Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Gazza - 29.08.2011, 14:13:42
-
Autona C70. Mikähän lienee hajonnut auton alustasta, kun auton nytkähtäessä (siis kiihdytyksessä tai hidastattaessa) sieltä kuuluu aina kolahdus/kloksahdus?
-
Mistä ääni kuuluu, edestä/takaa?
Mikäli edestä veikkaisin jompaa kumpaa alatukivartta. Itselläni oli aikaisemmin (V70mk1) etummainen pusla kulahtanut aina kolahti kun liikkeelle lähti. Puolsi melko voimakkaasti jarrutettaessa.
-
Mielestäni edestä kuuluu ja taitaa tulla apukuskin puolelta. Tuota puoltamista ei kyllä esiinny.
-
Moottorin ylempi tukikumi? On kyllä kuskin puolella muistaakseni.
-
Mielestäni edestä kuuluu ja taitaa tulla apukuskin puolelta.
Jaahas, nyt kun kuulostelin, niin voi kyllä kuulua myös takaa. Ei oikein saa selvää...
-
Terve,
Itse olen ollut pariinkin otteeseen täysin satavarma, että Vollen (850) etupäässä apparin puolella jokin paikka kolahtelee kuopiin ajettaessa (koiranluut tms.), mutta syynä on kuin onkin ollut tunkin ja työkalujen liikahtelut takapakaasissa.
-
Terve,
Itse olen ollut pariinkin otteeseen täysin satavarma, että Vollen (850) etupäässä apparin puolella jokin paikka kolahtelee kuopiin ajettaessa (koiranluut tms.), mutta syynä on kuin onkin ollut tunkin ja työkalujen liikahtelut takapakaasissa.
Joo, täytyy nyt tuokin vielä varmistaa, vaikka kyllä itsekin olen satavarma, että kuuluu alustasta. :)
-
Tuleeko ääni töyssyistä ajettaessa?
Sorkkarauta käteen ja auton alle vääntelemään ja kattoo mikä klonksuu, vaihtoehdot on tukivarren puslat, iskarin yläpää (edestä), raidetangonpää, ne on aika yleisiä kloksunnan aiheuttajia.
Moottorin tukikumi ei pitäisi klonksua muuta kuin kaasua painaessa rajummin tai päästäessä, Yleensä kun painaa kaasun pohjaa niin vetari saattaa alkaa naputtaa koska moottori pääsee nousemaan.
Koiran luu ei pitäisi aiheuttaa sitä ääntä ellei se osu johonkin, itellä tällä hetkellä koiranluu (kallistuksenvakaajan kiinnitystanko) rikki eikä pidä mitään ääntä.
-
Moottorin tukikumi ei pitäisi klonksua muuta kuin kaasua painaessa rajummin tai päästäessä, Yleensä kun painaa kaasun pohjaa niin vetari saattaa alkaa naputtaa koska moottori pääsee nousemaan.
(siis kiihdytyksessä tai hidastattaessa)
;)
-
;)
Luin ensin että kiihdytyksissä ja jarrutuksessa :D
Mutta se pitäisi kyllä tuntea kiihdyttäessä kun moottori pääsee liikkumaan epämääräisesti.
-
Tuleeko ääni töyssyistä ajettaessa?
Ei ääntele töissyissä. Vain auton nytkähtäessä kiihdytyksissä (siis ihan normaali kiihdytys) tai hidastettaessa (jarruttaessa).
-
Autona C70. Mikähän lienee hajonnut auton alustasta, kun auton nytkähtäessä (siis kiihdytyksessä tai hidastattaessa) sieltä kuuluu aina kolahdus/kloksahdus?
itel teki samaa 850 farkku...
Lopetti kun vaihdoin alatukivarret ja siinä kunnolliset puslat. vanhat puslat oli kirjaimellisesti loppu.
Eli tarkasta ne.