Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: karppineen - 01.07.2017, 19:36:31
-
Oisko porukalla neuvoja mitä kannattaisi tehdä 244 b19a kanssa.
Kipinää ei tule, puolalle tulee virta vaan ei siitä eteenpäin.
Puola ja puolanjohto kokeiltu kaverin autossa ja toimii.
Kondensaattori vaihdettu uuteen.
Kondensaattorin ja puolan välinen johto vaihdettu ja on ehjä.
Itsellä alkaa ymmärrys loppua :idiot2:
-
Katso kärjet ,kärkiväli .virranjakajan kansi ja virranjakajan välys .onko pyörijä pohjassa /rikki..sytytysjohdot ehjät.ohita virtalukko laita akusta suoraan jännite puolaan.kärkien fiiberi huono.pyöriikö jakaja ja on ehjä muuten.jakajan kannen keskihiili rikki kadoksissa .pyör
-
Kärjet, pyöriä,kansi vaihdettu.
Virtalukko on ehjä ,kun puolalle tulee virta avaimesta kääntämällä.
Mitä niitä tulpanjohtoja vaihtamaan jos virta häviää ennen niitä?
-
Tuleeko puolan keskeltä jännite kun starttat .
-
Ei, ei ainakaan kopukynä välky.
Pittää kokeilla vielä yleismittarilla kuhan saa patteit
-
Laita se keskijohto joka menee virranjakajan keskelle niin pura startaessa johonkin ruuvin mutterin päähän jossa hyvä maa .keskeltä tulee monta tuhatta volttia jännitettä.onko puolassa kiekkamittari kiinni ota irti .
-
On kokeiltu moneen kohtaan tuolleen eikä tuu kipinää, ei ole mittaria
-
Onko järjestelmäs etuvastusta sellainem valkoinen lyijykynän paksuinen johon tulee johdot.puolasta mitattu jännite startatessa .12v .onko kaasarissaa solenoidi venttiili stromberg merkkinen kaasari .
-
Onko startilta puolalle tuleva etuvastuksen ohittava virtajohto paikoillaan? Kokeile laittaa hyppyjohto suoraan akun plussasta puolan plussaan. Jos nyt löytyy kipinä niin vika melko varmasti virtalukon pohjassa. Jos ei niin vika puolassa tai jakajassa.
-
Etuvastus on ,on ohitettu ja kokeiltu uudellakin , ei mitään eroa.
Sen verran kokeiltu kaikkee , että vika on varmaan jo "löytyny" ,mutta sillon ollu joku muu irti nii eipä oo kipinää tullukkaa :idiot2:
Pittää seuraavaksi laittaa kaikki
niinku on ollutkin ja lähtä uusinta kierrokselle.
Jospa se sitte löytysi
-
Rajaa vikapaikat .virtalukko puola jakaja .mitä kaikkea on ollu irti ja oliko solenoidi imusarjas .sulla oli pelkkä akkujännite puolas vai miten .joku maadottaa sen .kato se solenoidi piuha .piuhien kunto.maa kunto.
-
Niin ja pyöriikö jakaja ja oikeassa asennossa. Siinä alkais olla kaikki mahdolliset
-
Pyörii jakaja, miten selvitän onko oikeassa asennossa?
-
Pyörii jakaja, miten selvitän onko oikeassa asennossa?
Ykköspytyn mäntä ylös ja kärjet osottaa ykköspytyn nastaa virranjakajan kannessa. pitäs lähtee käymään vaikka sytytys vähän pielessä, ajotuslampulla tai korvalla sit säätää ennakon kun auto käy. Tarkasta samalla onko jakajan akseli kuinka väljä.