Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: tm17 - 27.08.2011, 15:20:23
-
Morjens!
Alkaa loppumaan oma tietämys tämän rakkineen kanssa. Yhtäkkiä alkoi oireilla, kulutus nousi ja alkoi nykimään n 2800 kierroksilla ja kylmänä ei tahdo päästä edes liikkeelle/vauhtiin kun nykii jo alusta asti. Käynnistettäessä sahauttaa sen 2-3kertaa ennenkuin lähtee tulille. Tyhjäkäynti ihan normaali. Vaihdetut osat: Virranjakajan kansi + pyörijä, nelikärkitulpat, tulpanjohdot, polttoaineensuodatin, lambda sekä nyt viimeisimpänä kokeilin 460 2.0 volvon ilmamäärä/lämpöanturia kumpi lieneekään (heti ilmanputsarin jälkeen putken kyljessä) koska antoi vikakoodiksi imuilman lämpöanturin. Silmämääräisesti myös tarkistettu mahdolliset imuvuodot ja pakoputken vuodot ennen lambdaa. Mitä seuraavaksi? Kiitos!
-
Kokeile oikealla IMM:llä.
se olisi mun veikkaus.
toinen mikä voi tehdä on pitää mottori tyhjäkäynnillä ja ruiskuttaa starttikaasua mottorintilaan eri paikkoihin.
jos kierrokset nousee niin siinä on vuoto joka sekoittaa seokset.
-
Kokeile oikealla IMM:llä.
se olisi mun veikkaus.
toinen mikä voi tehdä on pitää mottori tyhjäkäynnillä ja ruiskuttaa starttikaasua mottorintilaan eri paikkoihin.
jos kierrokset nousee niin siinä on vuoto joka sekoittaa seokset.
Miss' on ilmamassa anturi ja missä imuilman lämpöanturi? Sama asia? Tässä ei ole ilmanputsarinkopan kannessa mitään antureita vaan siitä lähtevän haitariputken kyljessä puhdasilmapuolella yks kaksinapainen anturi. Onko tämä IMM vai imuilman lämpöanturi. Vikakoodi herjasi ainakin aiemmin jälkimmäsitä. Voiko vika johtua venttiileistä?
-
jos sulla on 10 venttiilinen kone, siinä on imuilman tunnistin, jos 20 venttiilinen, sitten on IMM..
-
jos sulla on 10 venttiilinen kone, siinä on imuilman tunnistin, jos 20 venttiilinen, sitten on IMM..
10 venttiilinen on juu ja kyllä tuo imuilman lämpötilan tunnistin on. Mysteeri vielä onko se rikki kun ei saa kaupoista viikonloppuisin oikeen. Mistähän löytyisi kyseinen osa suht halvalla. Auto toimii lähes samalla tavalla jos tuo tunnistimen piuhan ottaa irti, ehkä jopa vähän paremmin mitä pistoke paikallaan. Vikakoodiksi antoi äsken 1-1-2 ja 2-2-1. Tuo ensimmäinen tietenkin siksi kun käytin piuhaa irti. Mutta mikä viittaisi laihaan seossuhteeseen? Vaikuttaako viallinen imuilman lmptunnistin seossuhteisiin? Pitää starttipilottia vielä kokeilla vuotojen etsintään.
-
Ota se anturi irti ja katso ne valmistusnumerot jos Boshin niin varmaakin se löytyy hyvin varustetusta varaosaliikkeestä Kyllä se antaa liiaan laihan seoksen ,liikaa ilmaa menee siihen bensamäärään oikea suhde on 14.5 litraa ilmaa ja 1 litra bensaa.Tämä ilmamäärämittari laskee kuinka sitä virtaa ja minkä lämpöistä se ulkoilma on tarvitaanko rikastusta laittaa että kone jaksaa pyöriä.Tuo koodia 2-2-1 Seossuhde (seos laiha)ja tulpat kanssa sen osoittaa.
-
jossain mahdollisesti imuilman vuoto.. Imusarjan tiiviste, jokin alipaineletku irti/rikki; murtunut/poikki. Katsos se letkun käyrä imusarjan takaa, ohjaustehostimen säilön puolelta, noin 5 cm pitkä käyrä onko ehjä..toi on osa hohoin järjestelmää, jos jokin niistä letkuista hajalla niin koneen käyttätyminen ei ole tällöin "normaalia"..
