Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Allu - 24.08.2011, 22:34:05
-
Tuli heräteostoksena hankittua canadasta muuttoautona tuotu ''kaikilla'' herkuilla oleva farkkuvolvo
Moottorin tyyppi olisi hieno tietää... 2.3 tic, mutta jakoremmin suojamuovista on tarra lähtenyt ja vuosimalli oli -88.
Automaatti laatikko vissiin aw71? kaavio on PRND12 ja kepissä nappula joka pudottaa nelosen pois pelistä.
Suurin avun tarve on ilmastoinnin ja sähkökattoluukun elvytyksessä.
sähköluukkun moottori vain napsahtaa nappia painettaessa, eikä luukku liiku mikä avuksi?
Ilmastointi on samannäköisillä kytkimillä, kuin tuon pihassa seisovan 740gl lämppäri, eli 4 asentoinen rullakytkin ja liukukytkimet lämmölle ja puhalluksen kohdistukselle. viat:
Ilmastointi ei puhallla mitään
Voimakkuuden säädöllä ei ole vaikutusta valot himmenevät johonkin tuntuu koneelta voimaa ottavan, mutta ei ala puhaltamaan.
Olisi hieno saada puhallusta laseille kosteita syyskelejä odotellessa.
edit1 mikä on kojelaudan nappula minkä kuva on ikäänkuin Y
Kuviakin kyseisestä löydöstä voin laittaa jos jotain jenkkivolvo kiinnostaa.
-
APUJA!
-
Kompressori siis lähtee pyörimään, viaksi epäilen läppien väärää asentoa joka taasen johtuu todennäköisesti alipainevuodosta.
Y-kuva on sähköantennin alas-painike jos olen yhtään kärryllä mitä tarkotit.
Kone on todennäköisesti B230FT ja LH2.2 ohjauksella. Onko putkessa lambda ? Kuumalanka ilmamassamittari ?
-
Kompressori siis lähtee pyörimään, viaksi epäilen läppien väärää asentoa joka taasen johtuu todennäköisesti alipainevuodosta.
Y-kuva on sähköantennin alas-painike jos olen yhtään kärryllä mitä tarkotit.
Kone on todennäköisesti B230FT ja LH2.2 ohjauksella. Onko putkessa lambda ? Kuumalanka ilmamassamittari ?
SORI OT, mutta missä kohtaa farkussa sijaitsee sähkö-antenni? Sedanissa se löytyy tieten vas.takalokasuojasta (ainakin minun autosta) ja tuo ko.symbolilla varustettu nappi todellakin pitää antennin ala-asennossa...
Ja tottakai kuvia kehiin... !!
-
Kiitoksia vastauksista
Kuvia laittelen huomenna.
puhaltimenmoottori on apumiehenpuolella hanskalokeron alla? siellä näkyy kuumaliimalla kasattu musta mötikkä mihin menee nippujohtoja. tehonsäätimestä ruuvatessa moottorin käynti muuttu ja jännitemittari laskee alle puolivälin, mutta mitään ei puhalla. ylempää liukusääditäntä liikutettaessa kuulu suhahdus joka asennossa ikäänkuin jokin päästäisi paineen pois.
sähköantennia tässä ei ole. nappulan symboli on Y minkä sakaroiden välissä on myös pysty viiva.
Ilmanmassamittari on mallia kuumalanka.
-
sähköantennia tässä ei ole. nappulan symboli on Y minkä sakaroiden välissä on myös pysty viiva.
Uutena siinä on ollut, kerran se antennin nappi siellä on ;)
Mulla on itellä samanmoinen ja tuntuu että puhaltimesta kuuluu hurinaa kyllä ihan riittämiin asti, mutta ilmaa ei tuntuisi liiaksi tulevan suuttimista ulos. Olen miettinyt olisiko näissä rapakon toisella puolella olleissa jonkinlainen raitisilmansuodatin jossain jemmapiilossa?
-
760 ECC-ilmastoinnilla, siinä ainakin raittari apparin jalkatilassa kun ottaa
sen paneelin jalkojen yläpuolelta pois, olikohan auton pituussuuntasesti muovinläpän alla.
-
Uutena siinä on ollut, kerran se antennin nappi siellä on ;)
Mulla on itellä samanmoinen ja tuntuu että puhaltimesta kuuluu hurinaa kyllä ihan riittämiin asti, mutta ilmaa ei tuntuisi liiaksi tulevan suuttimista ulos. Olen miettinyt olisiko näissä rapakon toisella puolella olleissa jonkinlainen raitisilmansuodatin jossain jemmapiilossa?
itsellä ei puhallin pidä edes hyrinää...
Auto on muuten californiasta, eikä canadasta. käynyt ajatusvirhe noh samalla kirjaimella alkaa ja samalla suunnalla, kun täältä suomesta katsoo :)
-
SORI OT, mutta missä kohtaa farkussa sijaitsee sähkö-antenni? Sedanissa se löytyy tieten vas.takalokasuojasta (ainakin minun autosta)
Samassa paikassa se on farkussakin. Antenni pistää ulos takayläkulmasta ja moottori on sen alapuolella siellä alhaalla.
-
Samassa paikassa se on farkussakin. Antenni pistää ulos takayläkulmasta ja moottori on sen alapuolella siellä alhaalla.
OK!
-
Tämäkin edistynyt.
sisusta saatu putsattua ihmismäisempään kuosiin ja puhallin saatu kuntoon vikana oli jumiin hapettunut puhaltimenmoottori.
Koneen tyypiksi varmistui b230ft.
Kysymyksiä taas...
1.Löytyy keltään kattoluukunmoottorin räjäytyskuvaa?
2.mitä täytyy padalle tehdä, että voi ahdot nostaa 0,6-->+1bar?
3.miten onnistuu vikaakoodejen luku? Absien merkkivalo loistaa mittaristossa...
-
up
-
Vikakoodinlukumahdollisuutta ei ole jos ruisku on 2.2. (Hall jakajassa)
Ahtojen nosto on hankalampi homma ainakin tuossa mittakaavassa, näin olisin ymmärtänyt. Jotkut sanovan tuohonkin lastua saavan, en vaan ole yhtään nähnyt.
Isommat suuttimet varmaan auttaa tuossakin mallissa?