Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ville- - 28.07.2017, 22:02:33

Otsikko: 940 D24tic M90 kytkinongelma
Kirjoitti: Ville- - 28.07.2017, 22:02:33
Volvo levisi toiselle puolelle Suomea työmatkalla, joten hyvät vinkit on tarpeen.

Syy: Perämies koski autoon.

Seuraus: kytkimen työsylinteristä tiiviste pullahtanut ulos ja sitä myöten nesteet.
Laitettu uusi työsylinteri ja ilmattu, tämän jälkeen poljin aivan helevetin kova ja kytkin ei toimi. Vaihdoin sitten koko kytkinpaketin uuteen, kun on jo aika ylhäältä ottanut.
Tämän jälkeen taas ilmattu ja sama homma, nyt vaan kiukuspäissäni poljin kytkin polkimenkin poikki saatna.

Kun ilmaa kytkintä, poljin liikkuu hienosti ja kaikki ilma tulee letkussa pois. Nipan suljettua kytkinpoljin menee kovaksi. Voiko pää sylinteri aiheuttaa tälläistä.

Nyt olisi ehjä kytkin poljin haussa Naantalin läheltä, markkinapaikalla ostoilmoitus,

Turun moponessä olisi uudert tiivsteet pääsylinteriin, jos niitä koittaisi huomenna.

Hyviä vinkkejä otetaan mieluusti vastaan, autolla olisi tarkoitus ajaa maanantaina Naantalista Imatralle...
Otsikko: Vs: 940 D24tic M90 kytkinongelma
Kirjoitti: Xuppo - 29.07.2017, 00:14:30
Todennäköisesti kytkimen letku on vaurioitunut sisältä ja neste pääsee paineen noustessa vahvikekudosten väliin ja painaa letku kasaan sisältä jolloi neste ei pääse sylinterille.
Otsikko: Vs: 940 D24tic M90 kytkinongelma
Kirjoitti: Ville- - 29.07.2017, 08:07:55
Eipä tullut moinen, mieleen pitää keksiä siihen joku sopiva letku.
Otsikko: Vs: 940 D24tic M90 kytkinongelma
Kirjoitti: Ville- - 29.07.2017, 14:55:31
Nyt olisi kova kiire saada letku Naantali-Turku-Raisio akselilta, saa huutaa hep jos on ylimääräinen...