Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: erkki.ammesmaki@japo.fi - 23.06.2017, 16:23:47
-
Nyt on kytkin alkanut luistaa kun isolla vaihteella kiihdyttää voimakkaasti. Olisiko kellään ohjeita/videoita kuinka kytkinlevyn saa vaihdetuksi autoon. Olen yrittänyt etsiä youtubesta, mutten ole löytänyt vaihdelaatikon irroitusta yms.
-
Varustaudu samalla vaihtamaan vauhtipyörä. Kyllä täällä on ohjeita. Laita hakuun kaksoisvauhtipyörä........ Toivottavasti löydät. :-\ Tai joku viisa neuvoo. ::)
-
Moottori kannatukseen, koska apurungon joutuu tiputtamaan alas..
Työtä on ihan kiitettävästi purkamisessa ja kasaamisessa.
-
Mulla on V70 2.4 2002 ja kytkinremontti maksoi vauhtipyörineen 1450€ Pirkanmaan Autotaidossa, eli hommaa varmasti oli.
-
Volvo alkanut temppuilemaan. Luistaa joka vaihteella kun kierroksia saa tarpeeksi (3000 ja kaasu pohjassa). Auto on V70 mk2 -02 josta tehoa otettu 210hv. Onko vika kytkimessä vai vauhtipyörässä?
-
Volvo alkanut temppuilemaan. Luistaa joka vaihteella kun kierroksia saa tarpeeksi (3000 ja kaasu pohjassa). Auto on V70 mk2 -02 josta tehoa otettu 210hv. Onko vika kytkimessä vai vauhtipyörässä?
Kytkimessä vika, mutta vauhtipyöränkin joudut vaihtaan.
-
Nyt kytkin taas pelittää. Vaihdettiin kytkinasetelma ja kaksoismassakytkin. Korjaamo laskutti noin 1500€ osineen. Kuten noissa vastauksista käy selville joutui korjaamo irroittamaan mm apurungon.
-
Kytkimessä vika, mutta vauhtipyöränkin joudut vaihtaan.
Vaihdatin kaksoismassan ja kytkimen kaikkine hiluineen, mutta sama vika edelleen. Joku antaa periksi kun vedättää vähän kovemmin. Onko kytkimen asennuksessa tullut joku virhe vai voiko esimerkiksi vetonivel lyödä tyhjää?
-
Mun S60 D5 kytkimen luistaminen loppui kytkimen vaihtoon. Joskus penkitetty 515Nm. Olisiko sinulla ainakin tietyllä kierrosalueella enemmän vääntöä, eikä kytkin jaksa?
Jos kyse on tyypillisestä "kierrokset nousee, vauhti ei" luistosta, ei muussa mekaniikassa taida olla osia, jotka luistaisivat hetken, mutta toimisivat sitten normaalisti. Oletan, että kampiakselin stefa vaihdettiin onnistuneesti remontin yhteydessä. Siitähän voisi vuotaa öljyä kytkimeen ja selitys tälle.
-
Kun veto loppuu niin moottorista kuuluu ääni aivan kuin raudat hankaisivat yhteen tai jotain vastaavaa. Sen verran paha ääni ettei viitsi kokeilla nouseeko kierrokset jos lisää kaasua.
Kampiakselin stefa vaihdettiin, mutta onnistumisesta en tiedä kun teetätin remontin.
-
Kun veto loppuu niin moottorista kuuluu ääni aivan kuin raudat hankaisivat yhteen tai jotain vastaavaa. Sen verran paha ääni ettei viitsi kokeilla nouseeko kierrokset jos lisää kaasua.
Kampiakselin stefa vaihdettiin, mutta onnistumisesta en tiedä kun teetätin remontin.
Tämä ei oikein muistuta sitä kytkimen luistamista mitä minulla oli kesällä. Kun tälläsin kaasua, auto kiihtyi hetken, sitten kierrokset hyppäsivät muutaman sata rpm ylös ja kuului vinkaisu. Veto ei sinällään loppunut, vauhti ei esim. hidastunut mutta ratin ja penkin väliin tuli selkeä tunne, että kytkin luisti..
-
Ajoin n.800km vararenkaalla jossa oli kehä suurempi. Voisko tasauspyörästön rattaat olla kuluneet? Tuntuis että ne joko pyörii tai ei pyöri ollenkaan. Ei kai se auta kun viedä auto ammattilaiselle.
-
Tuo renkaan eri koon suhteen voisi selittyä sillä, että jos siinä olisi tasaupyörästön lukko, joka olisi sitten kulunut loppuun jatkuvan luiston takia.
-
vaihdoin öljyt ja PA-suodimen.. toinen kylki ilmassa. käynnistin. oikea rengas pyörii (vapaalla).. jotain vikaa kytkimessä, mitä? muutaman kerran on startissa rynnänny, vaikka kytkin pohjassa. liikkeelle lähtö täristää aika lailla. ??? v70 d5 356tkm kytkin kerran vaihdettu.
-
vaihdoin öljyt ja PA-suodimen.. toinen kylki ilmassa. käynnistin. oikea rengas pyörii (vapaalla).. jotain vikaa kytkimessä, mitä? muutaman kerran on startissa rynnänny, vaikka kytkin pohjassa. liikkeelle lähtö täristää aika lailla. ??? v70 d5 356tkm kytkin kerran vaihdettu.
Taitaa ilmassa oleva pyörä pyöriä normaalistikin vaikka vaihde on vapaalla. Minä aloittaisin tarkistamalla kytkimen nestepinnan ja ilmaamalla kytkimen. Jos kytkin ei irrota kunnolla, tuntuu varmaan vaihtaessa.