Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Rodion - 31.05.2017, 10:59:42
-
No niin, nyt se sitten on totta:
Suomessa ja muualla Euroopassa myytävät Volvo S90-mallit on tästä lähtien valmistettu Kiinassa.
Volvo on siirtänyt Euroopassa myytävien Volvo S90-mallien valmistuksen Kiinaan. Ensimmäiset Daqingin tehtaalla valmistetut Volvot saapuvat Eurooppaan tällä viikolla.
Samalla autonvalmistaja on ottanut käyttöön uuden kuljetustavan: laivan sijasta autot lastataan nyt junaan. Autot tulevat Kiinasta junalla suoraan Belgiaan. Tämän mahdollistaa hiljattain valmiiksi saatu ratayhteys Kiinasta Eurooppaan.
Suomeen myytävät S90-mallit jatkavat matkaansa Belgiasta laivalla Göteborgin kautta Hankoon.
Rautatiekuljetus vie huomattavasti vähemmän aikaa kuin laivakuljetus, joten autot saadaan asiakkaille aiempaa nopeammin. Samalla rahdin hiilijalanjälki pienenee.
Volvo Cars Finlandin tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck kertoo, että Volvo on lyönyt kolme vuotta peräkkäin myyntiennätyksensä, ja myös tästä vuodesta on tulossa ennätyksellinen. Ruotsin ja Belgian tehtaiden tuotantokapasiteetti ei enää riitä kattamaan autojen kysyntää, joten Eurooppaan tuotavaa S90-mallia päätettiin valmistaa Kiinassa samalla tuotantolinjalla, missä tehdään Kiinan markkinoille tarkoitettua pidennettyä S90-mallia.
Mielenkiinnolla seurataan onko kiinalaiset S90:set viattomampia lastentautien suhteen kuin Ruotsissa valmistetut XC90:set.
-
Montakohan Volvoa tuollaisen junaan oikein mahtuu ::)
-
Erikoisrakenteisiin kontteihin mahtuu 3 autoa ja yksi kuljetus voi sisältää 225 autoa.
-
Kyllähän ajatuksena oudolta tuntuu, ei voi mitään. Aina on isot Volvot ja varsinkin lippulaivat tehty kotimaassaan, tai edes Euroopassa...
-
Erikoisrakenteisiin kontteihin mahtuu 3 autoa ja yksi kuljetus voi sisältää 225 autoa.
On letkalla mittaa. Jos leikitään ajatuksella, että yksi vaunu on 20m pitkä (auto 5m ja tuohon pienet etäisyydet toisiinsa ja vaunun vetolaitteet ym) niin letkan pituudeksi tulee reilu 1.5km
-
Kun ne kiusallisimmat viat on ruotsalaisissa kai olleet ohjelmistovikoja, niin Kiinassa kokoaminen ei niitä ainakaan muuta.
-
On letkalla mittaa. Jos leikitään ajatuksella, että yksi vaunu on 20m pitkä (auto 5m ja tuohon pienet etäisyydet toisiinsa ja vaunun vetolaitteet ym) niin letkan pituudeksi tulee reilu 1.5km
eiköhän niitä mene osin päällekäinkin. Yhdessä merikontissakin saattaa olla neljä autoa
-
(https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/2017/05/0531-volvo-s90-tuotanto-1-630x400.jpg)
Lähde TM (https://tekniikanmaailma.fi/autot/tiedatko-missa-volvo-s90-valmistetaan/)
-
eiköhän niitä mene osin päällekäinkin. Yhdessä merikontissakin saattaa olla neljä autoa
Ainakin Bemarin siirtojunavaunut Spartanburgista satamaan ovat kaksikerroksisia. Eiköhän nuo Volvonkin. Tosin Volvon junassa tilaa vievät aseistetut vartijakopit joka toisessa vaunussa. Tai onko muu keino varmistua lastin perillepääsy?
