Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: LAIRA - 25.08.2011, 13:11:46
-
On 230 fk -96´ssa bensaletkussa ensimmäisenä siinä koneen päällä? Ei ollut tuttu siniselläkään tänään (kolme eri kaveria arvuutteli) Arvailivat vaimentimeksi? Käytössä ollut varaosakirjakaan ei sitä tuntenut?On sellainen pyöreä n.5cm halkaisijltaan oleva ufon näköinen, jonka läpi bensa syötetään. Mikä tehtävä tällä? Voisko ehkä jättää pois? Ei ole mikään lisätty laite kun on ollut siinä uudesta.
-
Ei siitä kukaan totuutta osaa kertoa mutta oma villi arvaus on että se tasaa painevaihteluita...
Omassa nykyisessä se tosin löytyy myös paluupuolelta... :buck2: Sen funktiota en ymmärrä.
Tuskin kyykkää vaikka heittäisit mäelle. Vanhoissa ei ollut.
Jos joku osaa selventää tuon tarkoituksen ihan oikeasti, tee se tähän. Jos on arvailua niin sitten se on sitä... :buck2:
-
Ei siitä kukaan totuutta osaa kertoa mutta oma villi arvaus on että se tasaa painevaihteluita...
Omassa nykyisessä se tosin löytyy myös paluupuolelta... :buck2: Sen funktiota en ymmärrä.
Tuskin kyykkää vaikka heittäisit mäelle. Vanhoissa ei ollut.
Jos joku osaa selventää tuon tarkoituksen ihan oikeasti, tee se tähän. Jos on arvailua niin sitten se on sitä... :buck2:
Volvon dokuissa se on selitetty pulssin tasaimeksi.
-
Volvon dokuissa se on selitetty pulssin tasaimeksi.
Joo no jotain tämmöstä. Tuota en tajua kun omassa on se siinä paluuletkussakin... :idiot2:
-
Volvon dokuissa se on selitetty pulssin tasaimeksi.
Niinpä se on - tarkasti ottaen se estää suuremmilla äkillisillä siirtomäärillä kavitointia. Sinänsä hankala ilmiö - polttoaineeseen tulee alipaine ja se höyrystyy. Ilmiö on kaukaista sukua kaasutinmootteissa joskus esiintyvälle höyrykuplalle ;).
-
No kysytään nyt sitten vielä että mikä h*****in tehtävä sillä paluuletkussa on?
Jos se vähänkin kuristaa virtausta niin sehän nostaa bensanpainetta.
-
Saattaisi olla että pumput tuottavat sykkivää painetta ja poistoletkussa oikeaan paikkaan sijotettuna se poistoletkussa oleva toimisi jollainlailla resonanssissa siellä tulopuolella olevan tasaajan kanssa? Nesteet ovat periaattessa kokoonpuristumattomia ja vaikka poistoletku meneekin "suoraan" tankkiin siellä on aika pitkä matka kuljettavana ja resonanssi voisi olla mahdollista. Teoretesioida voi tietysti aina ;D - en minäkään nesteteknologiaan ja virtauksiin kovin syvälle perehtynyt ole 8).
-
No en minäkään mutta ajattelin sen ottaa pois sieltä kun mielestäni se on sinne jälkeenpäin lisätty.
Sama osa kuin painepuolella, tarvikeklemmareilla letkussa.
Niin ja tässä on vain yksi pumppu.
Täytyy mittailla jos se vaikka vaikuttaa jotenkin ahtopuolen b-paineeseen, kun meinaa mennä laihalle pitkässä vedossa baarin ahdoilla... (lastulla) Näin ei pitäis käyä...
Helpoin kai ottaa pois ja kokeilla miten lataa menemään. :pomo:
Penkissä tuli kyllä 215 hp ja 376Nm mutta ei soppa ollut kohillaan.(hyvä)
Tutkimukset jatkuvat.