Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Ristus - 12.06.2017, 19:32:15
-
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volvon-emoyhtiolta-jattiyllatys-polestar-erotetaan-omaksi-merkikseen/6469288
Eli Geely on tehnyt päätöksen eriyttää Polestar omaksi merkiksi.
tuossa ehkä parempi kun on englantilainen kirjotus http://www.autoexpress.co.uk/volvo/99723/volvo-s-polestar-brand-to-build-its-own-electric-sports-cars
-
Jo oli aikakin. Tuo vapauttaa Volvon kaikesta mahdollisesta ja Polestar saa vapaat kädet tehdä autoille käytännössä mitä vaan
-
Jo oli aikakin. Tuo vapauttaa Volvon kaikesta mahdollisesta ja Polestar saa vapaat kädet tehdä autoille käytännössä mitä vaan
Siis ei nyt taida ihan mitä tahansa saa tehdä. Volvon tekniikkaa kuitenkin.
-
Minusta ihan turhaa kikkailua. Toisivat nyt edes tuotantoon se kolmoisahdetun 450hp myllyn, vaikkapa S90 keulalla taikka tulevan 60-sarjan yhteydessä.
-
Siis mitä itse tajusin jutusta on että polestar tekee Volvon sähköautot joten tesla olis ehkä oikeempi vertaus ajatus eikä amg.
-
Siis mitä itse tajusin jutusta on että polestar tekee Volvon sähköautot joten tesla olis ehkä oikeempi vertaus ajatus eikä amg.
No ei se Teslakaan oikein osu, se ei ole minkään toisen autovalmistajan tytäryhtiö.
Sehän saattaa meidän tuleva kakkosauto olla sitten Polestar jos sieltä tulee joku järkevä all-electric malli :)
-
No ei se Teslakaan oikein osu, se ei ole minkään toisen autovalmistajan tytäryhtiö.
Sehän saattaa meidän tuleva kakkosauto olla sitten Polestar jos sieltä tulee joku järkevä all-electric malli :)
Joo noin se lieneen että vähän kuin amg mutta sähkönen kuten tesla.
Ajatus kyllä on kutkuttava jostain polestar nimellä olevasta teslan oloisesta ja volvon näköisestä sähköautosta, toki ei itsellä olisi ikinä varaa mutta se että saataisiin tehoista tinkimätön ja asiallisella käyttöajalla oleva kulkine.
-
Oikeestaan itse eniten toivoisin suht hyvällä toimintasäteellä olevaa edullista perheautoa. Niitä pitäs sitten myydä alkuunsa muutama sata tuhatta Suomeen. Voin ottaa porukan jatkoksi itsellekin jollain ~100 hv mopotehoilla ja perusvarusteilla kuhan olis suhtpitkä ajomatka per lataus. Ihan siis ettei tarvi tehä toista ökymallia rinnalle, tuo edullinen perhemalli on välttämätön olla.
-
Nooh onhan se AMG:kin kehitellyt sähköistä voimalinjaa omaan käyttöön.
SLS AMG:stä oli Electric-versio.
(http://www.blogcdn.com/green.autoblog.com/media/2013/06/mercedes-benz-sls-amg-coupe-electric-drive-5.jpg)
Peruspolttomoottorien elintila on käymässä vähiin, joten sähköistymisen ja siihen keskittymisen ymmärtää kyllä hyvin.
-
Siis ei nyt taida ihan mitä tahansa saa tehdä. Volvon tekniikkaa kuitenkin.
Niinno tuskin ne nyt mitään tekniikanvaihdoksia alkaa tekemään. Tuo kuitenkin avaa aika paljon ovia, sillä Polestarin ei periaatteessa tarvitse välittää Volvon aatteista, kuten tähän asti on pitänyt. Volvo on aina mennyt turvallisuus edellä, eikä tästä syystä Volvoa ole voitu markkinoida räyhäkkäänä ja suorituskykyisenä autona niinkuin AMG Mersuja voidaan mainostaa.
Nyt kun Polestar eriytetään Volvosta ja kaikki viritysvastuu siirtyy Polestarille, Volvo voi pestä kätensä koko jutusta ja edelleen keskittyä tekemään turvallisia autojaan ja antaa Polestarin puuhailla omiaan. Tästä taas päästään siihen, että kansa saa myös niitä räyhäkkäitä Polestar Volvoja, sekä turvallisia tavallisia Volvoja jolloin kaikki voittavat :)