Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Tupe98 - 26.06.2017, 22:42:12
-
Terve.
Onko kellään kokemusta e85-polttoaineen käytöstä b200e koneessa suoriltaan? Tarviiko tehdä muuta kuin vaihtaa polttoaineensuodatin ja säätää seosta rikkaammaksi ja sytysennakkoa? Jos siis esimerkiksi ajaa 50-50 tai vaikka 60-40 seoksilla?
-
Terve.
Onko kellään kokemusta e85-polttoaineen käytöstä b200e koneessa suoriltaan? Tarviiko tehdä muuta kuin vaihtaa polttoaineensuodatin ja säätää seosta rikkaammaksi ja sytysennakkoa? Jos siis esimerkiksi ajaa 50-50 tai vaikka 60-40 seoksilla?
Ohjauspaineensäätimestä manuaaliruuvattava taiteilemalla vois onnistua. Pelkkä seosruuvihan ei auta kuin joutokäyntiin ja "hienosäätöön"
Mulla oli joskus tollanen käytössä ja pätkin säätimen lämpövastuksen virtaa, mentiin rikkaalta laihalle aaltoilemalla... lambdakin oli putkessa mutta kyllä sen menosta aina huomas milloka ollaan rikkaalla ja milloka laihalla... Aika virityshän tuo oli..
-
Ohjauspaineensäätimestä manuaaliruuvattava taiteilemalla vois onnistua. Pelkkä seosruuvihan ei auta kuin joutokäyntiin ja "hienosäätöön"
Mulla oli joskus tollanen käytössä ja pätkin säätimen lämpövastuksen virtaa, mentiin rikkaalta laihalle aaltoilemalla... lambdakin oli putkessa mutta kyllä sen menosta aina huomas milloka ollaan rikkaalla ja milloka laihalla... Aika virityshän tuo oli..
Joo. Mikä moottorinohjaus sulla on ollu siinä kun lambda ollu e-koneessa? Asiaan, eli siis säädettävällä bensapaineen säätimellä voisi saada nostettua syöttöjä noin 30% isommaksi? riittääkö vielä vakio suuttimet tuossa vaiheessa?
-
Lambda oli vaan soosimittarille.
Tuntui suuttimet riittävän kun ohjauspaineen ollessa väärä meni liiankin rikkaalle.
-
Ilman mittavia muutoksia ja reilua pioneerityötä ei tule toimimaan kunnolla, etkä saavuta muutoksella mitään hyötyjä minkään suhteen. Parempi lopputulema on kun kulutat ajan ja vaivan vaikkapa suutinten o-renkaiden vaihteluun, alipaineletkujen uusimiseen ja sytkä+seostarkastukseen ja loppuajan vaikka herkistelet jarruja.
-
Ilman mittavia muutoksia ja reilua pioneerityötä ei tule toimimaan kunnolla, etkä saavuta muutoksella mitään hyötyjä minkään suhteen. Parempi lopputulema on kun kulutat ajan ja vaivan vaikkapa suutinten o-renkaiden vaihteluun, alipaineletkujen uusimiseen ja sytkä+seostarkastukseen ja loppuajan vaikka herkistelet jarruja.
Komppoon tevesiä
Muistui vielä mieleen että kylmäkäynnistystä oli sillä vehkeellä turha haaveilla ilman roikkaa/bensa-apuja/miljoonia apuakkuja
Kasivitosta se pirssi vei siellä 12-13 litran väliin, suht matkapainotteisessa ajossa. Bensalla sillä pääsi vastaavasti 8-9litraan.
-
Ok. Eli siis ei kannata suunnitella enempää tuota rojektia tässä vaiheessa :D Tarkotuksena on hankkia toinen E-motti ja käyttää se auki ja koneistettavana, vaihtaa kanget ja mahdollisesti muuta hilpettä ja lyödä ahdinta kylkeen. Sen takia lähinnä mietin tuota viinahommaa kun sillä sais eliminoitua nakutuksen mahdollisuuden pieneksi ilman että tarvii alkaa laskea puristuksia kovin paljoa. :idiot2: