Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: JHA2.5T - 01.07.2017, 17:03:55
-
Aiheen mukainen auto käyttäytyy tasakaasulla todella oudosti, varsinkin cruise päällä. Välillä tuntuu, kuin joku jarruttaisi äkillisesti, eli auto "nytkähtää". Tyhjäkäynti ok, kiihtyvyys ok, mutta varsinkin matka-ajossa meno ei ole mitenkään tasaista. Voiko tämän aiheuttaa kaasuläppäkotelo? Automaattilaatikon ja Haldexin öljyt/suodattimet vaihdettu juuri.
Toinen ominaisuus on ajamisen jälkeen selvästi havaittava "palaneen käry". Jarrulevyt eivät ole mitenkään kuumat ja auto kuitenkin rullaa ok.
-
Mulla V70 2.4 2002 ja olen huomannut, että cruise jarruttaa aika paljon kun vauhti nousee liikaa. Aivan selvä, pieni nyökkäys. En tiedä sitten, onko sulla juuri toi sama ongelma.
-
Unohdin mainita, että tekee samaa myös ilman cruisea, tasakaasulla.
-
En ole näissä cruisejen huomannut kovassa vauhdissa nykivän. Onko nestevuotoja pakopuolella jotka selittäisi palaneen hajun?
Mahtaako nykii jos ilmastoinnin sammuttaa?
-
Oli ilmastointi päällä tai pois, ei vaikutusta. Mitään vuotoja ei konehuoneen puolella/muuallakaan ole. Melkoisen erikoinen tapaus :)
-
Kai sitä kaasuläppääkin voi epäillä kun anopin Auris ainakin on sangen kuminauhamainen manuaaliksi. , mutta kannattaisi ehkä myös tutkia bensanpaineita ajossa jonkun obd-lukijan avulla
-
Heiluuko nykimisen aikana kierroslukumittari?
-
Heiluuko nykimisen aikana kierroslukumittari?
Kiitos vinkistä. Tänään moottoritiellä noin 150 km, ei heilunut kierroslukumittari. Pahin nykiminen ja tökkiminen nopeusalueella 80-90 km/h. Liekö kannattaisi viedä autotohtorille? Myyjäliike ilmoitti, että ovat kustannuksissa mukana.
Tuo vaihdelaatikko on melkoisen persoonallinen myös, välillä tuntuu miettivän, minkä vaihteen laittaisi seuraavaksi pykälään, varsinkin ohituksissa. Ohihan tuolla pääsee :D
-
Onko tulpat vaihdettu ajallaan? Meno voi mennä nypyttäväksi jos tulppien kärkiväli on kululunut suureksi.
Bensansuodatin osaa olla täynnä moskaa.
Veikkaan että käry tulee moottorin päällä olevien kansien alta. Öljynvaihdon yhteydessä tahtoo usein valahtaa ohi täyttöaukosta.
Paperilla on helppo imeyttää öljyt pois.
-
Tulpat vaihdettu vähän aikaa sitten, käry ei tule moottorin puolelta, vaan "peräpäästä". Vien pajalle tutkittavaksi, kun ei tiedä, mikä sitä vaivaa.
Kiitos kuitenkin vinkeistä!
-
Tulpat vaihdettu vähän aikaa sitten, käry ei tule moottorin puolelta, vaan "peräpäästä". Vien pajalle tutkittavaksi, kun ei tiedä, mikä sitä vaivaa.
Kiitos kuitenkin vinkeistä!
Ole hyvä! Mainitsit että käry tulee peräpäästä. Mahdollisesti voisi pakoputkiston päällä olla jotain käryävää. :)
-
Noniin...
Volvon testeri antoi seuraavat vikakoodit:
BCM-0041 Right rear wheel sensor
BCM-0011 Left front wheel sensor
DEM-0007 Hydraulic pressure!!
BCM-0031 Left rear wheel sensor
CCM-0040 Air quality sensor (joka ei todnäk liity nykimiseen)
-
Noniin...
Volvon testeri antoi seuraavat vikakoodit:
BCM-0041 Right rear wheel sensor
BCM-0011 Left front wheel sensor
DEM-0007 Hydraulic pressure!!
BCM-0031 Left rear wheel sensor
CCM-0040 Air quality sensor (joka ei todnäk liity nykimiseen)
BCM=abs-anturit tai kehät..
DEM viittaa seuraavaan:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=38547.0
CCM taitaa olla näissä kaikissa rikki eikä vaikuta nykimiseen.
Osalla hintaa 300€ sinisen tiskillä..
-
Haldexin pumppu tiensä päässä, pyörii, mutta ei kerää tarpeeksi painetta. Korjaamolasku menee suoraan autoliikkeelle. Jotain hyvää tässäkin :)