Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Juike - 30.05.2017, 19:11:39

Otsikko: B230FT mikä rikki?
Kirjoitti: Juike - 30.05.2017, 19:11:39
Eli alkoi auto (98' 940 turbo)temppuilemaan ajossa, mutta ajettiin n.15km hallille jolloin huomattiin että 1. Pytyn tulpanjohto lyö läpi kun antaa kaasua. Kierrokset eivät siis nousseet kunnolla, "kävi kolmella". No, tulpanjohto vaihdettu muttei vaikutusta. Sitten tulpat vaihtoon, 2. Pytyn tulppa paskana, kärjestä kadonnut osa, sulanut. Ei auttanu uudet tulpatkaan, eikä johdot. Imusarjan tiivisteen ostin myös, mutta se on silmämääräisesti ehjä joten en vaihtanut. Jako oli myös kohdallaan. Starttaa välillä todella pitkään, ja kuulostaisi ikäänkuin yhdessä pytyssä ei olis puristuksia? (Video startista, ei sahauttanut pitkään nyt. kolina kuuluu vaihdekepin vatkaamisesta, ei sentään moottorista)

https://www.dropbox.com/s/vyicy98s7ncu9vf/20170530_174648.mp4?dl=0

Kylmänä kun vihdoin lähtee käyntiin niin ei pysy ilman kaasua käynnissä, vasta kun lämmöt lähentelee 90c.

Ei vikakoodeja.

Uusilla tulpilla ja johdoilla vielä käyntivideota, kone vatkaa aikalailla eikä ota kierroksia yhtään. Lyhyellä koeajolla huippunopeus n.80kmh. Mitä enemmän kuormaa niin alemmilla kierroksilla alkaa pätkyttää.

https://www.dropbox.com/s/r0sm56k1l7cegyu/20170530_173203.mp4?dl=0

Huomenna saan puristuspaineet mitattua, ja purettua virranjakajan jos se vika nyt kuitenkin olisi sytkäpuolella...

Sitä ennen, kellään ideoita? Joko pistän tiivistesarjan ja m-renkaat tilaukseen?
Otsikko: Vs: B230FT mikä rikki?
Kirjoitti: jen - 30.05.2017, 19:25:08
ota nyt se virranjakajankansi pois ja kurkkaa sinne,3 ruuvia 8mm kiintarilla tai lenkillä nopsa ottaa!
Otsikko: Vs: B230FT mikä rikki?
Kirjoitti: Juike - 30.05.2017, 19:34:25
Juu, auto työpaikan hallilla ja oli jo pakko lopettaa tältä päivältä että sai kyydin kotiin. Huomenna teen sen ensin ja koitan vanhalla kannella ja pyörijällä, jotka pitäisi vielä löytyä nurkista.
Otsikko: Vs: B230FT mikä rikki?
Kirjoitti: Juike - 31.05.2017, 15:52:15
Kylläpä siellä mäntä/rengasremontti odottaa, 2. Pytyssä 0 bar ja 4. Pytyssä 4 bar puristukset. 1. Ja 3. 11,5 bar. Ahtopaineensäätimeltä oli letku lähtenyt irti ja kaveri ollut kuskina niin tuskinpa on hirveästi ahtopainemittaria kytätty, sehän on varmaan ladannu kolmatta baaria ahtoa... puristusten puutteelta se startatessa kuulostikin.