Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ticsa - 24.08.2011, 20:13:37

Otsikko: S60 STC/DSTC
Kirjoitti: Ticsa - 24.08.2011, 20:13:37
Terveppä pöytään, uusi volvo mies ilmoittautuu  :hello:

Tuli ostettua S60 -01, vapari 2.4. Myyjän mukaan autossa on luistonesto ja ajanvakautus, mutta mistä voisin varmistua onko ne autossa vai ei? Merkkivaloissa on kyllä tuo luistelevan auton merkkivalo. Ja tuon luistoneston saan kyllä varmaan hiekkatiellä testattua jos tuo nuhapumppu jaksaa revittää. Ohjekirjan mukaan keskikonsolissa pitäs olla napit josta nämä saa pois päältä, mutta tässä ei ole. Onko tuo sitten vaan parempien mallien varuste?

Ja toinen kysymys ilmastoinnista. Kauppareissulta ajellessa lämmintä +15, kuiva aurinkoinen keli, ilmastointi pois päältä. Mutta tuulilasi rupes huurtumaan pikkuhiljaa. Ei kait näillä keleillä pitäs vielä lasit huurtua, eli minne tuo vois kosteutta kerätä?
Otsikko: Vs: S60 STC/DSTC
Kirjoitti: Raid - 24.08.2011, 20:39:25
Sisäkenno paskana tai o-renkaat vuotaa ja menee jalkatilaan jäähdytysnestettä.  veikkaan sisäkennoa jos kerran alkoi heti huurtumaan. Pyyhkäse sitä huuretta sormella ja nuolaise, jos maistuu makealta nii se on pakkasnestettä. Sisäkenno remppa about 400€ sinisellä.
Otsikko: Vs: S60 STC/DSTC
Kirjoitti: kaksi70 - 24.08.2011, 20:51:02
STC/DSTC:tä varten on napit koelaudassa ilmastoinnin säätimien alla tai sitten DSTC:n luistoneston poisto tapahtuu ajotietokoneen
kautta (ainakin V70 -07).  Samoin V70 -07 ilmoittaa ajotietokoneen näytössä DSTC:n tilan auton käynnistymisen jälkeen.
Otsikko: Vs: S60 STC/DSTC
Kirjoitti: ässä60 - 24.08.2011, 20:53:52
Tuli ostettua S60 -01, vapari 2.4. Myyjän mukaan autossa on luistonesto ja ajanvakautus, mutta mistä voisin varmistua onko ne autossa vai ei? Merkkivaloissa on kyllä tuo luistelevan auton merkkivalo. Ja tuon luistoneston saan kyllä varmaan hiekkatiellä testattua jos tuo nuhapumppu jaksaa revittää. Ohjekirjan mukaan keskikonsolissa pitäs olla napit josta nämä saa pois päältä, mutta tässä ei ole. Onko tuo sitten vaan parempien mallien varuste?
Luistonesto ja ajonvakautus olivat lisävarusteita, jos autossa on jompikumpi nappi pois kytkentään löytyy ilmastoinnin säätimien alapuolelta.
Ja toinen kysymys ilmastoinnista. Kauppareissulta ajellessa lämmintä +15, kuiva aurinkoinen keli, ilmastointi pois päältä. Mutta tuulilasi rupes huurtumaan pikkuhiljaa. Ei kait näillä keleillä pitäs vielä lasit huurtua, eli minne tuo vois kosteutta kerätä?
Oliko ilmastointi ensin päällä ja myöhemmin ajon aikana kytkettiin pois päältä? Mikäli näin, saattaa kennon pintaan kondensoitunut vesi aiheuttaa lievää ja lyhyt kestoista huurtumista.
Toinen mahdollisuus on kastunut sisäilman suodatin.
Kolmantena vaihtoehtona tulee mieleen Raidin edellä esittämät vaihtoehdot. O-renkaiden vaihdon ohjeisiin on linkki ohessa, ko ohjeisiin kennon irrotuksen ja kiinnityksen itse säveltämällä, saa myös kennon vaihdettua.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=119.0
Otsikko: Vs: S60 STC/DSTC
Kirjoitti: Ticsa - 24.08.2011, 21:42:11
Menomatkan oli ilmastointi päällä ja takas tullessa kytkin pois. Eli oisko vaan sitten tuota tilapäistä kosteuden tiivistymistä, mutta täytyy seurailla tilannetta. Ensimmäinen ilmastoitu auto tässä taloudessa niin ei noista aina tiedä. Mutta kiitokset neuvoista!
Otsikko: Vs: S60 STC/DSTC
Kirjoitti: Teutori - 24.08.2011, 22:42:05
Menomatkan oli ilmastointi päällä ja takas tullessa kytkin pois. Eli oisko vaan sitten tuota tilapäistä kosteuden tiivistymistä, mutta täytyy seurailla tilannetta. Ensimmäinen ilmastoitu auto tässä taloudessa niin ei noista aina tiedä. Mutta kiitokset neuvoista!
Olikos tuo ilmastointi automaattinen, vai manuaali ? no, ei sen väliä, mutta jos on ilmastointi, niin sen kuuluisi pitää aina ON asennossa, koska tuo ilmastointi juurikin ( ainakin jos on automaattinen ) kuivattaa jossain tilanteessa tuota sisäilmaa.
En tiedä miksi niin monet käyttävät ilmastointia vaan satunnaisesti  :( jos se on autossa, niin sen pitää olla mielestäni päällä.

Mitä tulee tuohon STC/DSTC:n olemiseen, niin tosiaan kytkin pitäisi olla lämmityslaitteen ( keskikonsolin ) alaosassa.