Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: kapten - 16.05.2017, 18:09:02
-
Morjens!
Ensimmäinen viesti tälle foorumille automerkin vaihtuessa vagista Volvoon. Taival ei ole kuitenkaan alkanut kovinkaan ruusuisesti.
Yhtenä ongelmana on tärinä. Vaihde vapaalla ja kierrosten nostaminen noin 1500 nurkille tärisyttää milteipä koko autoa. Tärinän tuntee myös ajossa noilla kierrosalueilla.
Itse epäilen moottorin kannatintyynyjä, mutta jotenki tuntuu että se pätkisi myös konetta/kaasua.
Mistä lähettäis vikaa metsästämään? Autona S80, 2008 2.4 D5 tomaatti
-
Tervetuloa :hg:
Minulla ollut samaa vaivaa jo pitkään. Kierroksia kun tasaisesti nostaa niin noin 1100rpm vavahtaa auto aikalailla.
Tässä ketjussa pohditaan asiaa:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=86088.0
Vuosimallit eri mutta sama mylly
-
Kiitos!
Eilen kirjottelin vielä pitkät pätkät mutta näytti kadonneen bittiavaruuteen :D Lukasin tuon ketjun läpi, mutta jotenki en täysin samaistunu. En puhus niinkään vavahduksesta, vaan jatkuvasta tärinästä mainitulla kierrosalueella. Sen kuulee sekä käyntiäänestä (ihan kuin ajelis rajotinta vasten mutta matalammalla äänellä/semmonen pätkivä käynti) ja huomattavasta tärinästä (kuvasin tapauksesta videopätkän ja siitä huomaa selvästi kuinka koko kabiini tärisee).
Mites nuo kannattimet? Kuinka kallis homma vaihtaa ja meneekö rahat kankkulan kaivoon? :D
-
Omaani vaihdoin kaikki oliko 6-7kpl, tilailin ruotsista/saksasta, taisivät maksaa 450e. Takimmainen alipaine hankala vaihtaa ahtaassa tallissa, se meni korjaamolla 30e.
-
Onko aloittajan autolla ajettu kuinka paljon? Ettei vain olisi esim. suutinvikaa tms. Tyynyistä paljon puhutaan mutta itse kun olen niitä vaihdellut niin ei ole ollut sitten niin mitään vaikutusta. Alipaineetkin mitattu ja kunnossa on mutta jos letkun ottaa irti niin mitään ei huomaa. Kaikki uudet tyynyt volvo oem tyynyjä eli orggista. Tullut siihen käsitykseen että tyynyn/tyynyjen tulee olla rekaleina ennenkuin alkaa tuntumaan ja 300tkm ei näytä niitä vielä "rekaloittavan". Tämä on loogista sillä eihän ne nyt voi olla mitään ylen herkkiä ja aika ronskeille näyttävätkin.
-
161tkm tais tulla tänään just täyteen, eli kohtuu vähän.. Edellisellä omistajalla auto ollut tosi vähällä käytöllä, maksimissaan 10 tkm vuoteen. Vikakoodit luetutin sinisellä ja yks hehku siellä on ainaki heikossa hapessa.
Unohetaan siis tyynyt ja siirrytään etsimään vikaa suutinpuolelle. Linkkaan tuossa myöhemmin vielä sen videon mistä mainitsinkin, josko se kertois enemmän.
-
Noniin, tässäpä tuo vapina sisältä kuvattuna: https://www.dropbox.com/s/i53psvgmsv0vnn3/Vapina.mov?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/i53psvgmsv0vnn3/Vapina.mov?dl=0). Kun kierrokset menee lähemmäs paria tonnia vapinat vähenee ja 1000-1500 välillä vapinat pahimpia.
Konehuoleen puolelle kun kuvasin, en huomannut mitään silmiin pistäviä vapinoita.
-
Jep. Parin tonnin pinnassa eli satasen vauhdissa mulla menee kuin sukkasillaan. Noin 1500-1800rpm pahin. Ikävästi suurin osa ajoista osuu tuohon haarukkaan eli n.50-80Kmh.
En kyllä sinuna alkais noin vähän ajetun tyynyjä syynäämään tai ainakaan vaihtamaan
Edit: Jos käyt suuttimet tarkistuttamassa ja jos raskit niin puhdistuta imusarja karstasta ja tarkistuta venttiilinostajien kunto samalla. Jälkimmäiset on tyyppivika ja jos on ajettu 30tkm huoltovällllä niin voi olla kuluneisuutta jo. Imusarjakin voi olla jo hyvää vauhtia muurautumassa umpeen