Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: nikketee - 27.06.2017, 12:57:10
-
Apuja tarvitaan! Potilas on vm-95 850 ja itte en enää keksi että mikä pitää meteliä. Välillä tärisee kiihdyttäessä ja vaihdetta vaihtaessa ihan muutaman 1/10 sekunnin ajan kierrosten tahtiin. Ajattelin että vaihdelaatikko on tullut tiensä päähän kunnes tänään kytkin pohjassa käynnistyksen jälkeen koko auto tärisi 1500->1000rpm jonka jälkeen ajossa taas ei mitään. Alkaa ideat loppumaan pikkuhiljaa. Autossa on tosissaan jousitettu sintteri ja en tiedä kuinka paljon ajettu vauhtipyärä, että olisko nuo kytkimenjouset yks mahollisuus?... ja en muuten oo varma onko näissä m56 laatikoissa kaksoismassa että oisko siinä jotai hämminkiä... auttakee avutonta
-
Ootko käyny läpi kaikki moottoritilan tukikumit?
-
Kun ei kuulosta sellaiselta vaan ihan kuin jokin pyörivä osa jumittaisi. Voisiko olla jonkin apulaitteen vika kun tosiaan kierrosten tahtiin tuo tärinä tuli
-
Ei ole kaksoismassapyörä ennenkuin 70 sarjassa.
Enkä oikein jaksa uskoa levyn jousivikaankaan jos kytkin pohjassakin täryyttäää. Eihän näistä toki vannomaan voi mennä.
Katso ettei kampiakselin hihnapyörän vulkanointi petä.
Tuo kapea kumiosa lähellä korkeamman osan sisäkehää.
(http://www.swedishautoparts.com/catimages/Volvo-Crankshaft-Pulley-1275801-AFT.jpg?mt=1349112747)