-
Autojen purkuun niistä doubledeckereista Bemari voisi kehittää hienovaraisempia menetelmiä, jotta JäMyt pääsisivät vähemmällä ennen luovutusta ;)
https://www.youtube.com/watch?v=5UXOuUorH6E (https://www.youtube.com/watch?v=5UXOuUorH6E)
-
Autojen purkuun niistä doubledeckereista Bemari voisi kehittää hienovaraisempia menetelmiä, jotta JäMyt pääsisivät vähemmällä ennen luovutusta ;)
https://www.youtube.com/watch?v=5UXOuUorH6E (https://www.youtube.com/watch?v=5UXOuUorH6E)
Aikoinaan kun tuota katselin, ihmettelin kyllä eikö hienovaraisemmin olisi saanut autoja pois junasta. Nyt varmaan suurin osa meni paaliin brutaalin kuormanpurkauksen vuoksi eikä junan suistumisen vuoksi.
-
...tuodaanhan noita laivallakin.
-
Mielestäni Kiinasssa valmistettu auto ei lisää auton haluttavuutta ainakaan minulla .
-
Mielestäni Kiinasssa valmistettu auto ei lisää auton haluttavuutta ainakaan minulla .
Kyllä ne mielikuvat ajan saatossa muuttuu myös autojen suhteen. Valitettavasti :-\
-
Mielestäni Kiinasssa valmistettu auto ei lisää auton haluttavuutta ainakaan minulla .
Taitaa nykyisessäkin autossasi olla paljon kiinalaisia osia- 8)
-
...tuodaanhan noita laivallakin.
Ei tule Volvoja kiinasta Eurooppaan.
-
Mielestäni Kiinasssa valmistettu auto ei lisää auton haluttavuutta ainakaan minulla .
Muistaisin lukeneeni jostain, että Ameriikoissa on huomattu Meksikossa rakennettujen Volkkareiden olevan vähävikaisempia kuin Saksassa tehdyt. Osat ovat samoja, mutta työtavat eri. Lisäksi luulisi, että Kiinassa arvostetaan Volvojen kokoonpanossa olevia työpaikkoja sen verta, että työn laatu ja huolellisuus pysyy hyvänä. Voittanee suurimman osan paikallisista hikipajoista...
-
Muistaisin lukeneeni jostain, että Ameriikoissa on huomattu Meksikossa rakennettujen Volkkareiden olevan vähävikaisempia kuin Saksassa tehdyt. Osat ovat samoja, mutta työtavat eri. Lisäksi luulisi, että Kiinassa arvostetaan Volvojen kokoonpanossa olevia työpaikkoja sen verta, että työn laatu ja huolellisuus pysyy hyvänä. Voittanee suurimman osan paikallisista hikipajoista...
Jotenkin se valmistusmaa luo odotukset laadun tasosta, vaikka Kiinassakin osaavat kasata kikkareita ja mölistimiä jotka kestää kauemmin kun sen 2-3 viikkoa. Silti itsellä parempi laadun odotus ja fiilis tuotteesta joka tehty esim Japanissa. Mutta kukin tavallaan.
-
Ei tule Volvoja kiinasta Eurooppaan.
Tänään netissä luki, että JUNALLA ja LAIVALLA.
-
(https://thumb.ibb.co/f7gnvv/WP_20170601_15_44_21_Pro.jpg) (https://ibb.co/f7gnvv)
Olinko väärässä?
-
Ei ole kuulunut mitään, eikö alun perin tuota pitkää S90 pitänyt myös tuoda tänne, Executivena tai Royalina?
-
Tänään netissä luki, että JUNALLA ja LAIVALLA.
(https://thumb.ibb.co/f7gnvv/WP_20170601_15_44_21_Pro.jpg) (https://ibb.co/f7gnvv)
Olinko väärässä?
