Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tohnis - 01.06.2017, 09:21:35
-
Ongelmasta toiseen). Kun kone on lämmin niin on alkanut kuulua outoa "säksätystä" moottorin yläosasta. Kylmänä en ole tätä havainnut. Autoon tehtiin öljyloukon+letkut uusiminen kun oli loukon tukkeuman takia laskenut jostakin enimmät öljyt ulos koneesta. Eli olisiko ennättänyt tulla jotakin vauriota esim. venttiilistöön kun kulki vähemmällä öljyllä? Kulkimena V70 2002 2.4T ajettuna 265 tkm. Kiitos infosta.
-
Olikos tämän ikäisessä jo venttiilikopassa ne (torx?) pultit josta vähän pääsisi vakoilemaan nokkia ja nostajia että näkyykö niissä naarmuja jos öljynkierrossa kerran on ollut ongelmia?
Jos sillä kokeilisi aloittaa ja jos ei mitään löydy niin vähenisiköhän ääni moottorin pesulla ja uusilla öljyillä?
Mietin jos nykyinen öljy on jotain 0w-30 niin onko se liian notkeaa nostajille jos sinne nyt on päässyt vähän tulemaan kulumaa jos öljyt on tulleet ulos kesken ajon aiemmin.
-
Veikkaan pakosarjan tiivistettä.
-
Nykyään moottorissa käytössä Mobil 1 0W-40 eli olisikohan liian notkeaa ölppää tuon ikäiseen ja ajettuun mottiin.. jos kokeilisi 0W-30 vaiko vieläkin jäykempää?
-
Nykyään moottorissa käytössä Mobil 1 0W-40 eli olisikohan liian notkeaa ölppää tuon ikäiseen ja ajettuun mottiin.. jos kokeilisi 0W-30 vaiko vieläkin jäykempää?
0W-30 on notkeampaa kuin 0W-40, mitä pienempi viskositeettiluokka on niin sitä juoksevampaa öljy on. W-lukema on öljyn viskositeettiluku kylmänä ja viivan jälkeinen lukema kuumaviskositeettiluokka :)
-
Nykyään moottorissa käytössä Mobil 1 0W-40 eli olisikohan liian notkeaa ölppää tuon ikäiseen ja ajettuun mottiin.. jos kokeilisi 0W-30 vaiko vieläkin jäykempää?
5W40 on hyvä viskositeetti tälle koneelle. :)
-
Jos ketä kiinnostaa/on kohtalotovereita niin volleni ongelma selvisi. Eli keväällä tapahtunut huohotinjärjestelmän tukkeutuminen järjesti paineet jolloin ölpät ulos ja tämä paine oli myös aiheuttanut keskimmäisen sylinterin "paisumisen" jolloin mäntä iski seinämään ja aiheutti sen säksättävän äänen. Tämä paine oli myös aiheuttanut melkoisesti muutakin ongelmaa (ei öljykiertoa ja paskat koneessa liikkeelle aiheuttaen lisää hallaa...joten meni koko moottori vaihtoo ja nyt lallattaa iloisesti.
-
No hyvä että selvisi ja että jaoit vielä tiedonkin josko olisi kohtalotovereita ::)