Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volotes - 24.08.2011, 19:21:45
-
Onko normaalia että 740 hehkuttaa 45sekuntia ennen kuin valo sammuu?
Minkähän konstin laitan jos asennan vapaavirtaussuodattimen, niin mihkä huohotusletku?
Huohottaa niin paljon että jos letku on irti niin koko kartano on oljynkäryssä.
-
Joo no tota jos lähetään siit et se kone on kokenu exoduksen.
Eli männän renkaat ihan väljät, tai sitten poikki, männissä voi olla vaurioita jne.
Se moottori vaatii avaamista. Oma käyttis hehkuttaa aamulla ehkä 5 sec eikä
puhalla "yhtään". SUlla voi toki myös olla hehkujakin pimeänä mutta perimmäinen syy
löytyy siitä moottorista..
-
Teet huohotuspöntön sille letkulle, vaikkapa 5litran vesikannusta saa hyvän jossei ihan järjettömästi huohota.
-
Onko normaalia että 740 hehkuttaa 45sekuntia ennen kuin valo sammuu?
Kyllähän se hehkun maksimiaika on aika on aika pitkä, en nyt muista varmaksi oliko noin pitkä. Eikä juuri nyt satu olemaan semmoista opusta käsillä mistä tuon tarkastaisi. Kannen takapäässä on hehkureleelle lämpöanturi, jolla hehkutusaika säätyy. Eli jos sieltä on piuha tippunut irti käsittääksen hehkuttaa aina täyden ajan koneen lämpötilasta riippumatta.
Mielestäni tuo oma diisseli ei ole vielä ihan maksimiaikoja aamuisin hehkuttanut näillä keleillä.
-
Teet huohotuspöntön sille letkulle, vaikkapa 5litran vesikannusta saa hyvän jossei ihan järjettömästi huohota.
Mää vähä luulen jotta se öljynkäry ei sinne kannuunkaa kumminkaa jää.
-
Kyllähän se hehkun maksimiaika on aika on aika pitkä, en nyt muista varmaksi oliko noin pitkä. Eikä juuri nyt satu olemaan semmoista opusta käsillä mistä tuon tarkastaisi. Kannen takapäässä on hehkureleelle lämpöanturi, jolla hehkutusaika säätyy. Eli jos sieltä on piuha tippunut irti käsittääksen hehkuttaa aina täyden ajan koneen lämpötilasta riippumatta.
Mielestäni tuo oma diisseli ei ole vielä ihan maksimiaikoja aamuisin hehkuttanut näillä keleillä.
No siinä johtonipussa josta tulee mm.pumpun sammuttajalle johto, niin on yksi irrallinen ainakin.
-
Se tosiaan hehkuttaa yhtä paljon kuumallakin moottorilla.
Onko se anturi varmasti kannen takapäässä ettei se oo siinä ohjauksen tehostajan välissä?
-
Onko se anturi varmasti kannen takapäässä ettei se oo siinä ohjauksen tehostajan välissä?
Varmasti.
Tuohon on ihan turha lähteä hölmöilemään niillä vapaavirtaussuodattimilla yms höpöhöpöillä, jos kone kerran on särki/hauki. Öljynkäryä rauhoittaa kyllä se kannu kummasti, siis kun sen huohotuksen ohjaa oikeaoppisesti imuputkeen. Melekoset suodattimethan sie tarttet jos et sitä imuputkeen laita... ::)
-
No onko tietoo mikä se sitten sielä tehostajan alla on?
Joo voi olla putsarin laitto turhaa.
-
No onko tietoo mikä se sitten sielä tehostajan alla on?
Joo voi olla putsarin laitto turhaa.
Se on lämpömittarin anturi.
-
Kannattaa kumminkin laittaa kerääjäsäiliö siihen huohotusletkun väliin niin ei sotke cooleria ja putkistoa öljyyn, eikä ainakaan ota hulluja jos tosissaan paljon huohottaa. Eli huohottimen letku pöntön kyljestä sisään ja toisesta kyljestä letku imuputkeen niin höyryt eivät pääse ilmaan mutta öljyt jäävät pönttöön eivätkä päädy imupuolelle.
-
Mistähänpäi hehkun anturin johdon pitäisi tulla? Sielä ei ollu ku pelkkä anturi.
Sitte on sellaanen vika jotta lämpömittari näyttää kylmänäki puoltaväliä.
-
Jos haluat sen vapaavirtausuodattimen laittaa niin lyö se alkuperäinen putki poikki just ennen sitä koteloa, sillai että jää sen verran sitä kaulusta että saa suodattimen siihen kiinni vielä, toimii ainakin bilteman isomman suodattimen kans hyvin, varsinkin kun lyö esim. viemäriputkea pätkän sisälle vahvikkeeksi niin kestää kirstääkkin..ja jää se alkuperäinen huohotusletkun paikka ehkäksi :)
-
Eikö hehkun johdosta kukaa tierä? Kiitos etukätee
-
Semmoinen ruskea johto näytti itsellä tulevan sille anturille. Lähteepi tosiaan kulkemaan sieltä vasemmassa lokarissa olevasta hehkureleestä ja kulkee sieltä sinne kannen päähän, hieman syöttöpumpun hihnan alapuolelle. Yritin katella missä se kulkee mutta näytti häviävän melkein heti jonnekin pumpun alle :-\
-
Ei mulla mun mielestä oo hehkurelettä siinä lokasuojas.
-
Meneekö se ruskea johto moottoritilassa kuskinpuolen lokasuojaa pitkin alas ja sieltä johki pumpun taa? Vai tuleeko se vasemmalta rintapellin nurkasta ja menee sitäpitkin moottorin kohtaan?
-
Pumpun alta se anturipiuha menee ainakin joissakin vuosimalleissa, ei toki välttämättä kaikissa. Useammassa olen nähnyt pumpun takaa meneviä.
-
No olihan se rele siälä lähellä akkua. Taisin löytää anturi johdonkin kun, laitoin virtakynän leuat siihen päähän ja tökin kynällä maadoittavaan kohtaan niin rele naksahteli ja hehkun merkkivalo sammu jatkuvassa maadoituksessa :pomo:
-
Nyt kun jatkoin johtoa niin että se ylettyy anturille ja kierrin johdon pään siihen anturin päähän, niin sillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Mikseikähän?
Kumminkin sitten rele rutisee kun johdonpään tökkää vaikka kannen kylykee. ???
-
No nyt tuntuu pelittävän