Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: VolvoS602005 - 14.06.2017, 19:56:37
-
Ilmestyi tollainen teksti ajotietokoneeseen, missä voisi olla vika?
Ei ole itse autossa mitään oireita.
Auto on S60 -05 2.4 bensa.
-
Eikun lukemaan mahdollisia vikakoodeja, mahdollisia syitä on melko mahdoton arvioida ilman tarkempaa tietoa ::)
-
Pitääkö viedä merkkihuoltoo, kun käyntin monimerkkihuollossa ja lukivat koodit. Niin sanoivat että eivät löytäneet vikakoodeja? Ja sanoivat että tuo ilmoitus poistuu vasta, kun vika on korjattu. Sitä ei kuulema pysty poistamaan sieltä.
-
Jep, merkkihuoltoon koodien lukuun, niin selviää.
-
Pitkässä juoksussa on ehdottomasti halvempaa ostaa itselle se vikakoodien lukulaite, siis sellainen "oikea" joka pystyy lukemaan kaikkien modulien kaikki koodit ja nollaamaankin ne tarpeen vaatiessa. Haulla löytyy juttua toimivista lukulaitteista tältäkin foorumilta.
Meinaan vaan, että sen laitteen hinta tulee takaisin parilla lukukerralla mikäli vertaa merkkiliikkeen lukuhintoihin.. :buck2:
Ehkäpä lähelläsi asuu joku volvoilija, jolta löytyy vida, jolla saa tarkempaa tietoa?
-
Tohon autoon tosiaan saa jo alle satasen toimivan kaikkiin yksiköihin pääsevän lukijan
-
Pitkässä juoksussa on ehdottomasti halvempaa ostaa itselle se vikakoodien lukulaite, siis sellainen "oikea" joka pystyy lukemaan kaikkien modulien kaikki koodit ja nollaamaankin ne tarpeen vaatiessa. Haulla löytyy juttua toimivista lukulaitteista tältäkin foorumilta.
Meinaan vaan, että sen laitteen hinta tulee takaisin parilla lukukerralla mikäli vertaa merkkiliikkeen lukuhintoihin.. :buck2:
Ehkäpä lähelläsi asuu joku volvoilija, jolta löytyy vida, jolla saa tarkempaa tietoa?
Laillinen oikea lukija jolla pääsee kaikkiin moduuleihin on kallis. Taitaa vuosilisenssi olla 4 numeroinen summa.
-
Voisko olla jokin yhteys, kun vakionopeudensäätin lakkasi toimimasta samaa aikaa kun toi ilmoitus tuli?
-
Voisko olla jokin yhteys, kun vakionopeudensäätin lakkasi toimimasta samaa aikaa kun toi ilmoitus tuli?
Vikakoodit ensin lukuun, arvuutellaan sen jälkeen..
-
Ainakin oma D5 teki jo muutamaan otteeseen tuon saman kun kytkinpolkimen asentoanturi loppui toimimasta. Helppo osa vaihtaa ja maksaa mutaman kympin palstoilla.
-
Vikakoodit ensin lukuun, arvuutellaan sen jälkeen..
mulla sama juttu heittää vakionopeuden pois vikailmoitus kaasuläppäkotelo myös on nykimistä
-
Terve
Pojan s60 automaatissa myös saman tapainen vika jota on yritetty volvon sähkäreiden kanssa korjata mutta ei tunnu onnistuvan..eli ajossa tiputtaa satunnaisesti cruisin ja tripin pois pelistä...joskus automaatin vaihtaminen hieman takkuaa..mittaristoon syttyy engine valo jne.. abs yksikön modulia on juoteltu..abs yksikkö irrotettu toiminnasta..mutta mitään selkeää vaihda tämä ohjetta ei ole tullut...autolla ajettu vaan reilu 100tkm ,,alkaa nyppii!! jostain keskustelusta luin että jokin ohjaamon releen vaihto auttoi jotain vastaavissa vioissa, mutta ei siinäkään keskustelussa ilmennyt että mikä rele...vikakoodeja on luettu volvon poikain tuella jo kun päätalon tuotantoa..eli ei sieltäkään ihan kun "haltian sauvasta" nämä tunnu aukeavan..tai sitten niitä ei osata oikein tulkita...Jos nyt saisi aikaseksi jonkun keskustelun tai linkin sellaiseen jossa asiaa puidaan niin voisihan noita halpoja osia vaihtamalla vian korjata..uusi käytetty abs control moduli on tilattu ja se sitten koetaan vaihtaa...mutta jotenkin voimaton on tuntu tämän auton korjauksen suhteen... :(
-
Kuinka satunnaisesti ja usein vika ilmenee, kiinnostaisi kanssa mitkä vikakoodit siellä on taustalla, että onko useampia vikoja.
-
Kuinka satunnaisesti ja usein vika ilmenee, kiinnostaisi kanssa mitkä vikakoodit siellä on taustalla, että onko useampia vikoja.
Viat ilmenee päivittäin tai joskus jopa muutaman päivän on pelannut..."volvomies" irrotti abs yksikön järjestelmästä ja samalla juotettiin modulin pinnejä kiinni..silloin oli samalla tarkoitus kokeilla josko abs toimisi jotenkin catalyyttinä näille vikakoodeille..ja silloin kun abs. oli pois toiminnasta niin saattoi olla pitempikin aika ..n.viikko..että vikakoodeja ei tullut. No unohdin mainita tuossa aiemmin että samaan lystiin on myös sellainen vika, että auto ei vaan aina tahdo käynnistyä..kuten mm. rouvalla tänään.. Ajoin eilen ja tänään autolla ja sammutin aina pikku käynnillä+ovet lukkoon+auki ja käyntiin..en saanut häiriöö aikaiseksi..no rouva kauppaan auto sammuksiin+lukkoon+takas ja käyntiin..seuraava pysähdys samalla kaavalla, mutta ei käyntiin..hörähti ja kävi n. 5 sek. ja sammu...sama jatkui useamman käynnistyksen..tulin paikalle ja lukitsi ovet ,auki ,käyntiin ..sammu. jne..useita kertoja,, ja sitten se päätti taas jäädä käyntiin...voi ..tu näitä "uusia " autoja... >:(
-
Niin vielä asiaan liittyen..jos täällä Kanta-Hämeen --Hämeen seudulla olisi joku "Volvo kuiskaaja" joka voisi jelpata tämän murheellisen volvon vikakoodien/teknisten ongelmien paikantamisessa, niin mielellään ottaisin vinkin vastaan...ja mitään talkoo hommaa ei tarvi tehdä, kyllä vaivasta maksetaan...
-
Moi!
Itsellä 2007 v70 bi-fuel. Nyt pari viikkoa on antanut vikakoodia ecm-9150. Oireina ajoittainen nykiminen tasakaasulla ja cruise tippuilee pois päältä. Onkos näissä facelifteissä jo boschin kaasuläppä vai se surullisen kuuluisa italialainen Magneti Marelli?
Tuo italialaisen vaihto vaatii koodauksen, onko sama juttu boschin kanssa ja onnistuuko tehdä vidalla?
(https://thumb.ibb.co/cWP62v/20170703_173624.jpg) (https://ibb.co/cWP62v)
-
Volvo xc60 D4 moottorijärjestelmä vaatii huollon ilmoitus ilmestyi noin 50km öljynvaihdon huollon jälkeen. Juurisyy tähän oli öljyn täyttäminen ylämerkkiin asti? Öljyä otettiin pois 5dl ja häiriö poistui. Öljynvaihdossa öljy tulis täyttää 3/4 merkkiin asti.