Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jonsu - 29.08.2011, 12:28:46

Otsikko: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: Jonsu - 29.08.2011, 12:28:46
Elikkäs siis lähdin tuossa eilen ajamaan ja huomasin että auto ei meinannut pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä (ihankun kävis 3 pytyllä) kun kaasua painaa auto booailee ja yskii/räkii (melkeen sammuu) mutta kun kierrokset saa yli 2000rpm auto kuullostaa normaalilta ja kaikki pytyt on mukana mutta kiihdyttäessä rupee pätkimään ja räkimään vajaan 4000 rpm kohdalla joskus aiemminkin eikä meinaa nostaa kierroksia korkeammalle millään.. Vaihdoin juuri vartti sitten uudet tulpat ja tulpan johdot kun ajattelin että vika vois olla niissä mutta en huomannu mtn vaikutusta mihinkään suuntaan. Missä vois olla vika?
Otsikko: Vs: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: hevonen - 29.08.2011, 12:53:44
lh 2.2?
Sytkän pääte tai imm.
Otsikko: Vs: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: Jonsu - 29.08.2011, 13:04:47
ilmeisesti 2.2 joo.. noh mites nuo sitten olis korjattavissa tms?
Otsikko: Vs: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: hevonen - 29.08.2011, 13:05:41
Vaihat ne.
Alota sytkän päätteestä, on halvempi. Varmaan joku 30-40€?

Jaa, lisätääs mahdollisen vikalistaan tuo Hall, jos on 2.2.
Maksaa n. samat.

imm maksaa sitten jo enempi tai vaan vähän enempi jos saat käytetyn jostain...

On tuossa muitakin mahkuja vielä, imuvuoto? Ruiki imusarjan tiivistettä käydessä vaikka pilotilla tai jarrukliinerillä. Käynti nousee jos osuu vuotokohtaan.

Lambda?

Jos auton korjaus olis yksinkertaista, jopa meidän koira osais sen tehä.
Otsikko: Vs: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: Jonsu - 29.08.2011, 13:45:59
okei.. no imusarjan tiivisteestä en ainakaan ruikkimalla löytänny vuotokohtaa.. et oiskohan sitte joku noista muista.. täytyypä ruveta kattomaan jos löytäsin tuolta pellin alta edes jonkun edellä mainituista :D
Otsikko: Vs: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: Jonsu - 29.08.2011, 15:03:25
Mitäs tarkoittaa kun tuon ilma mittarin pistokkeen joka on ilmanputsarin letkussa ottaa irti niin tyhjä käynti paranee huomattavasti ja käynti muutenkin. ei vaan ota yli 4000 rpm kierroksia!
Otsikko: Vs: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: HembalanD - 29.08.2011, 16:34:07
Jos löydät jostain lainaksi samalla numerolla olevaa IMM:ä niin voisit kokeilla 100 varmaksi sen vian mutta kyllä tuo nyt vähän siltä kuulostaisi että IMM sökö.
Otsikko: Vs: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: Live - 29.08.2011, 22:42:01
IMM  on sama 1,7L 440:ssä eli kannattaa katsoa myös niiden tarjonta  jos alkaa immun vikaan kääntymään ;)
Otsikko: Vs: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: Jonsu - 30.08.2011, 13:32:21
Noh kaverilla on 1,7l 440 joka on menossa romikselle et käyn siitä nappaamassa immun ja kokeilen sillä.. Mut aloin tossa miettimään että voisko vika olla pensan saannissa/paineissa esim pumpussa tai pensapumpun releessä? ja voiko noinkin vanhasta kun kasi kasista kattoa millään tavalla vikakoodeja tms?
Otsikko: Vs: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: Jonsu - 30.08.2011, 13:35:20
Tai sytytys boksissa?
Otsikko: Vs: 740 b230ft käynti ongelmia!
Kirjoitti: HembalanD - 30.08.2011, 14:20:07
Jos on LH 2.2 niin ei voi katsoa vikakoodeja eli jos sulla ei ole vikakoodinlukulaitetta kuljettajan etuiskarin takapuolella ja vauhtipyörän päällä ei
asentotunnistinta niin ei voi.

(vai pystyikö mutta se oli sitten jotenkin vaikeamman kautta eli periaatteessa ei..)