Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Phav - 29.06.2017, 15:06:29
-
Mitenpäin automaatissa kiertää öljy, meneekö laatikolta lauhduttimen alapäähän ja ylhäältä lauhduttimelta takasi laatikkoon? On näköjään erilaiset liitokset ku edellisessä
-
Mitenpäin automaatissa kiertää öljy, meneekö laatikolta lauhduttimen alapäähän ja ylhäältä lauhduttimelta takasi laatikkoon? On näköjään erilaiset liitokset ku edellisessä
(Vuosi)malli ym. lisätiedot? ;)
-
-00 t5
-
Kuvittelisin, että lähes poikkeuksestta öljy tulee lauhduttimeen yläkautta ja palaa takaisin kiertoon alakautta. Aivan kuten moottorin jäähdytysnesteet.
-
Kuvittelisin, että lähes poikkeuksestta öljy tulee lauhduttimeen yläkautta ja palaa takaisin kiertoon alakautta. Aivan kuten moottorin jäähdytysnesteet.
Just niin. Ihan jo nestekierronkin takia ja kyllähän sen tars tehokkaasti jäähdyttääkin..
-
Kuvittelisin, että lähes poikkeuksestta öljy tulee lauhduttimeen yläkautta ja palaa takaisin kiertoon alakautta. Aivan kuten moottorin jäähdytysnesteet.
näin taisi olla 850 volvoissa johonkin laatikkomalliin asti.. MK2 on juuri toisinpäin öljyn kiertosuunta.
-
näin taisi olla 850 volvoissa johonkin laatikkomalliin asti.. MK2 on juuri toisinpäin öljyn kiertosuunta.
Siis siinä keulalla olevassa kennossa kiertää alhaalta ylös? Huh huh..
-
Siis siinä keulalla olevassa kennossa kiertää alhaalta ylös? Huh huh..
Kyllä.
-
Öljy tulee ulos laatikon alaosasta (metalliputki 1 pultilla kiinni) ja paluu on siihen mustaan peltikopan yläosaan, missä mutteri/kartio liitos. Sama 4 ja 5 vaihteisissa vuosimallista riippumatta. Noiden perusteella voi sitten katsoa mikä menee minnekin siinä jäähdyttimessä ja päätellä kiertosuunnan.
-
Öljy tulee ulos laatikon alaosasta (metalliputki 1 pultilla kiinni) ja paluu on siihen mustaan peltikopan yläosaan, missä mutteri/kartio liitos. Sama 4 ja 5 vaihteisissa vuosimallista riippumatta. Noiden perusteella voi sitten katsoa mikä menee minnekin siinä jäähdyttimessä ja päätellä kiertosuunnan.
Sepäs selvisi. Öljynvaihto edessä, ni siksi tieto kiinnosti