Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jen - 14.06.2017, 17:57:23

Otsikko: 940 b230ft vm 98 laturi 100amp
Kirjoitti: jen - 14.06.2017, 17:57:23
miten näitten laturit yleisesti kestää? mulla nyt 395tkm ja laturille ei vielä tehty ikinä mitään,onko säädin paketti samanlainen kuin vanhemmissa mikä kahdella ruuvilla laturin revassa ja siinä hiilet? pystyykö vaihtaa tai tarkastaa paikallaan ollessa,kurkin laturin perseeseen mut siellä muovi kansi eli suoraan ei näe mitään?
Otsikko: Vs: 940 b230ft vm 98 laturi 100amp
Kirjoitti: TVS - 15.06.2017, 21:31:49
300-400k ajetuista mie oon 3 rempannu. Takamuovi kolmella ruuvilla kiinni, säätimen saa irti laturi paikollaan, mutta enempi kuluvan tuntunen osa on monessa ollu kollektori. Siihen ei saa "modelpassande" osaa, mutta sisätuul. bosch liukurenkaat saa yleismallisena varaosana esim motonetista, maksaa joku 4e. Lakrutkin on ihan kilotavaraa, ts nopea ja kiva rempata.
Otsikko: Vs: 940 b230ft vm 98 laturi 100amp
Kirjoitti: jen - 15.06.2017, 21:35:43
300-400k ajetuista mie oon 3 rempannu. Takamuovi kolmella ruuvilla kiinni, säätimen saa irti laturi paikollaan, mutta enempi kuluvan tuntunen osa on monessa ollu kollektori. Siihen ei saa "modelpassande" osaa, mutta sisätuul. bosch liukurenkaat saa yleismallisena varaosana esim motonetista, maksaa joku 4e. Lakrutkin on ihan kilotavaraa, ts nopea ja kiva rempata.
kiitos TVS ,mua askaruttaa lähinnä noi hiilet alkaako olemaan loppu pikkuhiljaa? laturi toimii täysin eikä pidä mitään ääntä.
Otsikko: Vs: 940 b230ft vm 98 laturi 100amp
Kirjoitti: The moose - 15.06.2017, 21:53:09
Tänään tuli koitettua omasta laturin laakereista klappia. Onko minkälaiset laakerit ja tarviiko muutaku halkasta laturi ja täts it. Vai pitääkö kolvailla laturinpersiistä juttuja irti ja sitten pääsee halkaisuhommiin.
Otsikko: Vs: 940 b230ft vm 98 laturi 100amp
Kirjoitti: TVS - 15.06.2017, 22:06:54
Ihan normi boschi, pyssyllä hihnapyörä irti ja kotelo halki ja lakrut näkyy.

Hiilet tuntuu tosiaan kestävän vähän samallai kun lämppärin moottoreissa, että kollektori kuluu puhki ensinä. Kyllä noilla maileilla on ylensä ollu molemmat osapuolet aika lailla finaalissa.
Otsikko: Vs: 940 b230ft vm 98 laturi 100amp
Kirjoitti: jen - 16.06.2017, 00:16:12
Ihan normi boschi, pyssyllä hihnapyörä irti ja kotelo halki ja lakrut näkyy.

Hiilet tuntuu tosiaan kestävän vähän samallai kun lämppärin moottoreissa, että kollektori kuluu puhki ensinä. Kyllä noilla maileilla on ylensä ollu molemmat osapuolet aika lailla finaalissa.
:2funny:  -H-  O0
Otsikko: Vs: 940 b230ft vm 98 laturi 100amp
Kirjoitti: jogiin - 16.06.2017, 18:28:58
Mul oli jotaa 467tkm kun laturista loppu hiilet  :buck2: paskaa ku ei puolta miljoonaa kestäny. Sisempi liukurengas oli aika pahasta kulunu mutta annoin olla. Laturi on ainankin huoltokuitti pinojen mukaan edelleen alkuperänen. Nyt 539tkm  :D
Otsikko: Vs: 940 b230ft vm 98 laturi 100amp
Kirjoitti: jen - 16.06.2017, 23:07:37
ok,mulla oli hiilet kanssa aika kaput kun tänään vaihdoin säätimen,kollektori on kulunut mutta nyt kun laitoin säätimen niin tyhjäkäynnillä lataus nousi 13.8 14.3meen,eikä enää tee sitä niinkuin on tehnyt jo parivuotta että ilmastoinninkompura tai moottorin flekti lähtee päälle niin kierrokset laskee saatanan alas ja lataus 12.8,nyt viis veisaa vaikka kaikki systeemit päällä niin latausjännite ei tipu,jos tän kesän tolla  laturilla pääsee niin sitten voi laittaa uuden,200e maksaa uus! ;)
Otsikko: Vs: 940 b230ft vm 98 laturi 100amp
Kirjoitti: valde - 20.06.2017, 13:42:46
Mulla laturi meni n. 380tkm kohdalla ja huolsin vaan vanhan laadukkailla osilla ja hyvin on rokannut! Laakerit on hyllytavaraa monessa liikkeessä ja esim. Adita Helsingissä myy Boschin latureihin varaosia. Ei vaadi edes kovin erikoisia työkaluja, iso tehokas kolvi ja jonkinlainen ulosvedin on pakollinen.