Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: mikkkis- - 18.05.2017, 21:40:26
-
Elikkäs otsikon mukainen ongelma. Lastulla nostettu paine 1.4bar ja etenkin täydellä ahdolla pätkii. Osakaasulla kokeiltu paineen ollessa 1.0-1.1 tuntuis vielä pelittävän ja siitä sukka syyläriin ja paineet tappiin niin johan pätkii taas. Sytkäpuolelta vaihdettu tulpat ja tulpanjohdot. Puola mitattu ja saadut arvot olivat ehjän puolan mukaiset. Virranjakajan kannen ja pyörijän metalliosat puhdistettu kirkkaalle metallille ja muuten kansi sekä pyörijä näytti olevan kunnossa. Voisko vika olla jossain polttoaine puolella? Bensapumppu ja suodatin vaihdettu. Vikakoodeja ei anna A2/polttoaine-nastasta ja sytytystä ei pysty ollenkaan lukemaan, kun ei ole A6 nastaa yksikössä.
-
Mikä lastu nostaa paineet 1.4bar?
Tuohan on melkein sama kuin ottaisi letkun irti ahtimelta kokonaan. Olen sellaisellakin ajanut, joku autoaan myyvä kertoi autoa viritetyn ja "viritys" oli letku pois hukkaportilta...Melkoisen varmasti on vain fuelcutt, ei riitä aine noilla paineilla ja vakio b-paineella+vakiosuuttimilla.
Mielestäni sopiva paine lastulla on tuo 1-1.1 bar, ettei olisi paineensäädin rikki?
-
kaverin hieman tavanomaista enemmän viritellyssä t5 18/19T ahtimella ja vihreillä suuttimilla alkoi pätkimään 1,3-1,5 bar välillä, vaihdettiin kaikki sytkäosat uusiin, puolia kokeiltiin kahta käytettyä ja molemmilla sama juttu. kärkivälin pienentämällä helpotti, mutta tuolla 1,5bar tienoilla pätki edelleen. Ilmeisesti kipinä loppui kesken. Iridiumit kestivät parhaimmin tuossa kyseisessä setupissa. Lastu oli tehty penkissä, eli ei ollut bulkkikamaa.
-
Mikä lastu nostaa paineet 1.4bar?
Tuohan on melkein sama kuin ottaisi letkun irti ahtimelta kokonaan. Olen sellaisellakin ajanut, joku autoaan myyvä kertoi autoa viritetyn ja "viritys" oli letku pois hukkaportilta...Melkoisen varmasti on vain fuelcutt, ei riitä aine noilla paineilla ja vakio b-paineella+vakiosuuttimilla.
Mielestäni sopiva paine lastulla on tuo 1-1.1 bar, ettei olisi paineensäädin rikki?
http://m.ebay.com/itm/222274761424?_mwBanner=1 tuo lastu siellä on. Do88 coolerin ja ahtoputkien vaihdon jälkeen alkoi ahtamaan tuota 1.4bar. Sitä ennen paineet oli noin 1.1bar, mutta kaasuläpän mutkasta ainakin alkuperäinen kumi vuotanut painetta läpi. Fuelcuttia tuo teki viime kesänä minulle tultaessa ja silloin kyllä polttoaineen saanti katkesi kerrasta kuin ois seinään ajanut. Välillä saattaa pätkiä jopa alle kilossakin. Pitää käydä letkua tänään hakemassa ja jos saisi bensanpaineita ajossa mitattua.
-
Coolerin vaihto parempaan voi selittää ahtojennousua mutta tuon lastun teholupaukset ovat lähinnä naurettavia.
Panenpa lastun vakioon 225hp ja hups, kohta on 300hp. No ei ole.
-
Coolerin vaihto parempaan voi selittää ahtojennousua mutta tuon lastun teholupaukset ovat lähinnä naurettavia.
Panenpa lastun vakioon 225hp ja hups, kohta on 300hp. No ei ole.
Myyjältä kysyin tuota maksimipainetta niin sen pitäisi olla 1.1bar. Ahtopaineensäätimen letkut vaihdettu ja hukkaportti kelloineen ja tankoineen tuntuis olevan kunnossa. Voisko se tcv olla sitten paskana mitä epäilit kerta yliahtaa tuolla tavalla?
-
Itselle oli aikoinaan 1.8t golffissa samaa vikaa että rupes pätkimään kovemmilla ahdoilla ja meni seokset sekaisin ja syy oli bensapumpussa jonka tuotto ei enää riittäny. Seurauksena kun kävi rikkaalla männät suli ja katti meni. Mutta hankin vaihtomoottorin uudelleen ohjelmoin ja pistin kiertoon...
-
bensapumpussa jonka tuotto ei enää riittäny. Seurauksena kun kävi rikkaalla männät suli ja katti meni
Eikai se rikkaalla käy jos tuotto loppu