-
jossain mahdollisesti imuilman vuoto.. Imusarjan tiiviste, jokin alipaineletku irti/rikki; murtunut/poikki. Katsos se letkun käyrä imusarjan takaa, ohjaustehostimen säilön puolelta, noin 5 cm pitkä käyrä onko ehjä..toi on osa hohoin järjestelmää, jos jokin niistä letkuista hajalla niin koneen käyttätyminen ei ole tällöin "normaalia"..
Pistin alkuperäisin imuilman lpt tunnistimen tilaukseen niin näkee onko vika siinä. Alkaa vain usko loppumaan tuohon kun osiin menny jo 300€ eikä vikaa löydy. Virtalukon pohjakin ilmeisesti vetelee viimeisiä kun silloin tällöin ei toimi vilkut mutta hieman avainta liikuttamalla taas pelaa.
-
toi toinen oire viittaa selvästi virtaluokon pohjaan, onneksi se on halvempi Volvolla kuin muualla ja helppo vaihtaa, aikaa menee noin 15 minuuttia.
-
toi toinen oire viittaa selvästi virtaluokon pohjaan, onneksi se on halvempi Volvolla kuin muualla ja helppo vaihtaa, aikaa menee noin 15 minuuttia.
Se ei kuitenkaan ole kiirellisten listalla kun saisi auton toimimaan oikein ajossa. Pilotti kokeiltu imuvuotojen etsintään, vuotoja ei tämän perusteella ole.
-
Kukaan ei osaa sanoa syytä tälle mysteerille? Nyt imuilman lämpötunnistin vaihdettu uuteen ja alkuperäiseen, eikä mitää muutosta. Menee pikkuhiljaa usko koko vehkeeseen. Ohjausboksit, moottori ja ruisku tuntuisi hullulta että olisi mennyt koska ei sammu kuitenkaan itsestään ajossa. Antaa hetken ajon jälkeen edelleen vikakoodin 2-2-1 eli laiha seos ja moottorin elektroniikan häiriövalo syttyy.
-
kylmänä nykiminen viittaisi kylmäkäynnistysanturiin.. oliko ilmansuotimelta imusarjaan menevä letku ehyt?
-
Kukaan ei osaa sanoa syytä tälle mysteerille? Nyt imuilman lämpötunnistin vaihdettu uuteen ja alkuperäiseen, eikä mitää muutosta. Menee pikkuhiljaa usko koko vehkeeseen. Ohjausboksit, moottori ja ruisku tuntuisi hullulta että olisi mennyt koska ei sammu kuitenkaan itsestään ajossa. Antaa hetken ajon jälkeen edelleen vikakoodin 2-2-1 eli laiha seos ja moottorin elektroniikan häiriövalo syttyy.
Mulla teki tuo bensapumppu 20 venttiili vapari -96 kaiken näköistä oiretta mm. kulutus 15-17 pintaan, nykytti ja pätki starttas ja ei yms..>olisko hyvä ne paineet/tuotot/rele katsastaa jos samat systeemit kuin mulla?
-
kylmänä nykiminen viittaisi kylmäkäynnistysanturiin.. oliko ilmansuotimelta imusarjaan menevä letku ehyt?
Kyllä on ehyt ja tarkistettu
-
Mulla teki tuo bensapumppu 20 venttiili vapari -96 kaiken näköistä oiretta mm. kulutus 15-17 pintaan, nykytti ja pätki starttas ja ei yms..>olisko hyvä ne paineet/tuotot/rele katsastaa jos samat systeemit kuin mulla?
Polttoiainepumppu vaihdettu muutama kk sitten ja pumppu käy sen kuulee ja rele vaihdettu 2009 niin en oikein usko että olisi rikki. Eilen käytin kampuran asentotunnistinta ja nokka-akselin asentotunnistinta irti ja puhdistin kampuran tunnistimen niin nyt ei toimi sitten vähääkään. Ei pysy käynnissä ja kaasua pistää yhtään niin tukehtuu, ennen pystyi jopa ajamaan, enää ei pääse edes liikkeelle kun sammuu. Oliko puhdistus virhe? Hajottamolta hain uudet anturit toiminnasta ei tietoa. Paikalleen ne ja vikakoodiksi nyt antaa nokka-akselin asentotunnistin. Ennen antoi laiha seos. Vaihdoin myös kaasuläpän asentotunnistimen. Silti pätkiminen samaa kuin ennen vaihtoa.
-
Vika korjattu/löydetty. Polttoainepumpun ja tankin välissä yksi klemmariliitos löysällä, siksi paineet eivät täsmänneet. Olisi tuo paine pitänyt aiemmin kokeilla. jos ja jos... Paineet 1bar ensin. Nyt n3bar.