Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kartsa2012 - 01.06.2017, 09:25:18
-
tuollainen teksti syttyi näyttöön ajossa ja muutaman kilometrin jälkeen vaihteiston suoritus alhainen, jonka jälkeen meno loppui, sammutus ja uudelleen käynnistys nii liikkuu joitakin satoja metrejä, -06 xc ja automaatti D5 koneella, moottori ottaa kierroksia, ei öljy vuotoja, vaihteisto ja kulmavaihde uusittu noin 80tkm sitten, onko turbiini vai jokin muu vika?jospa jollain ois vinkkiä
-
Vikakoodien lukuun
-
vika koodit luettu mutta ei mitään järkevää anna, ja samuttamisen jälkeen ei virhetilassa, välillä liikkuu muutaman sata metriä välillä ei ollenkaan
-
Onko vikakoodit luettu ihan oikealla lukijalla eikä millään kiinan OBD palikalla?
-
tuossa oli pieni tietokatkos eli on luettu ja koodit tcm 0026 ja tcm 0100 löytyivät
-
Tosta toisesta ei ole tietoa mutta tosiaan TCM-0100 Ctrl module. Poor gear shifting quality
Tuliko tuo aivan yllättäen vai onko vaihtanut vaihteisto huonosti jo ennen vikakoodeja?
-
tuli yllättäen ja tähän asti toiminut normaalisti
-
onko öljyä varmasti riittävästi?
-
ihan satavarma ei voi olla öljymäärästä mutta nyt laatikosta laskettu se mikä sieltä tuli, eli 3,5l ja lisätty 4l, varmistin vain että öljy terveen näköistä ja puhdasta. ja vielä tuohon palatakseni niin tuossa 60km nopeudessa ei vaihteisto aina osaa päättää käyttääkö 4 vai 5 vaihdetta, jos antoi pudota 55 nopeuden niin silloin meni 4 vaihteelle nätisti
-
Kun vaihteisto uusittiin 80tkm sitten, niin korjattiinko vanha vaihteisto vai laitettiinko tilalle toinen käytetty vaiko ihan uusi vaihteisto?
Lisäksi missä kyseinen remontti tehtiin ja käytettiinkö oikeat luokitukset täyttävää öljyä? Tässä ilmeisesti 6-portainen loota?
-
ihan satavarma ei voi olla öljymäärästä mutta nyt laatikosta laskettu se mikä sieltä tuli, eli 3,5l ja lisätty 4l, varmistin vain että öljy terveen näköistä ja puhdasta. ja vielä tuohon palatakseni niin tuossa 60km nopeudessa ei vaihteisto aina osaa päättää käyttääkö 4 vai 5 vaihdetta, jos antoi pudota 55 nopeuden niin silloin meni 4 vaihteelle nätisti
Öljyn määrä pitäisi olla riittävä.
Miten manuaali puolella suostuuko silloin toimimaan? Eikö turbiinia uusittu vaihteiston vaihdon yhteydessä?
-
kokeilen vielä siten että ohjaan suoraan manuaali puolelle, vaihteisto ja kulmavaihde uusittu lukee huoltokirjassa ja on tehty kuukausi ennen kuin tuli meille, luulisi että turbiinikin vaihdettu samassa yhteydessä mutta eihän näistä varmaa tietoa ole, otan maanantaina yhtetyttä korjaamoon joka vaihteiston uusi, pitäisi sieltä ainakin löytyä tieto onko vaihdettu, itsellekin tuli epäilys turbiiniin...mutta huvä kysellä jos jollain vastaavaa ongelmaa ollut