Niin tuossa näyttää, mutta Tekniikanmaailma kirjoittaa että:
Kaikki Volvon suuret henkilöautot tehdään jatkossa Kiinassa Daqingin tehtaalla. Niitä ei kuitenkaan laivata sieltä ulkomaille, vaan ne kuljetetaan junalla.
Belgiasta sitten niitä voidaan laivata eteenpäin?
Tätä tarkoitusta varten rakennettu juna kuljettaa kerralla 225 autoa Daqingista Belgiassa sijaitsevaan satamakaupunki Zeebruggeen.
-
Niin, TM:n jutusta, joka lie Volvocars-Geelyn lehdistötiedote, voi lukea, että tulevat junalla Eurooppaan, Belgiaan. Suomeen ne tulee laivalla Belgiasta, Göteborgin kautta.
-
Niin, TM:n jutusta, joka lie Volvocars-Geelyn lehdistötiedote, voi lukea, että tulevat junalla Eurooppaan, Belgiaan. Suomeen ne tulee laivalla Belgiasta, Göteborgin kautta.
Mutta ei niitä eurooppaan tuoda laivalla. Euroopan sisällä sitten laivalla. Mikä kyllä äkkiseltään kuulostaa oudolta, mutta kai se on helpompaa jaella autoja eri maihin. Kuulostaisi oudolta että kaikki kävisi vielä mutkan Göteborgissa.
-
Mutta ei niitä eurooppaan tuoda laivalla. Euroopan sisällä sitten laivalla. Mikä kyllä äkkiseltään kuulostaa oudolta, mutta kai se on helpompaa jaella autoja eri maihin. Kuulostaisi oudolta että kaikki kävisi vielä mutkan Göteborgissa.
Taisi se joskus Mersukin jostain syystä lähteä Saksaan johonkin jatkokäsittelyyn Uudenkaupungin tehtaalta. Saksasta tuli sitten takaisin loppukokoonpanoon Suomeen ja sitten takaisin Saksaan ::)
Ilmeisen halpaa tuo "turha" kuljettaminen...
-
Suomessa myytävät Mersut käytettiin Saksassa ruostesuojauksessa
-
Ne muutamat S90:t voitaisiin varmaan tuoda rekalla Kiinasta mitä niitä Keski-Euroopassa myydään ;)
-
Kuulostaisi oudolta että kaikki kävisi vielä mutkan Göteborgissa.
Tarkoitettaneen, että laiva matkallaan Suomeen lisää/vähentää lastia Göteborgin satamassa.
-
Mutta ei niitä eurooppaan tuoda laivalla. Euroopan sisällä sitten laivalla. Mikä kyllä äkkiseltään kuulostaa oudolta, mutta kai se on helpompaa jaella autoja eri maihin. Kuulostaisi oudolta että kaikki kävisi vielä mutkan Göteborgissa.
Onpas vaikea kirjoittaa yksiselitteisesti ;D juuri niin tarkoitinkin, ja tuota, että Suomeen Belgiasta tuleva laiva stoppaa Göteborgissa ja jatkaa siitä Hankoon ja niin edelleen.
-
Suomeen ne tulee laivalla Belgiasta, Göteborgin kautta.
Oliko se niin että laivalla on vakkarireitti - Göteburg - Englanti - Belgia - Hanko josta sitten Göteburgiin taas, siis ruotsivolvotkin Belgian kautta.
-
Jotenkin se valmistusmaa luo odotukset laadun tasosta, vaikka Kiinassakin osaavat kasata kikkareita ja mölistimiä jotka kestää kauemmin kun sen 2-3 viikkoa. Silti itsellä parempi laadun odotus ja fiilis tuotteesta joka tehty esim Japanissa. Mutta kukin tavallaan.
Meillä on Kia jossa Beijing Hyundai Motor Co. valmistama bensakone. Kymmenisen vuotta vanha pirssi ja mittarissa jotain 215tkm tjsp. Eipä tuota voi moittia. Hyvinkin luotettava ainakin tuo meidän yksilö ja ahkerassa käytössä.