Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Möykky - 22.05.2017, 09:40:23
-
Lähdettäessä liikkeelle n 1500 rpm kohdalla tulee melkoisen voimakas resonointi koriin, häviää kokonaan kierrosten noustua. Olen koittanut tiirailla, onko ko kulkineen moottorin tukikumeista juttua foorumilla, oon joko puusilmä tai sitten niitä ei ole. Minkälainen hommeli nuo olisivat vaihtaa, ja missä ne sijaitsevat.
-
Tuli vika osastolle, on suorakylkinen. :P
-
Täällä on joskus ollut juttua siitä, kuinka apulaitehihna pitkältä sivultaan alkaa resonoida ja väpättää juuri noilla kierroksilla ja ääni muistuttaa aivan mekaanista resonointia kuin jostain pellistä. En nyt enää muista auttoiko siihen hihnanvaihto vai laturi/laturin vapaakytkimen uusinta.. ???
-
Tässä tapauksessa tärrää koko auto, ei ole pelkkä ääni, vähän samalla tavalla kun pakari ottaisi pohjaan kiinni.
-
Voisko vika olla sytytyspuolella...
Tulpat ja bensansuodatin milloin vaihdettu?
Edit: Ei ehkä sittenkään. Luin ilmoituksen tarkemmin.
Joskus muistelen että jollakulla ilmastoinnin putki aiheutti resonointia tietyllä kierrosalueella. Putki oli liian lähellä jotain osaa.
-
Ittellä kanssa sama ongelma ... 1400-1500rpm kohalla kuuluu samaa resonointia. Ollu nyt n.3-4vuotta kun ei tiiä mistä tulee.. varmaa täytyy toi laturi tarkastaa ja ilmastointi putki
-
No niin multa selvis resonoinnin ääni 1300-1500rpm kohdalla...paikallistu etupakoputken haitariosan sisälle.. siellä rämisee ja helisee ku sitä vähän kopauttelee ilmeisesti sisältä rikki