Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jamo57 - 19.05.2017, 14:22:59
-
Tervehdys, onhan tätäkin aihetta varmasti aikaisemmin käsitelty, mutta kysyn silti? V70 D5 2005 automaatti, toimii hienosti ja ei toimi..hienosti. Oireet ovat: paikalta lähtiessä jysähtää välillä voimakkaasti ja seuraavan kerran lähtee tosi nätisti. Vaihtamiset töksähtelee toisinaan 2-3 ja 3-4 ja toisinaan ei vaihtamisia edes huomaa. Mikähän vikana? Neuvokaa korjaamo jonka kanssa alan korjaus toimenpidettä miettimään. Öljyt vaihdettu n. 40000km takaperin pesumenetelmällä. Asun Kouvolassa, täällä ei taida olla automaattikorjaamoa? Kiitos avustanne.
-
Venttiilikoneisto kulunut.
-
Venttiilikoneistoa kanssa ehdotan.
-
Okei, kiitos vastauksista. Mitähän mahtaa kustantaa uusiminen/korjaus ja missä on Kouvolaa lähin paja?
-
Kokeile ensiavuksi Rvs käsittelyä. Itelläni on menossa uudet öljyt ja rvs laatikkoon, kun kerkeis millon vaihtaa
-
Täytyypä testata. Raportoin tuloksista.
-
Mulla samanlaisia oireita, tosin laatikko toimii hyvin kylmänä mutta ei kuumana (xc70 vm01). Oisko tuossakin venttiilikoneistossa ongelmaa vai onko öljyllä sitten väliä? Huuhtelin laatikon kevättalvella niin sen jälkeen ehkä meni piirun verran huonompaan tai sitten säät ovat lämmenneet ja tuo lämmin laatikko oireilee enemmän. Öljyt on Teboil ATF Fluid-S.
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
-
Huomenii, uskaltaako kiinalaisilta/jenkeistä tilata venttiilikoneiston ? Onko oikea osa kyseessä? Kattelin Ebayn hintoja, ei pahoja.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=AW55-50sn+valve+body+for+volvo+v70+d5&_ftrt=901&_sop=12&_sadis=15&_dmd=1&_osacat=0&_ipg=50&_ftrv=1&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=AW55-50sn+valve+body+for+volvo+v70+d5&_sacat=0
Onko tästä firmasta kenelläkään kokemusta? http://recro.eu/fi/
RVS:t lisätty, seuraan onko iloa.
-
Jos näin varovasti sanois, RVS litkut laatikossa ja vaihdot on pehmeämpiä. Ajellaan nyt vielä ja sitten lisää raporttia.
-
Öljyt pitää olla juuri oikeat, muuten tulee pulmia.
-
Raportti nro2. Ei täydellinen, mutta parempi. Lisää ajoa, jossain vaiheessa uudet öljyt.
-
Aika mukavalta tuntuu. :) Lisää kommenttia myöhemmin. Kiitos Phav:ille.
-
Aika mukavalta tuntuu. :) Lisää kommenttia myöhemmin. Kiitos Phav:ille.
Laitoitko sisään ne aineet ihan tuosta tarkastustikusta? Melkein voisi itsekkin kokeilla, kun aika nykivä tuo oma loota. Ei ne nyt kolahda sinänsä nuo vaihdot, mutta aika nykivä. Öljyt itsellä vaihdettu muutama tonni sitten. Omalla tuurilla menee varmaan loota vaihtoon tai vähintään venttiilikoneisto.
-
Heps! Reiästä sisään töhnät. ;) Kokeile, ei se siitä mee enempää rikki. Ei toi nyt täysin korjaantunut (vielä), mut on parempi. Varmaan vaihdatan itsekin venakoneiston.
-
Moottoripuolella rvs:llä on kai maine sekä puhdistavana aineena että kuluman korjaajana. Niin vois kuvitella että öljynvaihto on lähiaikoina paikoillaan että irronneet moskat pääsee pois.
-
Moottoripuolella rvs:llä on kai maine sekä puhdistavana aineena että kuluman korjaajana. Niin vois kuvitella että öljynvaihto on lähiaikoina paikoillaan että irronneet moskat pääsee pois.
Samaa mieltä, ompahan sitten puhtaat öljyt valmiina, jos päädyt venakoneiston vaihtoon. Muutenkin lisäaineet vaikuttaa öljyn kitkaominaisuuksiin, viskositeettiin, kulumissuojaan, jne. Siinäkin mielessä tuntuisi järkevälle vaihtaa uudet öljyt, kun lisäaine tehtävänsä tehnyt.
Onko muuten vaihteistoöljy muuttunut jo tummemmaksi, kun pyyhkäset mittatikusta paperiin?
-
On ehkä vähän tummempaa?
-
Kuten monilla muillakin, itsellänikin tuo 2->3 vaihtotapahtuma on ollut koko auton omistuskauden ajan ei-niin-siveellinen. Eli suurimmalla osalla vaihtotapahtumista tuo vaihdos on aiheuttanut jonkinlaisen pienen nykäyksen, kylmillä sekä kuumilla öljyillä. Laatikkoöljyt ovat myös vaihtuneet tänä aikana 2 kertaa, mutta eivät ole tuoneet juurikaan muutosta tuohon 2->3 vaihtotapahtumaan. Tuossa eräänä päivänä innostuin sitten vähän käyttämään tuota Geartronicin manuaalipuolta ja vaihdoin itse vaihteen noin 50km/h nopeudessa 3-->2.
Tämän jälkeen tuo 2->3 vaihto on ollut normaalilämpöisillä öljyillä lähes erinomainen. :o Jotain pientä epämääräisyyttä tuossa vaihdossa on edelleen puolilämpimillä öljyillä, mutta ei niitäkään huomaa jos ei oikeesti havainnoi autoa suurennuslasin kanssa.
En tiedä mitä tuolla laatikossa tapahtui tuona aikana kun käytin manuaalipuolta, mutta selvä syy se on tähän laatikon toiminnan parantumiseen. :)
-
Jaha ?? No ei olisi kova homma kokeilla tekeekö saman muutoksen täälläkin. Kuumana mulla kyllä vaihtaa 2-3 ihan ok.
-
Samaa olen havainnut omassa kotterossa.