Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Jambo - 11.07.2017, 21:50:57
-
Kysytään nyt täälläkin mitä tuli showruumissa pohdittua.
Eli allekirjoituksen käyttikseen pitäis kestävämpää laatikkoa heittää tilalle ja olis hyvä tietää mitä pystyy tosta entisestä vielä hyödyntämään...
Laatikon kannakepalkki, joutuuko hommaamaan ihan M90:n koko palkin, vai käykö joku M46/M47/AW(??)-palkki?
Ymmärtääkseni tuo on nyt pottapyörällä? Tarkoitus olis laittaa pottapyörä+SRE763+D24TIC massalevy niin käykö tuo SRE suoraan nykyiseen vauhtikseen, vai meneekö koneistamolle muutakin kuin painotukseen?
Entäs sitten pää- ja työsylkät? Pääsylkkä lienee sama, mutta onko työsylinteri eri?
Pahoittelut mikäli nää jo foorumilta löytyy mutta minä en ainakaan haulla löytänyt...
-
Autona ilmeisesti 740/940?
Todennäköisesti tällähetkellä siellä on pottapyörä ja SRE763 käy suoraan siihen. Saattaa joutua shimmailemaan, riippuu levystä ja muusta setupista.
M90 ja AWxx käyttävät muistaakseni samaa palkkia, joskin eri kohtaan pultattuna (paikka on valmiina korissa) ja erilaisella kannakkeella. M46/47 palkki on erilainen.
Kytkinsylintereistä ei mulla tietoa...
Turbobricksin puolella aika paljon infoa. (http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325)
-
Juu siis tuo allekirjotuksen B230FT 940 on potilas.
-
Kysytään nyt täälläkin mitä tuli showruumissa pohdittua.
Eli allekirjoituksen käyttikseen pitäis kestävämpää laatikkoa heittää tilalle ja olis hyvä tietää mitä pystyy tosta entisestä vielä hyödyntämään...
Laatikon kannakepalkki, joutuuko hommaamaan ihan M90:n koko palkin, vai käykö joku M46/M47/AW(??)-palkki?
Ymmärtääkseni tuo on nyt pottapyörällä? Tarkoitus olis laittaa pottapyörä+SRE763+D24TIC massalevy niin käykö tuo SRE suoraan nykyiseen vauhtikseen, vai meneekö koneistamolle muutakin kuin painotukseen?
Entäs sitten pää- ja työsylkät? Pääsylkkä lienee sama, mutta onko työsylinteri eri?
Pahoittelut mikäli nää jo foorumilta löytyy mutta minä en ainakaan haulla löytänyt...
Ainakin omassa 940 m46/AW-kannake oli sama kuin m90-kannake
Tosiaan SRE-763 on pottapyörälle tarkoitettu, joten jos siellä potta on, niin ei vaadi toimenpiteitä. Itsellä juurikin kyseinen setuppi m90 kanssa nyt paikallaan. Kytkinhaarukan kuulan alle laiteltiin 3 m8 prikkaa että korkeus on hyvä.
Työsylinteriä on kahta tyyppiä toinen pienemmällä männällä ja toinen isommalla (tätä myydään jossainpäin ns.turbomallina). Ulkoisesti samanlaisia enkä usko että on tarvetta vaihtaa, ero männän halkaisijassa muistaakseni n.2mm.
-
Ainakin omassa 940 m46/AW-kannake oli sama kuin m90-kannake
Tosiaan SRE-763 on pottapyörälle tarkoitettu, joten jos siellä potta on, niin ei vaadi toimenpiteitä. Itsellä juurikin kyseinen setuppi m90 kanssa nyt paikallaan. Kytkinhaarukan kuulan alle laiteltiin 3 m8 prikkaa että korkeus on hyvä.
Työsylinteriä on kahta tyyppiä toinen pienemmällä männällä ja toinen isommalla (tätä myydään jossainpäin ns.turbomallina). Ulkoisesti samanlaisia enkä usko että on tarvetta vaihtaa, ero männän halkaisijassa muistaakseni n.2mm.
Oman ysin kytkimestä tuli aivan käsittämättömän raskas käyttää SRE-asetelman asentamisen jälkeen. :buck2: :idiot2: Kumpi työsylinteri sielä on, sitä en osaa sanoa.
-
Oman ysin kytkimestä tuli aivan käsittämättömän raskas käyttää SRE-asetelman asentamisen jälkeen. :buck2: :idiot2: Kumpi työsylinteri sielä on, sitä en osaa sanoa.
Mulla oli -765 SRE ennen koneen vaihtoa samalla laatikkosetupillla, ja se oli todella raskas, tuo -763 huomattavasti löysempi käyttää. ja mulla on isommalla männällä oleva työsylinteri.