Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: tuomasd - 01.06.2017, 04:20:38
-
Potilaana volvo S70 T5.
Auto OLI automaatti ja vapari.
Nyt T5 moottori ja manuaali, kaikki sähköt vaihdettu.
Bensaa tulee,starttaa ja kipinä tulee, vaan ei lähde käyntiin, lupailee ja lupailee.,
Ei vikakoodeja.
Jakopää on kunnossa
Vaparin moottorinohjauksella suuttimet antaa hyvin bensaa, turbon m-ohjaus taas parikertaa ja siihen loppuu..
Nyt vaihdettu myös virtalukko turbomoottorin alkuperäisestä kopasta, ei vaikutusta..
Maadotukset ok.
Eli nyt otetaan vinkkejä vastaan
-
Elikkäs onko sulla vaparin moottorin ohjaus turbo koneessa? Oliko vanhassa moottorissa maf anturia? Onko nykysessä tai kuuluisiko olla? Mites kaikki alipaineletkut onko kiinni ja oikeissa paikoissa. Jollei vikaa rupee löytyy ja kaikki anturit on mitä kuuluu niin annan ääneni moottorinohjaukselle. Sit se vielä onko sytkä kohdillaan onko siihen kajottu. Tossa on nyt aika monta paikkaa missä vika voi piiletä
-
Tuskin siihen sytkään on kajottu... :)
Käykö auto siis vaparin boksilla?
Jos käy niin koita saada jostain toinen turbon boksi kokeiluun.
Toimiko kone luovuttajassa?
Vapari ja turbomallissa käytetään samaa maffia.
Itse nimittelen sitä ilmamassamittariksi.
-
Ei käy kummallakaan mutta turbon boksilla tulee nyt kipinää muttei käy.