Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Pekkuli - 28.06.2017, 18:22:31
-
Hei,
Oli ihan rekisteröidyttävä foorumille ja kysyttävä teiltä asiantuntijoilta Xenon-valoista.
Kulkuneuvona siis 2011 vuosimallin S40 kääntyvillä ajovaloilla.
Autossa oli alkuperäiset Xenonit ja aivan yhtäkkiä ja täysin varoittamatta sammui apparin puoleinen valo.
Tilasin sitten saksanmaalta uudet polttimot ja nehän oli tietysti väärät, eli D2:set.
Kyseisessä autossa pitäisi olla D1 polttimot, jotka ostinkin sitten edullisesti ja ovat luonnollisesti kiinalaiset. Eihän tuo poltin toiminut apparin puolella montaakaan päivää.
Sain "takuuna" uuden polttimon ja sama ongelma toistui.
Erikoista tilanteessa on, että poltin syttyy välillä, kun auton käynnistää ja välillä ei....
Tuntuu, että viileämmillä keleillä poltin herää herkemmin eloon, mutta yleinen viesti autolta on, että lähivalovika
-
Oletko tarkistanut että liittimet on kunnolla kiinni?
Omassani talvella alkoi oireilemaan, valo vilkkui ja sammui käynnistyksen jälkeen syttyi normaalisti mutta vika uusiutui.
Luulin että polttimolla alkaa olla kilometrit täynnä, mutta kun painoin polttimon johdon voimakkaammin kiinni niin on pelannut ongelmitta.
-
Liittimet on tarkistettu ja jälleen uusi polttimo paloi päivän verran kunnes taas pimeni :(
Mahtaisikon tuosta olla nyt mennyt ohjainyksikkö/ ballasti ?
Taitanee tulla kuitenkin kohtalaisen arvokas korjauskustannus :(
-
Ohjainyksikön voi testata vaihtamalla sen toiselle puolelle ja jos vika seuraa niin se on sitten viallinen.
En tiedä miten se tässä mallissa on? Isommissa malleissa se löytyy umpion alapuolelta.
-
Noissa hiukan uudemmissa ballasti on umpion mukana. Täytynee koittaa vielä tuolla vasemman puolen ohjainyksiköllä vaikka sitä ei saa suoraan kiinni umpioon, koska ne on suunniteltu kuitenkin omille puolilleen !
Tuskin tuo mitään rikkoo kuitenkaan.