Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: The moose - 30.06.2017, 23:57:35
-
Onko kellään laittaa valmiita letkumittoja tai liittimien speksejä ohjaustehostin pumpulta raidetankoon.
Pääsis vloppuna tai ensviikolla prässään uusia ja hitoksee helpompaa jos ei omasta tarttis repiä hallilla letkua irti. Joo se spiraali jää sieltä letkun sisältä nyt kokonaan pois.
Tehostin sijaitsee öljynsuodattimen puolella alhaalla.
-
Mulla on 740 letku irrallaan (ilman spiraalia), saan mittoja viimeistään alkuviikosta. Liittimien malli on sellainen mikä ei ainakaan löydy perus hydrauliikkaliikkeestä.
-
Nii et pitää käyttää vanha liitin. No voihan mä käydä purkamolla kattoos olisko siä. Mut menee myös maanantaille.
-
Nii et pitää käyttää vanha liitin. No voihan mä käydä purkamolla kattoos olisko siä. Mut menee myös maanantaille.
Teetin vuosi sitten hiflexillä uuden letkun ja liittimet. Kertoivat siellä, että keskuspaikasta on tullut kielto
tehdä vanhaan liittimeen uusi letku. Vastuujuttujen takia. Hinnasta se ei johtunut, uusi liitin maksoi niin vähän.
Uusi kumiletku ja uudet liittimet yhteensä 25euroa
-
Hiflexillä minäkin kävin, nyt keväällä ??? Ehkä valikoima (tai motivaatio) on erilainen eri paikoissa...
-
Paikallisella tutulla eioo vastuuongelmaa, hyvä ollut jo parisen vuotta.
-
Vein vanhan letkun hiflexille ja teetin sen mukaan uuden.
Mutta uuden letkun raidetangon puoleinen pää ei mahtunutkaan, vaan otti palkkiin kiinni.
Jouduin rälläkällä ottamaan palan pois. Meni kuitenkin katsastuksessa läpi.
-
Nyt olisi "noin" mittoja. Kierrenippa ensimmäiseen mutkaan 5cm, 45* mutka, lyhyt suora 10cm, 45* mutka, letkusuora 50cm, 90* mutka) nousu samaan suuntaan kierrenipan kanssa 5-6cm, suora 22cm, lähes 90* mutka, suora 5cm, lähes 90* mutka, suora banjolle 9cm. Yhtään kuvaa koko hässäkästä en näköjään ottanut...
(https://thumb.ibb.co/cgqyEa/DSC_0706.jpg) (https://ibb.co/cgqyEa) (https://thumb.ibb.co/iRKfSv/DSC_0703.jpg) (https://ibb.co/iRKfSv) (https://thumb.ibb.co/hkcH7v/DSC_0702.jpg) (https://ibb.co/hkcH7v) (https://thumb.ibb.co/gobzLF/DSC_0701.jpg) (https://ibb.co/gobzLF) (https://thumb.ibb.co/gdteLF/DSC_0700.jpg) (https://ibb.co/gdteLF) (https://thumb.ibb.co/kAiJEa/DSC_0699.jpg) (https://ibb.co/kAiJEa) (https://thumb.ibb.co/fbvWZa/DSC_0698.jpg) (https://ibb.co/fbvWZa) (https://thumb.ibb.co/jkJULF/DSC_0697.jpg) (https://ibb.co/jkJULF)
Ensimmäisessä (DSC 706) kuvassa on siis kierrenippa alhaalla (45* mutka) ja banjo ylhäällä (90* mutka).
(https://thumb.ibb.co/c5H8hv/DSC_0708.jpg) (https://ibb.co/c5H8hv)
(https://thumb.ibb.co/eouX9a/DSC_0707.jpg) (https://ibb.co/eouX9a)
-
Hyvät on kuvat.
Tänhän vois jopa kiinnittää faq osioon.
-
http://www.polar-parts.de/steering_suspension/steering_/power_steering_hose/pressure_hose_power_steering_i116_1289_0.htm
-
:D
Ite tekemällä säästää 5e jos nuo kaikki putket taivuttelis... taidan tehdä kokeeks superslimillä ja pelkillä päillä, ilman siis putkenpätkiä.
-
Voisi kokeilla jos löytyy irto nippa tohon toiseen päähän ja hommaa banjo liittimiä niin voisin töissä noita väännellä, letkua ja prässit kun löytyy.
-
http://www.polar-parts.de/steering_suspension/steering_/power_steering_hose/pressure_hose_power_steering_i116_1289_0.htm
Tohon tulee vielä 15e rahtia. Skruvatilla oli kans 75e toimitettuna.
E: Ja sivuhuomiona, että ainakin jäähdytetty sopii jäähdyttämättömän tilalle. Reitti kulkee vähän eri paikasta. Tominee myös toisin päin.
-
Olis muute ollut ihan aiheellista olla vanhas 740 tuo jäähyttävä kierukka siinä putkessa. Sitäkun olin pumppua kiusannu jarruttamalla öljyn liikettä. Pienensin banjopultin reikiä jotta paine nousee nii lämpöä tuli tuplaten.