paremmin tyhjää mutta edelleenki käy aika laihalla ja ei vedä kunnolla ilman ryyppyä. Seosruuvia on väännetty, ampuu välillä takaspäin kun kaasari on ihan noessa ja ajotukset on kohdallaan. Ollu jo mielessä ettei olis venttiileissä mitään häikkää kun niitä ei tarkistettu kun on ajosta otettu kansi kuitenkin. Ideat loppuu kesken joten hyvät neuvot olisivat tarpeen, käyttöauto kuitenkin ja pitäis kuntoon saada!? 8)
Ettei imuventtiili vuotais. Ootko mitannu puristus paineita?
-
Tänään tarkoitus mitata puristuspaineet. Jos imuventtiilissä vikaa niin ei auta muu kuin ottaa kansi vielä irti. Onko se käytettävä uuestaan sitte oikasussa vai meneekö kasaan semmosenaan? ???
-
Puristukset mitattu ja näytti jotai 7-8 baaria painetta eli taitaa vähän alakantissa olla. Kaasaria kun kuuntelee niin kuuluu sellanen porina tyhjäkäynnillä, eikös pitäs vaa kuulua imuääntä???
-
Puristukset mitattu ja näytti jotai 7-8 baaria painetta eli taitaa vähän alakantissa olla. Kaasaria kun kuuntelee niin kuuluu sellanen porina tyhjäkäynnillä, eikös pitäs vaa kuulua imuääntä???
Kyllä nuo puristukset ihan hyvät on jos suht samat joka pytyssä.
Jos tosissaan jako kohillaan ja ei imuvuotoja niin varmaa kaasari putsattava ja katoppa jos kaasarin avaat miten koho kelluu ja liikkuu ja pitääkö se venttiili ettei kaasari tulvis
Niin tässähän ilmeisesti oli solexi?
Weber 32/36 dgv on aika hyvä kaasari solexin tilalle.
-
Joo solexihan se on, mites kun ton kaasarin avaa niin pittääkö tiivisteet uusia. Mutta mietityttää se takaspäin yskiminen vielä ilman ryyppyä vai johtuuko siitä et käy niin laihalla??
-
Tarkista bakeliitti kaasarin ja imusarjan välistä, samalla kaasarin läppäakselit et onko väljät.
-
Vika löytyi. Imuventtiili vuotaa, tälläviikolla kansi irti ja venttiilit hiontaan ja taas kovaan ajoon. Mites on teidän mielestä jos vaihtaisin ehjät venttiilit vanhaan kanteen josta meni venat solmuun jakohihnan katketessa, löisin kiinni sen niin vaatisko tuo oikomisen tuo kansi?? On noita muihin autoihin laitettu joita ei oo oiottu ja en oo kuullu että olis jotain tullu. Olis niin mukavaa taas saaha rytkettä ja pauketta aikaan kun vanhassa on egr reiätkin!! ;D ;D ;D
-
Vika löytyi. Imuventtiili vuotaa, tälläviikolla kansi irti ja venttiilit hiontaan ja taas kovaan ajoon. Mites on teidän mielestä jos vaihtaisin ehjät venttiilit vanhaan kanteen josta meni venat solmuun jakohihnan katketessa, löisin kiinni sen niin vaatisko tuo oikomisen tuo kansi?? On noita muihin autoihin laitettu joita ei oo oiottu ja en oo kuullu että olis jotain tullu. Olis niin mukavaa taas saaha rytkettä ja pauketta aikaan kun vanhassa on egr reiätkin!! ;D ;D ;D
Ei välttämättä tarvii oikasta tasoa jos tiivistepinta ehjän näkönen mutta jos vaihat venttiilit eri kannesta niin varmaan joutuu seetit ajamaan tai voi mennä tahnaamalla ja voi olla vääntäny ohjureitakin, mutta mikset vaan tahnais sitä venttiiliä mikä vuotaa ja kattoo tarkasti ettei vuoda venat kun kansi irti eli esim bensaa venttiilin päälle ja toiselta puolelta ei saa kostua yhtään ja jos tiiviste pinnassa ei naarmuja nii kiinni vaa uudella tiivisteellä ei tarvii välttämättä käyttää koneistamolla.muista sit et kannen pultit on venyvät et jos liikaa venyny nii uudet pitää laittaa
-
Nojuuh. Täytyy hioo tahnalla ne kaikki venttiilit. 2 kerta oli nyt kun kiristin noilla vanhoilla pulteilla!!