Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: JarVa - 20.07.2017, 16:29:49
-
Mistä tuo hehkurele ottaa lämpötiedon, että hehkuttaako vai ei??
Lämpömittarin anturilta vai onko oma anturi?
Kun ei aina hehkuta jos auto seissyt muutaman tunnin eikä ole ainakaan näin kesäkeleillä jäähtynyt ihan kylmäksi.
Mitkä johdot yhdistäen sai pakkohehkutettua vaikka erillisellä katjaisijalla??
Tai voiko tuon lämpöanturin kiertää, että hehkuttaisi aina?
[emoji780]
-
Kannen takapäässä on hehkun lämpöanturi, pumpun hihnapyörän vieressä. Silloin tuo taitaa hehkuttaa aina mikäli ottaa johdon irti tuolta anturilta.
-
Kauanko kuuluis hehkuttaa?
Uusin hankinta 940 d24tdic:tä joutuu n.-5- -10 asteessa hehkuttamaan kaks kertaa ennenku käynnistyy
-
Kyllä nämä jos kunnossa niin yhdellä hehkutuokiolla lähtee näissä pikkupakkasilla -5-10
Tuo mun -95 hehkuttaa semmoset ehkä 6sek
-
Kyllä nämä jos kunnossa niin yhdellä hehkutuokiolla lähtee näissä pikkupakkasilla -5-10
Tuo mun -95 hehkuttaa semmoset ehkä 6sek
eli hehkut(kin) vaihtoon
Ei deekussa varmaan samat hehkut oo mitä tdi:ssä?
-
Kyllä itse lähtisin sillä, miten muuten kun tämä lähtee niin käykö vähän aikaa epätasaisesti? Oliko pajonkin kilometrejä takana
-
Kyllä itse lähtisin sillä, miten muuten kun tämä lähtee niin käykö vähän aikaa epätasaisesti? Oliko pajonkin kilometrejä takana
käy hetken ja sinistäkin tulee putkesta.
560tkm
-
Kannattaisi uusia ne hehkut ennen kuin on esikammio/kansi sen takia halki. Ehjänä pitäisi 1 hehkutuskerta normaalisti riittää.
Ei deekussa varmaan samat hehkut oo mitä tdi:ssä?
Ei ole samat hehkutulpat d24:sessa ja TDI:ssä.
-
Hehkurelekohtasaesti tuntuu olevan isoja eroja hehkutusajoissa, kun on rele hajonnut kahdesta eri autosta ja molempien hehkutusaika muuttui rajusti releenvaihdon myötä. Oma D24Tic rysähti taannoin yhdellä hehkutuksella -28 käymään, mutta hehkutusaika oli kyllä sillä releellä luokkaa 40+ sek niissä keleissä. Uudella hehkuttaa ehkä puolet siitä, ja sillä kerran tuli testattua niin yhdellä hehkutuksella ei -24 lähtenyt ilman pitkänlaista, ehkä reilun 10sek pyöritystä.
Jos haluaa tehdä jotain lisähehkutusvirityksiä niin pistää katkasijan väliin siihen kannen takapään anturin johtoon, kun johto on irti niin se hehkuttaa aina täyden ajan -> katkasijalla toiminta joko normaali tai täysi hehkutusaika. Ei tosin ehjillä hehkuilla ja oikein säädetyllä ennakolla+kylmäkäynnistinsysteemillä pitäisi olla tarvetta tuommoseen konstailuun... Mulla on selkeesti noussut savun määrä roikastakin startatessa kun se kylmäkäynnistinasian vahapatruuna alkaa olla täysin mitääntekemätön.
-
Pitää uusia hehkut ja rele ni siltä osin kunnossa ainakin
-
Siinä relessä ne kahet kärjet niin toinen yleensä kuumenee enemmän, olen joskus huvikseen vääntäny niitä, kun ihan selvästi toinen on ollut ilmassa. En tiedä onko tällä merkitystä, mutta tuntuu että hehkutus on toiminu joskus paremmin sen jälkeen. Mietin vaan että oisko siinä syy että relet toimii erilailla ???