Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Jaycee - 31.05.2017, 20:35:45
-
Olen ostamassa 120000km ajettua autoa.
Mitä pitäisi ottaa huomioon ?
Onko näissä ollut kytkin tai massapyörä ongelmia ?
Käsittäkseni näissä ei ole enää hiukassuodattimen vaihtoa ?
-
Tarkista pyöränlaakerit edestä, itsellä tuntui sivuttaisvälys kun otti renkaasta kiinni ja voimakkaasti heilutti sivusuunnassa, ääntä ne ei vielä pitäny. Kytkin ja kaksoismassa ei ole näissä heikoin lenkki mikäli sillä on ajettu maantiellä, jos suurimmakseen ajo kaupunkia niin voi olla lopussa. Sen kyllä kyllä kuulee kytkintä panellessa pitääkö se ääntä, kaveri kuuntelemaan tai sitten pitää oven/ikkunan auki jos itsekseen.
-
Tarkista pyöränlaakerit edestä, itsellä tuntui sivuttaisvälys kun otti renkaasta kiinni ja voimakkaasti heilutti sivusuunnassa, ääntä ne ei vielä pitäny. Kytkin ja kaksoismassa ei ole näissä heikoin lenkki mikäli sillä on ajettu maantiellä, jos suurimmakseen ajo kaupunkia niin voi olla lopussa. Sen kyllä kyllä kuulee kytkintä panellessa pitääkö se ääntä, kaveri kuuntelemaan tai sitten pitää oven/ikkunan auki jos itsekseen.
Minkälaista ääntä se kytkin pitää jos on viallinen? Mikä voisi olla kustannusarvio kytkimen uusimiselle ?
-
Ei kulunut kytkin yleensä mitään ääntä pidä, painelaakeri on loppu jos kytkintä painaessa ääni muuttuu selkeästi. Vauhtipyöriä noista ei nyt juuri mene ja koeajolla teestaat sen vaikka kolmosella 1500rpm kaasu pohjaan niin pitää vetää nätisti ilman kalkatuksia aina 2500rpm saakka. Kytkin ja vaihtipyörän uusiminen ~1500€.
Tasakaasulla vaikka kolmosella pitää mennä tasaisesti ilman huojuntaa ja jos huojuu niin EGR todennäköisesti rikki.
DPF ei vaadi uusimista määräajoin jos moottori on 115hv versio, 109hv versiossa 120tkm välein.