Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kilkkine - 16.06.2017, 19:18:12
-
Elikkäs potilaana vm2000 2,3 t5 geartronicin laatikolla, ja ongelmana on ajoittainen ahtovuoto. Kyseistä ongelmaa ei ole "kylmällä" koneella mutta kun kone on lämmennyt niin ongelmat alkavat. Ahtimelta lähtevä letkun pätkä uusittu ja klemmarit vaihdettu myös kyseiseen letkuun ja kuulerin kumpaankin päähän.millä keinolla olisi helpointa paineistaa ahtoputkisto jotta löytäisi tuon vian? Ahtopaine mittarista seurattuna ennen kyseistä vikaa nosti paineet nätisti 0,7bar ja pysyi tarkasti siinä. Nykyään paineet heittää hurjana 0,6-1bar väliä ja huomaa että vetoja on hieman poissa.
-
Onkos näissä joku paikka mikä "tyyppivikana" normaalisti hajoaa ensimmäisenä? Välijäähdytin? Ahtoputki? Ahtoletku tai jokin tietty ahtoletku?
-
Varmaan ongelma on nyt ahtopaineen ohjauksessa eikä vuotavassa järjestelmässä... magneettiventtiili, bypass kalvo, ilmamassamittari, paineanturi, vvt säätö....noista joku mikäm mättää.
-
Bypass kalvo testattu toimivaksi, ilmamäärämittari uusittu puoli vuotta sitten. Magneettiventtiili sama kuin ahtopaineensäätö venttiili?
-
Ahtopaineensäätö venttiili vaihdettu ja kulku jo parani hieman.kuulerin jälkeiset Ahtopaine ja se toinen siinä vieressä oleva)(imuilman?) anturi tuli kanssa samalla putsattua, oli kumpikin öljyn peitossa,Mut siltikin paineet vielä mittarin mukaan seilaa. Tähtynee huomenna kokeilla toisella mittarilla
-
Itselläni ahdot seilasivat 2.5T:ssä, kun hukkaportin säätövivun pääty oli kulunut väljäksi. Aiheutti juurikin satunnaista ahtopaineiden karkailua. Tein tuohon itse uuden päädyn ja hyvin toimii.
(https://thumb.ibb.co/cZBZV5/WP_20140711_20_24_26_Pro.jpg) (https://ibb.co/cZBZV5)
-
Itselläni ahdot seilasivat 2.5T:ssä, kun hukkaportin säätövivun pääty oli kulunut väljäksi. Aiheutti juurikin satunnaista ahtopaineiden karkailua. Tein tuohon itse uuden päädyn ja hyvin toimii.
(https://thumb.ibb.co/cZBZV5/WP_20140711_20_24_26_Pro.jpg) (https://ibb.co/cZBZV5)
Hukkaportin tankoa kirrattu melko monta kierrosta tiukemmalle kun oli alkuun löysää jonkun verran tuossa varressa. Voikos samalla lailla paineet oireilla jos on liian paljon kiristetty tankoa?
-
Itse olen ainakin huomannut nuissa edellisissä matalapaineturboissa että jos liikaa kirrasi niin oireili juuri piikkailemalla ahtopainetta.
-
Itse olen ainakin huomannut nuissa edellisissä matalapaineturboissa että jos liikaa kirrasi niin oireili juuri piikkailemalla ahtopainetta.
Ok pitää vähän löysätä ja kokeilla
-
Mulla on jotain samanlaista oiretta, lisänä nykii vakkarila ajellessa. Oikein mitään vikaa en ole löytänny. Ja välillä pelaa nätisti, autona on v70 T5
-
Hukkaportin tankoa muutaman kierroksen löysennetty ja jo rupes paineet melkeen kohilla olemaan, eikä piikkaile enää niinku ennen. Ennen oli 0,5-1bar missä heitteli paineet. Nyt on 0,5-0,6bar missä pyörii mut ei vieläkään pysy ihan tarkasti tietyssä paineessa. Kierroksen käyn vielä tankoa löysäämässä jos sillä asettus. Paineet vaan mietityttää että eikös t5 pitäs hieman enemmän olla kun 0,5bar vakio paineet?