Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jani1980 - 24.07.2017, 07:23:51
-
Moi!
V70 bi-fuel 2007:
Kaasuläppäkotelo antaa vikakoodia ecm9150 (tp sensor 1 faulty signal). Näkeekö vidalla onko tuohon kaasuläppään jo asennettu päivitetty ohjelmisto? Onko läpän puhdistamisessa mitään erikoista, tarvitseeko tiivisteitä uusia? Tai onko siitä ylipäätään mitään hyötyä?
-
Jokohan tuossa olisi uudempi Boschin kaasuläppä, johon ei softaa tarvitse latailla. Ainakin tällainen muistikuva asiasta on.
-
Valitettavasti tässä vielä magneti marelli.
Näitähän on joskus jotkut liikkeet korjanneet, mutta ilmeisesti ei enää?
-
https://www.youtube.com/watch?v=obUAQNwQERI (https://www.youtube.com/watch?v=obUAQNwQERI) oisko tosta apua. En ole kuullut että putsaamisesta kenellekkään olisi haittaa ollut, apua on ollut ainakin tilapäisesti monelle.
Tossa videossa tarvittaneen kaasuläpän ja moottorin välinen tiiviste.
Korjaussarjoja myydään tietääkseni yhä, kaipa korjaajiakin löytyy kysymällä.
-
Millä kilometreillä näistä alkaa yleensä porsimaan kaasuläppäkotelot? Itsellä S60 Bi-Fuel jossa nyt 150 tkm. Ostaessa hieman kierrokset bensalla käytettäessä heijasi mutta kaasulla ei ollenkaan. Puhdistettiin se kotelo mitä sitä pystyi ilman isompia irrotteluja niin hävisi heijailu bensalla kokonaan eikä sen jälkeen ole tullut takaisin. Näissä bi-fueleissa taitaa kaikissa olla se vanhempi kaasuläppäkotelo? Ei muuten ollut edes mitenkään kovin likaisen näköinen se kotelo. Paljonko Jani1980 sinun autolla on nyt ajettu kun tuo vika tuli?
-
Kiitoksia infosta.
Tarvii ottaa se kotelo auki ja katsoa auttaako puhdistaminen mitään. Auto on menossa essential huoltoon, saavat sen ohjelmapäivityksen tarkistaa, onko vielä tekemättä.
Autolla on ajettu 203tkm, vika alkoi 197tkm kohdilla. Vidalla kun tuon kuittaa niin 2pv/200km sisällä antaa uudelleen vikakoodin. Auto käy ihan nätisti, cruise tippuilee ajossa pois päältä. Tosin olen vidalla saanut vikakoodeja kaasupolkimen asentoanturista ja jarrupolkimen katkaisijasta, molemmat kuittaantuivat pois. Nekin voi toki cruiseen vaikuttaa.
Tarkoituksena olisi käyttää auto ohjelmoinnissa, mutta ei viitsi käyttää ennenkuin vika on korjattu. Eikös näissäkin kaasuläppäkotelo vaadi ohjelmoinnin jos vaihdetaan toiseen --> virisofta häviää?
-
Eikö tuo sama kaasuläppä ongelma ole myös vaparikoneissa?
-
Käsittääkseni on näissä vapari magneetti marelleissa myös
-
Kotelot taitaa kestää hyvin vaihtelevasti, omassa 400 tkm alkuperäisellä, sitten poltteli vikavaloa, muuten kyllä toimi normaalisti.
Nyt käytettynä hankittu tehdaskorjattu.
Vapari tosin kyseessä.
-
Vapari tämä 2.4 bi-fuel on kanssa.
Olisko kenelläkään laittaa linkkiä tai yv:nä viestiä jos tietää kuka noita korjaa / mistä kannattaa hankkia korvaava osa tilalle?
Mitäs tehdaskorjattu kotelo maksoi?
-
Taisin maksaa tuosta käytetystä 120e.
Merkillä olisi ollut n.580e asennettuna/ohjelmoituna, nekin taitaa olla nykyään tehdaskorjattuja.tuota käytettynä hankittua ei tarvinnut ohjelmoida, kun oli samanlaisesta autosta.
Korjaajia itsekin etsin, mutten löytänyt.niitä ei taida nykyään monikaan pulju enää tehdä.
-
Taisin maksaa tuosta käytetystä 120e.
Merkillä olisi ollut n.580e asennettuna/ohjelmoituna, nekin taitaa olla nykyään tehdaskorjattuja.tuota käytettynä hankittua ei tarvinnut ohjelmoida, kun oli samanlaisesta autosta.
Korjaajia itsekin etsin, mutten löytänyt.niitä ei taida nykyään monikaan pulju enää tehdä.
Olisko antaa vinkkiä mistä kannattaa osaa kysellä?
Otan tuon nyt eka auki ja puhdistan. Onko se tiiviste koneen ja kotelon välissä kumia tms vai metallia / hajoaako palasiksi kun avaa? Koittanut etsiä varaosanumeroa tuolle tiivisteelle tuloksetta. Olisi tietty hyvä vaihtaa samalla..
-
Purkuautoista kannattaa katsella.
Se tiiviste on metallia, itse hain merkkitiskiltä.voi mennä vanhakin, jos ei vääntele ja on ehjä.
-
Kiitos infosta!
-
Onko joku kokeillut tuollaista kiinalaisen verkkokaupan myymää kopiota?
Esim tuollainen: https://www.aliexpress.com/item/NEW-Throttle-Body-Fit-For-VOLVO-C70-S60-S80-V70-XC70-XC90-30711554-0280750131/32773779650.html
-
Ei taida korvata magneti marellia, liekö boschilaisiin sopiva..
-
Joo katselin samaa, että boschilaiseen varmaan sopii tilalle, niissä ei vissiin ole hirveemmin ongelmia ollut?
Mitenkäs noi magneti marellin / boschin moottorien ecut eroavat toisistaan, olisiko mahdollista päivittää auton ecu boschin kaasuläpälle sopivaksi..?